God of War on praegu ilmselt kõige parem PlayStation 4 mäng üldse

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
"God of Wari" peaksid kõik PlayStationi omanikud kindlasti mängima.Foto: Sony

God of War on suutnud tabada korraga nii mitmeid märklaudu, et see tundub olema täiesti võimatu, sest tavaliselt kõike korraga ei saa.

Tahad saada keerukat ja väljakutseid täis võitlusmehaanikat koos tipptasemel filmiliku produktsiooni, tehnika tippsõna ja kaasahaaravalt emotsionaalse looga?

God of War on üks harv erand, mis suudab kõike seda teha.

“Kaasahaarav emotsionaalne lugu” ei tahaks need, kes God of Wari ehk Sparta sõdalase Kratose teekonda varem jälginud on, ühes lauses korraga öelda. Hoolimata sellest, et God of Wari nime järel pole numbrit, on tegu sarja seitsmenda osaga, mis sai alguse PlayStation 2 aegadel.

Seal see sai tuntuks kui keerukas, fikseeritud vaatega märul, mille ainsaks eesmärgiks tundus olema brutaalsus, millega Kratos alistaks üksteise järel Olümpose jumalad ja kõik teised müütilised olendid, kes Vana-Kreekaga kuidagigi seotud on. Ainsaks emotsiooniks Kratose viha nende vastu ja kõik.

Ma olen need kõik läbi teinud ja mis siin salata, sari hakkas lõpuks tõsiseid väsimuse märke näitama.

Uus algus Norras

Seetõttu pole ka ime, et sari saadeti viieks aastaks puhkusele ja sellele tehti taaskäivitus hoopis lumistes mägedes, mis on kõik väga Norra moodi ja mängu on toodud ka Põhjamaade mütoloogia koos sealsete jumalatega.

Puhtalt lehelt aga alustatud ei ole, vaid kõik eelmised mängud on raske taak, mida Kratos kandma peab. Eriti tänu sellele, et tal on nüüd väike poeg, kel pole tema varasematest mängudest aimu. Pärast naise surma aga võtavad nad ette teekonna, millest see mäng räägibki.

Kratos pole kunagi olnud tavaline kangelane. Piir selle vahel, kas ta on positiivne või negatiivne kangelane, on tekkinud iga mängija pähe. Seekord minnakse sellega veel kaugemale, sest Kratos ei ole selline isa, kes lastaks “Kolm isa ja beebi” tüüpi tõsielusaadetsse – isegi mitte ekstreemse näitena.

Ma olen praegu God of Wari mänginud umbes viis tundi raskemal raskusastmel ning see on täis väljakutseid ja rahulolu, kui asjad korda saavad aetud. Kogu vihane madin on seekord mängijatele veel lähemale toodud, sest kaamera on Kratosel otse selja taga ja seda saab liigutada vabalt, tehes võitluse vahetumaks.

Võitlus tundub tavaline, sul on kerge ja kiire löök ning aeglane ja tugev löök ning võimalus blokeerida lööke ja siis veel suur hulk nupukombinatsioone neist, mida saad mängu käigus lahti lukustada.

Kirved on siin maagilised

See on üks neid mänge, mis suudab pildikeelde edasi anda löögi raskust, sa tunned kohe kirvest enda käes ja see on asi, milles mängud tihti läbi kukuvad. Kirvest saad ka visata, aga eraldi nupuga peab selle tagasi kutsuma (maagiline kirves, saate aru küll).

Lisaks aitab Kratost lahingus ka tema poeg, kes vibuga teeb vastastele vähe kahju, kuid tõmbab sellega tähelepanu enda peale, lastes Kratosel samal ajal neid rünnata või korraga pealejooksvate vastaste hulka vähendada.

Peale erinevate löögikombode saab veel lahti lukustada ja maailmast leida neid maagilisi vidinaid, mis su tegelast tugevamaks teevad ning kogemuspunktide eest muutud ka ajaga jooksul tugevamaks, nagu ikka.

Ilmselt ei ole ka varem olnud PlayStation 4 peal (ma mängin seda PS4 Pro peal) ühtegi tehniliselt nii jahmatava kvaliteediga mängu. Olgu, pilt näeb suurepärane välja ja on detailne, aga see on alles algus. See, millised jalajäljed jäävad tegelastest maha lumele, on hämmastav.

Milline on digitaalse tule kvaliteet ja kuidas põleva palgiga vehkiv monstrumi ümber lendav sädemeid, see on ebareaalne. Või rohi tema ümber süttib. Või seesama maagiline kirves, sa võid selle kinni visata kas selle monstrumi enda või palgi külge ja see jääb täpselt sinna. Sellised asju suudavad teha üldse väga vähesed mängud, aga mitte kunagi pole seda tehtud nii hästi.

Nagu ma alustasin, siis God of War on ilmselt siiani kõige parem mäng PlayStation 4 peal, aga PS4-le on ilmunud väga palju häid mänge. Sellist kombinatsiooni aga ilmunud ei ole, kus kõik asjad on paigas.

“Uncharted 4: A Thief’s End” oli suurepärane, aga tulistamismänguna, kus sa tapad sadu ja sadu vastaseid, tekitab see lihtsalt dissonantsi. “God of War” aga suudab kogu enda jõhkra vägivaldsusega, mis kindlasti pole mõeldud lastele, luua sellise konteksti, et see sobib sellesse mängu.

Selliseid mänge ilmub harva, ehk viimasest ajast on meeles üksnes “The Legend of Zelda: Breath of the Wild” Nintendo Switchile, mis teeb God of Wari väga oluliseks mänguks ja igale PlayStation 4 omanikule kohustuslikuks. Kel on muidugi piisavalt vanust.

God of War ilmub 20. aprillil PlayStationil 4-le ja maksab umbes 60 eurot.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.