Eksperdid: suurfirmad on raskustes, sest vananenud tehnika hoiab neid tagasi

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Foto: Samsung

Eelmisel nädalal tutvustas Samsung Londoni kesklinnas toimunud üritusel hiljuti uuringufirma CSS Insight läbiviidud uuringu tulemusi, mille eesmärgiks oli vaadelda, kuidas suured ja väikesed ettevõtted tänapäeval koos toimivad ning mida neil üksteiselt õppida võiks olla.

Üks põhilisi järeldusi uuringust oli, et tänapäeval kipuvad suured ettevõtted jääma vähemproduktiivseks ning uue hoo saamiseks on tarvis võtta kampa väiksemad tegijad ja idufirmad.

Nende innovaatilist ja kiireloomulist kultuuri oleks tarvis ka suurematesse firmadesse süstida. See vähemalt paistab olevat loogika, millest mitmed suuremad ettevõtted on hakanud lähtuma.

Suurfirmad on head optimeerijad, mitte muutujad

Üritusel oli uuringu teema jaoks kokku pandud ka paneel erinevatest ekspertidest, kes mainitud teemat suurte ja väikeste ettevõtete vahel lahkasid.

Suurfirmade produktiivsuse stagnatsiooni põhjusena viidati mitmeid kordi asjaolule, et suuremad firmad on suured. See tähendab, et neil on palju erinevaid süsteeme, töötajaid ning muid muutujaid, seega ollakse igasuguste uuenduse suhtes ettevaatlikud.

“Suured firmad on head optimeerijad, aga mitte muutujad. Nad on suurepärased selles, et võtta mingi kogus raha või käivet ning seejärel seda taastoota mitmeid aastaid koos kasumiga. Muutuste rakendamine on aga tihtipeale keeruline,” ütles paneelis osalenud ettevõtte CyberActive looja Kevin Breen.

Kevin Breen. Foto: Samsung

Mõneti üllatavalt nõustus paneel üksmeelselt, et põhjus, miks suurfirmad uusi tehnoloogiaid piisavalt kiirelt omaks ei võta, ei ole kindlasti seotud põlvkondade vaheliste erinevustega.

Kuulajaskonna seast esitati küsimus, et kas pole idufirmade tehnikateadlikkus seotud sellega, et neis ettevõtetes töötavad nooremad inimesed.

“Asi pole kindlasti põlvkondades. Suurte ettevõtete probleem seisneb selles, et nad on suured. Neis on palju erinevaid kihte, süsteeme ja töötajaid ning kõiki neid osi tuleb uue tehnoloogiaga tuttavaks teha,” ütles uuringufirma JLL Corporate Solutions uuringute juht Marie Puybaraud.

“See aga võtab suure firma puhul paratamatult kauem aega kui väikese idufirma puhul,” lisas ta.

Dr Marie Puybaraud. Foto: Samsung

Kontorid ei kao

Ühe osana debatist käis läbi ka füüsilise töökoha teema. Tänapäeval levivad aina enam ideed sellest, et tulevikus ei ole enam kontoreid vaja, kuna kogu töö saab teha kaugelt ja sülearvutist.

Ka sellega ei oldud paneelis nõus ja pigem väideti, et kontor ise peab lihtsalt veidi muutuma.

“Kontor peab kohanema tänapäevaga. See peab muutuma modernsemaks ning kaasama rohkem tehnikat ning omapäraseid disainilahendusi, et tänapäeva noorukeid edukamalt ligi tõmmata,” sõnas Puybaraud.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.