Geeniuse “Küsi kõike”: Taxify juhtide vastused lugejate küsimustele

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
kk-taxify.jpg

Geeniuse rubriigis “Küsi kõike” said lugejad esitada küsimusi Taxify juhtidele. Oleme küsimused kokku kogunud ning avaldame Taxify vastused.Vastused on esitatud muutmata kujul.

Mis turgudele ja millal on plaan järgmisena laieneda?

Keskendume Ida- ja Kesk-Euroopale. Täpsem info uute riikide kohta on tulemas lähikuudel.

Mis autodega te ise sõidate?

Markusel ei ole juhilube ning kuna Taxify kasutamine on keskmiselt soodsam kui oma autoga sõita, siis pole plaane neid veel lähiajal muretseda. Martin ja Henrik sõidavad Renault’ga.

Millal saab rakendust Taxify börsil näha?

Hetkel meil börsilt kapitali kaasamise vajadust pole, kuid transpordi valdkond areneb väga kiiresti ja tulevikus võime erinevaid variante kaaluda.

Milline on teie haridus?

Martin ja Henrik on lõpetanud EBSis ärijuhtimise eriala. Markus õppis Taxify asutamise ajal Tartu Ülikoolis IT-d, kuid hetkel on kiire tööperioodi tõttu ajutiselt õpingud peatanud.

Mitmesse õnnetuse on autojuhid tööajal sattunud?

Seni pole õnneks ühtegi tõsisemat õnnetust juhtunud.

Mis on Taxify juhi keskmine palk?

Keskmised taksojuhid teevad 300-400 sõitu kuus ja Tallinnas on kesmise sõidu hind ca 5.5 Eurot. Seega keskmise taksojuhi käive on 1650-2200 Eurot kuus, millest lähevad maha kütuse ja autokulud, teenustasud ja maksud.

Mitu autojuhti teil on?

Tallinnas 1700, Tartu ja Pärnuga koos on Eestis üle 2100 aktiivse autojuhi. Kõikides Taxify riikides on kokku ca 10,000 autojuhti.

Kui palju kilomeetreid päevas sõidetakse?

Sadu tuhandeid kilomeetreid päevas, mistõttu pakub Taxify pakub oma autojuhtidele soodustusi kütuse ostmisel.

Vaadates hetkest olukorda on taksorakendusi lisandumas pidevalt. Mida te plaanite teha, et olla endiselt konkureeriv?

Taxify eesmärgiks on pakkuda kliendile igal ajal hea kvaliteedi ja hinnaga transporti. Meil on Eestis suurim autopark, mistõttu saame pakkuda kõige kiiremat auto saabumise aega ja madalaimaid hindasid. Samuti pakume ainsana Eestis kõigis autodes sularahas ja Taxify äpi kaudu maksmise võimalust.

Miks peaks klient Uberi asemel võtma Taxify?

Taxifys on Eesti suurim valik taksosid ja sõidujagajaid – tänu sellele oleme nii hinnataseme kui autode kättesaadavuse poolest turuliidrid. Hetkel keskendume kvaliteedile, ehk tõstame järgmistel nädalatel nõudeid autodele ja juhtidele.

Saame ka uhkusega öelda, et Taxify on Eesti ettevõte ning me näeme, et kümnete tuhandete inimeste jaoks on kodumaise ettevõtluse toetamine oluline.

Miks Taxify petab hinnakirjaga? Meediasse paisatud aprilli hinnakirjas on võrreldud taksosid ja plafoonita sõitjaid, kuid plafoonita sõitjatel jookseb ajatariif pidevalt, seega tuleb võrdse hinnakirja puhul plafoonita sõitja kallim.

Taxify süsteemis olevad taksod sõidavad kõik taksomeetriga ja ajatariifi rakendumine on sõltub seaduses määratud liikumiskiirusest (22km/h).

Taxify sõidujagajate teenuse hinda arvutab Taxify äpp ja ajatariif (6 eurot/h) töötab sõltumata auto kiirusest. Antud info on nähtaval Taxify koduleheküljel ja aprillis planeeritava uuendusega senisest selgemalt nähtav ka äppis.

Privaatjuhtidele rakendame mõnikord suurenenud nõudlusega tipptundidel 10-30% kõrgendatud tariife, et motiveerida rohkem autojuhte sõitma ja kõikidele klientidele autot pakkuda. Kasutaja näeb alati enne sõidu algust äppist kehtivaid tarfiife ja saab valida endale sobiva hinnaga auto.

Miks tõstis Taxify töö hinna 1€ peale, kui alles reklaamiti end 50sendise tööhinnaga?

Valdava enamuse Taxify taksojuhtide, ehk rohkem kui 30 tipptunnisõitu kuus tegevate juhtide puhul on teenustasu endiselt 50 senti, sama hind millega alustasime 2013 aastal. Vaid vähestele alla 30 tipptunnisõitu tegevate taksojuhtide puhul on teenustasu hetkel 1 euro, et motiveerida neid aktiivsemalt Taxifyd kasutama ja klientide kasvavat nõudlust teenindama.

Milline on tellimuspõhise transpordi turg Tallinnas 2017 lõpuks? Kui suure osa inimestest veab siis Taxify, Uber, taksofirmad?

Prognoosime 2016 jätkuvalt trendi, et kasutajad eelistavad mobiilirakendusi kõnekeskustele helistamisele ning usume et Taxify suudab edukalt turuliidri positsiooni hoida. Arvame, et tellimuste turg jaguneb 2017. aasta lõpuks ca 80% mobiilirakenduste ning 20% kõnekeskuste vahel.

Mis autod need sellised on, keda on öösiti pea pool, päeval veidi vähem.

Antud auto puhul oli tegemist Saksa Takso rendiautoga. Alates aprillist (tegelikult juba täna) ei ole selliseid autosid enam võimalik tellida – see ongi kvaliteediklasside rakendamise peamine idee – uuemad autod ja kvaliteedile vastavad hinnad.

Kas nüüd töötab (krediitkaardiga seotud) makse tõesti kõigis autodes?

Täna saab Tallinnas ja Tartus pea kõigis autodes kasutada Taxify äpimakset. Tõsi, liitumine on mõne taksofirma jaoks olnud aeganõudvam aga märtsi lõpuks võtavad kõik Taxify juhid äpimakseid vastu.

Kui suure osa juhi teenistusest võtab Taxify endale?

Enamuse aktiivsete taksojuhtide tellimustasu on 50 senti ja väheaktiivsete juhtidele 1 euro.

Sõidujagajate puhul 20% sõidu hinnast.

Mitu inimest kuulub Taxify meeskkonda (mitte arvestades autojuhte)?

Taxifys töötab kokku 40 inimest 10-s riigis, kellest ca ⅓ tegeleb tehnoloogia ja tootearendusega. Ülejäänud inimesed tegelevad igas linnas juhtide haldamise ja klienditeenindusega.

Kas HOPP töötab ikka veel? Palju seal kasutajaid?

HOPPiga on liitunud tuhanded kasutajad ning igakuiselt tehakse sadu sõite. Teenus kasvab turult orgaaniliselt, vastavalt nõudlusele vaatame milliseid uusi linnadevahelisi suundi avada.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.