Telefoninumbrid, mis inimesed lisasid oma Facebooki-profiilile turvaeesmärgil või sõnumite saatmiseks võisid jõuda ka reklaamifirmadeni, öeldi uuringus.
“Need leiud kehtivad isegi siis, kui seadsime kõik asjassepuutuvad privaatsuskontrolli sätted kõige privaatsemale seadele,” ütlesid uurijad.
Uuringus vaadeldi viisi, kuidas reklaamifirmad saavad isikuandmeid (PII) Facebookist või selle alla kuuluvatest sõnumiäppidest WhatsApp ja Messenger.
Facebooki platvormidele üles laaditud kontaktide nimekirjast võis kaevandada isikuandmeid, mis tähendab, et inimesed võisid endale teadmatult aidata reklaamifirmadel suunata reklaame oma sõpradele.
“Kõige murettekitavam on see, et leidsime, et kontaktide sünkroniseerimise kaudu üles laetud telefoninumbrid — mida ei omanud kunagi ükski kasutaja ning mis polnud nende kontole kunagi üles pandud – kasutati tegelikkuses PII-põhise reklaami võimaldamiseks,” ütlesid uurijad.
Uuring toetab väiteid, et Facebook kasutab reklaamiraha teenimiseks “varjus” olevaid infoallikaid, et saada andmeid, mida firmale pole antud jagamiseks.
“Kasutame inimeste antud informatsiooni, et anda Facebookis paremat, isikustatumat kogemust, kaasa arvatud reklaame,” ütles Facebooki pressiesindaja vastuseks uudisteagentuuri AFP päringule uuringu leidude kohta.
“Oleme selged selles, kuidas me kasutame kogutud infot, kaasa arvatud kontaktandmeid, mis inimesed üles laevad või lisavad oma kontodele.”