Elisa juht: Eesti klientide jaoks ei pruugi rändlustasud kaduda

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
sami.jpg

Euroopas jõuti eile põhimõttelise kokkulepeni rändlusteenuste hinnastamises, mis peaks klientide elu märksa soodsamaks muutma. Elisa Eesti juht Sami Seppänen leiab aga, et kasu on sellest pigem Lääne- ja Lõuna-Euroopas.

“Tuleb arvestada, et Euroopa telekommunikatsiooni turul on hetkel laias laastus kaks väga erinevat situatsiooni. Meil on palju Lääne- ja Lõuna-Euroopa riike, kus mobiilsideteenuste hinnad on kordades kõrgemad ja tarbimise mahud kordades madalamad kui Eestis ja Põhjamaades. Nende riikide kliendile toob uus regulatsioon kaasa võimaluse kasutada mobiilsideteenuseid rändluses olles koduriigiga samadel tingimustel ehk teenuste kasutamine muutub oluliselt soodsamaks,” ütles Seppänen.

“Kuid Eestis ja Põhjamaades, kus mobiilsideteenuste hinnatase on täna kordades madalam ja tarbimismahud kordades kõrgemad, ei tekita uus hulgihind samasugust efekti. Kui võimaldaksime kliendil koduriigi paketi sees kasutada samadel tingimustel lisaks ka roamingut ilma lisatasuta, tähendaks see Eesti ja Põhjamaa operaatoritele üüratut kahjumit,” lisas ta.

“Selle vältimiseks on uude regulatsiooni lisatud jätkusuutlikkuse mehhanism, et piirata operaatoritele tekkivat kahjumit,” sõnas Seppänen. “See mehhanism annab operaatoritele õiguse küsida kliendilt roamingus hulgihinda, mis ongi kliendi rändlusteenuste kasutamisest reaalselt tekkiv kulu. Kinnitatud hulgihinnale lisandub ka käibemaks.”

“Samas, kui ka küsime hulgihinda, tähendab see Eesti ja Põhjamaade kliendile rändlusteenustes hinnataset, mis on samas suurusjärgus tänasega või mõnevõrra odavam,” lisas ta.

Loe, mida arvavad asjast Telia ja Tele2.

Foto: Elisa

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.