Facebook jälgib väga süstemaatiliselt äppide arendamist ja loomist, et võimalikud konkurendid ära osta või neid kopeerida, ja ostis sel eesmärgil isegi inimeste internetikasutust jälgiva ettevõtte.
Wall Street Journal kirjutab trendist, millega Silicon Valley gigandid nagu Facebook oma domineerivat positsiooni turul kindlustavad. Üks meetod on võimalikud konkurendid, kellele inimesed oma tähelepanu ja aega Facebooki asemel kulutavad, ära osta. Sellist strateegiat rakendas Facebook Instagrami ja WhatsAppi puhul.
Teine strateegia on võimalikke uusi tulijaid kopeerida, et inimesed saaks sama funktsionaalsuse kättu Facebooki omandis olevast äpist või teenusest. Nii on Facebook näiteks käitunud konkureerides Snapchatiga. Hetkel on aktuaalne USAs leviv uus grupi-videokõnesid pakkuv Houseparty äpp, mille esmane edu on Facebooki ärevaks teinud. Gigant plaanib kohe ka ise sarnase funktsionaalsuse arendada.