Eesti Äriinglite Assotsiatsiooni ehk EstBANi tegevjuht Heidi Kakko leiab, et kui Uberi poolt pakutav hind ja muud tingimused on Taxifyle atraktiivsed, siis kindlasti Taxify kaalub müügiotsust.
“Samas olen seisukohal, et Taxifyl on kindlasti kõvasti kasvuruumi. Pigem küsimus on, kas meeskonnal jätkub ressursse iseseisvaks kiireks kasvuks. Nii Uberil kui Taxifyl on mudelina oma eeliseid ja puudusi. Mõlema jaoks eksisteerib nn force majeure (vääramatu jõud – toim), mille puhul tururegulatsioonide muutmisel võib tekkida olukord, kus kummagi mudeli alusel ei ole võimalik oluliselt kasvada, ega halvemal juhul ka tegutseda. Seda riski ei võta ühinemine, või Taxify ost Uberi poolt, kummagi jaoks ära,” arutles Kakko.
Osapooled välistavad tehingu toimumise
“Taxify ostmise vastu on huvi tundnud mitmed suurfirmad, aga kuna me oleme juba hetkel Euroopa ja Aafrika TOP 2 transpordiplatvorm ning kasvame siin kiiremini kui Uber, siis on meil potentsiaal ja ambitsioon iseseisvalt jätkata,” kinnitas Geeniusele investoritelt pea kaks miljonit eurot kaasanud Taxify kaasasutaja Markus Villig.
Võimaliku tehingu teise osapoole esindaja jäi kommentaari andes väga napisõnaliseks. “Kuulujutt ei vasta tõele,” ütles Uber Eesti tegevjuht Enn Metsar.
Lisaks Eestile jagavad Taxify ja Uber ühist turgu veel ka Aserbaidžaanis, Tšehhis, Egiptuses, Ungaris, Kenyas, Leedus, Mehhikos, Nigeerias, Poolas, Rumeenias, Slovakkias, Ukrainas ning Lõuna-Aafrika Vabariigis.
Võimalik tehing tooks Eesti idufirmade maastikule uue hingamise
Kuigi tehingu mõlemad osapooled välistasid hetkel selle toimumise, leiavad Goroško ja Kakko, et kui see siiski leiaks aset, annaks see Eesti idufirmade maastikule uue hingamise.