Inimesed jooksid ID-kaardi kriisi tõttu Mobiil-ID saamiseks tormi

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Möödunud sügisel, mil ID-sertifikaadid suleti, julgustas riik inimesi hankima Mobiil-ID lepingut. Selgub, et seda pakkumist võeti kuulda ning mobiilioperaatorite juures tõusis Mobiil-ID väljastamine mitmekordseks.

Telia pressiesindaja Raigo Neudorf sõnas, et kõige aktiivsemad perioodid langesid septembrisse ja novembrisse.

“Septembrit mõjutas eeskätt ID-kaardi võimaliku turvariski teema ning novembris kasvas aktiivsus ilmselt seetõttu, et lähenes ID-kaardi sertifikaatide peatamise tähtaeg,” lausus ta.

Tele2 kommunikatsioonijuht Kerli Link lausus, et kõige aktiivsem Mobiil-ID väljastamise aeg oli 2017. aasta oktoober kuni detsember.

“Tele2 tegi sellel perioodil ka omaltpoolt aktiivselt Mobiil-ID teenusele reklaami – teavitasime kliente Mobiil-ID kasutamise mugavatest võimalustest ja kutsusime neid üles esindustesse teenust vormistama. Samuti oli meil sellel perioodil ka kampaania, kus SIM kaardi vahetus oli klientidele tasuta,” lausus ta.

Elisa telekomiteenuste valdkonna juht Mailiis Ploomann lausus, et tihedaim aeg Mobiil-ID hankimiseks oli hetkedel, mil kommunikatsioon ka valitsuse poolelt oli kõige enam Mobiil-IDle suunatud ehk septembri alguses, kui probleem avalikuks tuli, ning päev enne turvariskiga ID-kaartide sertifikaatide peatamist oktoobris.

SIM-kaardid otsa ei lõppenud

Kõik operaatorid kinnitasid ka seda, et SIM-kaardid otsa ei lõppenud. Link märkis, et enne sertifikaatide sulgemist suurendas Tele2 Mobiil-ID SIM-kaartide laovarusid tunduvalt.

“Arvestasime, et peale sertifikaatide sulgemist võib huvi tõusta selle teenuse vastu märgatavalt,” ütles ta ja lisas, et täna on laos olemas ligi 11 000 SIM-kaarti, mis toetavad Mobiil-ID teenuseid.

Ploomann märkis, et Elisa kasutab juba aastaid ainult selliseid SIM-kaarte, mis toetavad mobiil-ID teenust. “Tegemist on hea kvaliteediga SIM-kaartidega ning kuna MID teenuse järele on vajadus suur, on see kliendi suhtes palju mugavam lähenemine,” ütles ta.

“Sel juhul ei pea ta selle elementaarse lisateenuse lisamiseks hakkama SIM-kaarti vahetama. Väga suurel osal Elisa klientidest on seega juba sobiv SIM-kaart olemas ning vaja on avada lihtsalt teenus.”

Ka Neudorf sõnas, et SIM-kaartide puudust ei esinenud.

Mobiil-ID või Smart-ID?

Mobiil-ID kõrval on järjest populaarsem ka Smart-ID, mis on Ploomanni sõnul aga pigem ikkagi mugav lisateenus teiste nutiseadmete jaoks, näiteks tahvelarvutisse.

“Kuna Mobiil-ID on riiklikult tunnistatud ning võrdsustatud omakäelise allkirjaga, siis hindavad kliendid ikkagi lahendust, mis võimaldab teha kõiki toiminguid,” sõnas ta ja lisas, et kliendid hindavad ka seda, et Mobiil-ID toimib igas telefonis ning ei eelda internetiühenduse olemasolu.

“Samas on osadel klientidel lihtsamate toimingute jaoks loomulikult (näiteks panka sisse logimine), olemas teises või kolmandas seadmes ka mõni alternatiivne lahendus.”

Neudorf märkis, et kuna Mobiil-ID kasvas 2017. aastal sarnases tempos nagu ka 2016. aastal, siis nende kliendid on ikka jätkuvalt Mobiil-ID usku.

“Smart-ID kasutajate arv on MID omast mööda läinud pigem pangaklientide arvelt, kes asendavad Smart-ID-ga paroolikaarte,” lisas ta.

Link sõnas, et kui vaadata üldiseid numbreid, siis võib arvata, et Smart-ID kasutajaid on sama palju kui Mobiil-ID kasutajaid.

“Kas tulevikus huvi Mobiil-ID teenuse vastu väheneb või ei on täna raske öelda. Sõltub sellest, mille jaoks inimene seda kasutab. Aga usume, et see suhe võibki jääda pooleks,” lisas ta.

Märksõnad: ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.