Ettevõtja, pane tähele: kui sponsoreerid Facebookis postitust, pead kohe ise makse maksma

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Paljud ettevõtted ostavad erinevaid Facebooki ja Google’i teenuseid, näiteks sponsoreerivad oma postitusi. Mis võib aga tulla üllatusena, on asjaolu, et selle tegevuse eest tuleb alati ise käibemaksu tasuda, vastasel juhul on tegevus seadusega vastuolus.

Kui ettevõte sponsoreerib oma lehel tehtud postitust ehk teeb nii, et see jõuab ka nende inimeste ajajoonele, kes ettevõtte tegevust ei jälgi, siis esitab Facebook selle eest ka arve. Sellele arvele ei ole aga märgitud käibemaksu, kuid sellest siiski pääsu ei ole. Kuna Facebook ise automaatselt käibemaksu arvestanud ei ole, tuleb igal ettevõttel see ise maksuametile tasuda. Käibemaks on 20% arvel esitatud summast.

“Kuna Facebookil ei ole Eestis püsivat tegevuskohta (neil puudub siinne kontor, töötajad jms), siis neil puudub tõepoolest kohustus ennast käibemaksukohustuslasena registreerida ning nad saavad esitada arve oma asukohariigist 0% käibemaksuga,” ütles maksu- ja tolliameti avalike suhete juht Rainer Laurits.

Seega, kuna Facebookil Eestis kontorit ei ole, ei pea nad ise käibemaksu küsima.

Kuna maksude maksmisest aga pääsu ei ole, tuleb Facebooki poolt küsimata jäänud käibemaks ise tasuda. “See aga tähendab, et Eestis ettevõtlusega tegelev isik, kes ostab Google’ilt või Facebook’ilt reklaamiteenust,  saabki arve 0% määraga ja peab teenuse ise pöördmaksustama ehk käibemaksu ise Eestisse tasuma,” ütles Laurits.

Kui Facebookilt reklaamiteenuse saaja on ettevõte või FIE, kellel puudub käibemaksunumber, siis käibemaksuseaduse järgi peab ettevõte end registreerima piiratud maksukohustuslaseks ja ikkagi ise saadud teenuse Eesti käibemaksuga maksustama. Kui reklaami tellija aga juba on käibemaksukohustuslane, siis saab pöördmaksustamise põhimõttel arvutatud käibemaksu ka oma sisendkäibemaksuna maha arvata. Piiratud maksukohustuslasel see õigus puudub.

Eraisikud muretsema ei pea

Kui reklaami ostab aga eraisik, siis maksude pärast muretseda ei tule, kuna kui Facebook müüb Eestis asuvale eraisikule teenust, siis ta tasub käibemaksu sellelt oma tegutsemisriigis. Maks laekub aga läbi müüja asukohariigi maksuhalduri kliendi asukohariiki ehk antud näite puhul Eestisse.

Lauskontrolli ei tehta

Lauritsa sõnul maksude tasumisele lauskontrolli ei tehta, vaid selle asemel toimub riskipõhine valik ning enamus tähelepanust läheb suuremamahuliste asjade tarvis, näiteks kütuse ning ehitusvaldkonna maksudele.

“Üldistatult on kontrolli töö aluseks riskipõhine objektivalik, mille käigus kogume informatsiooni erinevatest allikatest, analüüsime seda ja paneme paika kontrollivajaduse. Selliseid maksuriske, mis oleksid mahult sarnased selliste MTA jaoks prioriteetsete valdkondadega nagu ehitus ja kütus, me ei ole selles valdkonnas tuvastanud,” ütles ta.

“Eelkõige soovitame ettevõtetel ikka ise võimalikud vead parandada ning vajadusel meie käest ka selleks nõu küsida,” sõnas Laurits.

Täpsemat infot käibemaksu tasumise kohta leiab siit ja siit.

Märksõnad: , , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.