Euroopas võetakse kasutusele hädaabikõnesid analüüsiv tehisintellekt

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Foto: Meelis Meilbaum / Virumaa Teataja / Scanpix Baltics

Euroopa Häirenumbri Assotsiatsioon teatas, et asub tegema koostööd Taani iduettevõttega Corti, soovides tuua Euroopa häirekeskustesse tehnoloogia, mis automaatselt tuvastaks helistaja puhul terviserikke.

Sellest, et Taani häirekeskuses töötab tehisintellekt, kes helistaja hääle ja jutu põhjal tema tervislikku seisundit püüab diagnoosida, oleme korra juba varem kirjutanud. Euroopa Häirenumbri Assotsiatsioon (European Emergency Number Association, EENA) teatas Sloveenias toimuval konverentsil koostööst Cortiga, soovides tuua tehisintellektil põhinev lahendus ka teistesse Euroopa riikidesse, alustades aasta pikkust testimist neljas, hetkel veel teadmata riigis.

Südamehaiguste puhul on kriitiline, et neid tuvastataks kiiresti, iga kulunud minut vähendab võimaliku ravi edukust 7-10%. Corti eesmärk on kuulata häirekeskusesse tulevaid kõnesid, olles vaikiv nõuandja häirekeskuse töötaja ja abivajaja vahel.

Ajal, mil Corti Kopenhaageni häirekeskuses kasutusel oli, analüüsis süsteem 4089 kõnet, mis olid seotud südamehaigustega. Inimestest häirekeskuse töötajad tuvastasid südamehaigused kõnede puhul 73,9% juhtudest, Corti süsteem aga 95,3%. See on üsnagi oluline erinevus, eriti situatsioonis, kus inimese elu on ohus.

The Next Web kirjutab, et Corti baseerub ülimalt täpsel ja efektiivsel kõnetuvastussüsteemil, mis pakub häirekeskuses töötavale operaatorile soovitusi. Süsteem kuulab nii sõnalisi kui ka mittesõnalisi märke, nagu näiteks hingamisraskused või hääletoon.

Süsteem suudab tuvastada haigust ka siis, kui helitaustal on palju müra või muid segavaid faktoreid. Reaalajas analüüsitakse saadud andmeid ning võrreldakse neid miljonite eelnevalt analüüsitud kõnedega, et Corti süsteem õpiks paremini südamehaigusi tuvastama.

Teine Corti suur takistus on keelte õppimine. Süsteemile on keerulisem õpetada keeli, mida räägib vähe inimesi, kuid kuulates hädaabikõnesid, suudab süsteem ka keelt õppida ning sellest vajalikku infot noppida.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.