“Reedest on sõidu kokkuvõttes näha kogu vajalik info. Sealhulgas juhi teenindajakaardi number ja auto registreerimisnumber. Eeldatav sõidu hind arvutatakse distantsi ja aja alusel. Enne igat sõitu näitab rakendus kliendile sõidu maksumuse vahemiku, mis võtab arvesse ka potentsiaalset lühimat ja pikimat sõidu ulatust. Nii teab klient ette kui palju sõit maksab. Töötame selle nimel, et üsna pea kuvada klientidele kindlat lõplikku hinda, et tagada täielik läbipaistvus,” ütles Metsar.
Metsari kinnitusel ei võta Uber vastu autojuhte, kel ei ole kehtivat teenindajakaarti. Sõidukil vajaliku sõidukikaardi olemasolu kontrollimise üle ei andnud Metsar ühest vastust vaid tõi välja, et Uber pakub juhtidele igakülgset abi. Seadusest tulenevalt ei pea sõidukikaardi olemasolu kontrollima infoühiskonna teenusepakkujad vaid kohaliku omavalitsuse vastav organ.
Taxify: kontrollime teenindajakaardi olemasolu
Kuigi Taxify juhtide haldur Maria Jürisson kinnitas Geeniusele antud kommentaaris, et Taxify kontrollib juhtide teenindajakaardi olemasolu, kuvab seda ka äpis ning kaardi puudumisel sulgeb juhi konto tõestab suur hulk Taxify arveid hoopis vastupidist.
Jürisson ei toonud välja, kui paljude juhtide kontod on nad teenindajakaardi puudumise tõttu sulgenud. Konkreetselt kahe juhi kohta pärides kinnitas Jürisson, et ühega neist on nad tänaseks lepingu lõpetanud. Teise osas tõi juhtide haldur välja, et juhile väljastatud teenindajakaart hakkab peagi kehtima.
Ei Uberi ega Taxify sõnul ei ole nende poole pöördunud ühtegi klienti, kes oleks küsinud teenusele kulunud rahasumma tagasi väitega, et teenus ei vastanud seaduses sätestatud korrale.
Seadus nõuab kirjalikku arvet
Uuendatud ühistranspordiseaduse kohaselt peab äpi kaudu sooritatud sõidu järgselt saama klient kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis arve, mis sisaldab juhi pilti, ees- ja perekonnanime, sõiduki registreerimisnumbrit ning teenindajakaardi numbrit ja informatsiooni sõidu kohta. Teenust saab osutada vaid selle sõidukiga, millele on väljastatud kehtiv sõidukikaart.