Hommikul tellid, õhtul jõuab pakk kohale: miks Eestis ühepäevane tarne kanda ei kinnita?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Eestisse tuleb Hiinast iga päev tonnide kaupa saadetisi, edaspidi lisandub neile käibemaks. Pakid Omniva sorteerimiskeskuses. Foto Eero Vabamägi/PM/Scanpix

Amazon on järjest populaarsemaks muutmas ülikiiret pakitarnet, kus tellitud kaup jõuab kohale veel samal päeval. Kuigi Eesti pakivõrgustik võimaldaks samuti sarnast lähenemist, kasutavad seda siiski veel vähesed firmad.

Omniva meediasuhete juhti Mattias Kaivi sõnul on sama päeva teenus olemas ka Eestis. Näiteks koostöös Telia e-poega on Omnival sama päeva tarne pakiautomaati tegelikult juba täna täitsa edukalt ja püsivalt toimimas ning ka selle puhul jõuavad ennelõunal tellitud kaubad pakiautomaati juba sama päeva jooksul.

See teenus eeldab kahepoolset operatiivset tegutsemist. Esiteks peab e-pood olema võimeline hommikused tellimused komplekteerima ning logistikapartnerile samas linnas üle andma enne lõunat.

Teisalt peab tarnija looma võimekuse need kaubad samal päeval pakiautomaatidesse tarnida. “Täna see juba loetud juhtudel nii käib,” sõnas Kaiv.

Teenus töötab 13 linnas

Kaivi sõnul pakuvad nad täna pakiautomaaditeenusele sama päeva tarnet äriklientidele ja e-poodidele linnade siseselt kokku 13 linnas.

Seega, kui e-kauplusel on ladu või esindus nendes linnades ning pood on võimeline kaubad Omnivale üle andma enne lõunat, saab ta ka sama päeva tarnet pakiautomaadivõrgustikku pakkuda.

Täna täidab Omniva kogu Eesti pakiautomaate uute pakkidega hommikuti. Logistiline protsess on üles ehitatud nii, et öösel/varahommikul sõidavad autod Tallinna kesksest sorteerimiskeskusest välja igas suunas üle Eesti, kus siis hommiku jooksul pakid kohalikesse pakiautomaatidesse toimetatakse.

“Õhtul, kui on teostatud pakiautomaatidest ja postiasutustest korje, siis tuuakse kogutud pakid kõikjalt Eestist jälle tagasi Tallinnasse sorteerimiseks,” sõnas ta.

See tähendab aga seda, et linnadevaheline sama päeva tarne tähendaks spetsiaalse täiendava logistilise võrgustiku tekitamist, mis toob kaasa ka kulusid.

E-poed pole veel valmis

Kuigi võimekus säärast tarnet pakkuda on olemas, ei ole enamik veebipoode seda veel kasutusele võtnud. Kaiv sõnas, et täna ei ole enamik e-poode veel valmis saadetisi komplekteerima tunni või paari jooksul ja neid jooksvalt ennelõunal üle andma.

“Tänaste potentsiaalsete mahtude juures oleks pakiautomaadisaadetise sama päeva saatekulu vähemalt kahekordne võrreldes tavahinnaga,” märkis ta.

Ta lisas, et nende poolt on valmidus olemas ning tegelikult pole isegi vaja poodide seas erilist julgustustööd teha, sest nõudluse üha kiirema tarne osas seab turg.

“Populaarsemaks kujunevad just need e-poed, kes suudavad muuhulgas pakkuda võimalikult kiiret ning paindlikku tarnet,” lausus ta.

“See on puhtalt e-poodide enda huvi ning konkurentsieelis. Trendid näitavad, et üha kiirem ning paindlikum tarne on see, kuhu poole kogu e-kaubanduse valdkond liigub,” ütles ta.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.