Eksklusiiv: Cleveroni kullerorobotid hakkavad kimama mööda autoteid ja vedama sadu kilogramme pakke korraga

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Erinevalt Starshipi väikestest robotitest, mis mööda kõnniteid toitu koju veavad, kujutleb Cleveron oma uut robotit, hüüdnimega Lotte, ette pigem isejuhtiva autona.

Firma juht Arno Kütt ütles, et nende kullerrobot võiks isejuhtiva auto kombel vuhiseda mööda sõiduteid, kandes samal ajal mitusadat kilogrammi pakke. Kui õigesse kohta kohale jõutud, saaks robot saadetise asetada maja juures olevasse kodusesse pakiautomaati ning sõita edasi järgmisesse sihtpunkti, soovi korral võib paki roboti seest ka ise välja võtta.

“Inimesed võivad öösel magada ning kuller tuleb ja toob pakid ära. Hommikuks on see kohal,” selgitas Kütt. “Eesmärk on see, et kaks inimest ei peaks selleks kokku saama, et lihtsalt pakk üle anda. Pakiautomaadid lahendasid selle probleemi postkontorite võtmes, järgmine samm ongi nüüd kojutarne.”

Siiski see, kuidas robot täpselt pakke automaati asetama, või neid sealt võtma hakkaks, pole veel avaldamisküps.

Kas seda juba pole olemas?

Kui eelnev kirjeldus sellest, kuidas inimene ei pea kulleriga tegelema, kõlab tuttavalt, siis tegelikult see peakski olema. Sarnasele alustalale on ehitatud Cleveroni koduste pakiautomaatide kontseptsioon: inimene ei pea ise kullerit vastu võtma, selle asemel jätab kuller paki nutikasse postkasti ning inimene võtab selle välja siis, kui talle sobib. Seega, mis on probleem, mida lahendab robotkuller, mida pelgalt pakiautomaadiga paigata ei saa?

Selgub, et asi on rahas. “Tööjõukulud on järjest kasvavad. Inimeste hoidmine sellistel töödel pole varsti enam mõttekas,” selgitas Kütt ja viitas, et robotkullerid saaks asendada hulga tavalisi kullereid, seega saavad logistikafirmad hoida kokku kuludelt, mis võib omakorda kojuveo kliendi jaoks odavamaks muuta.

Kõik ei pruugi olla roosiline

Kütt tunnistas, et roboti turule toomisega võib esineda ka probleeme, seda just peamiselt seadusandliku, kindlustuste ning üldise bürokraatliku poole pealt. Siiski nentis ta, et isejuhtivad autod on niikuinii tulemas ja nende jaoks tuleb seadused luua, seega saab sama hooga ära reguleerida ka autoteid kasutavad robotid. “Neisse on nii palju investeeritud ja panustatud, et küll see asi ära lahendatakse,” lausus ta.

“Usume, et pakke vedavad isejuhtivad autod jõuavad teedele oluliselt varem, kui inimesi vedavad isejuhtivad sõidukid,” märkis ta.

Millal ja kus sellised robotid siis päriselt sõitma hakkavad? Kütt märkis, et nende lootus oleks autonoomsed kullerid kasutusele võtta 2020. aastal, seda vähemalt pilootprogrammi raames valitud logistikafirmadega valitud kohtades. Selleks ajaks võivad paika saada ka kõik vajalikud regulatsioonid.

Cleveron vaatab kaugemale

Logistikasektori reformimine ei jää aga pidama vaid robotkullerite juurde. Ülemöödunud suvel testis Cleveron kullerdroone, mille kallal firma veel töötab. Mida need endast täpsemalt aga kujutavad, firma veel jagada ei saa.

Cleveroni pakirobotit näeb 30. novembril Robotex International konverentsil “Generatsioon R”.

Märksõnad: ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.