Eesti Õigusbüroo tegevjuhi ning robotjuristi idee eestvedaja Artur Fjodorovi sõnul on inkassode kõrvalnõuded niivõrd suured, et 10 eurot võlgu olevalt inimeselt nõutakse koos kõrvalnõuetega 100 eurot.
“Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi poolt koostatud analüüsi põhjal on inkassofirmade kõrvalnõuded suurusjärgus 80-90%. Väga sageli tuleb ette, et inimestelt nõutakse 10-20 korda põhivõlast suuremaid summasid. Sama analüüsi kohaselt nõuatakse kohtuväliselt ligikaudu 38 000 inimeselt suurusjärgus 24 miljonit eurot, millest 80% on puhas õhk ehk alusetud nõuded. Kõige jahmatavam sealjuures on, et 85% inimestest ei vaidlusta kunagi oma nõudeid ja maksavad kogu nõutud summa. See on viie aasta tagune statistika ning tänaseks on mastaap kordades suurem,” sõnas Fjodorov.
Fiodorovi teeb murelikuks, et inimesed ei tea oma õigusi ega oska enda eest seista. “Inimesed on harjunud mõtlema, et juristi teenus on kallis ja nad ei suuda seda endale lubada ning samal ajal kasutavad inkassofirmad inimeste teadmatust ära. Meie aga ehitasime neile tööriista inkassole vastukirjade koostamiseks ning seda saab mugavalt ja täiesti tasuta kasutada messengeri vestluskeskkonnas,” lisas Fjodorov.
Juuraga saab suhelda Eesti Õigusbüroo kodulehel www.juristaitab.ee või Eesti Õigusbüroo Facebooki lehel vestlusese aknas. Otselink Juurale asub aadressil m.me/juristaitab.ee.
Töötab ka päriselt
Geenius proovis robotjuristi ka omal nahal ning kasutuskogemus näib sama mugav, kui kõikide chatbotide puhul. Robot küsib rea küsimusi, näiteks kas tegu on inkasso- või trahviprobleemiga ning asub siis täpsustama: kui palju nõutakse, kes nõuab ning miks.
Kui kõikidele küsimustele vastatud, saadab robot kasutajale meili peale eelkoostatud dokumendi, mille saab saata vajalikkesse kohtadesse, et nõuet vähendada.