Eestlaste loodud mäng “No Truce With The Furies” teeb maailmas mitmel tasandil ajalugu

no-truce-2church.jpg

Eesti ettevõtte ZA/UM loodud mäng “No Truce With The Furies” valiti maineka South by South West (SXSW) konverentsi raames parimate indie-mängude võistluskategooriasse, mille võit võib tagada mängule hea müügiedu.

ZA/UMi turundusjuhi Maria Reinupi sõnul ollakse võistlusel kõrvuti tegijatega, kelle tööd on juba ka varasemalt jälgitud ning kuna võistlusele esitati sadu mänge, on ainuüksi nende seast välja paistmine juba hea saavutus.

“Meie hinnangul valiti meid välja silmapaistva kunstilise taseme ning põneva kontseptsiooni poolest,” selgitas Reinup, miks just nende loodud mäng võistlusel parimate sekka konkureerima valiti. “Meie rollimängus puudub combat ehk võitlemine vastasega. Kõik “lahingud” on peidetud dialoogi ning see, mida valid, et järgmiseks öelda, omakorda mõjutab seda, kuidas lugu edasi areneb.”

“Lisaks on mängus põnevaid üllatusi mängukogemuse rikastamiseks ja väga erilised viisid nende esitlemiseks. Oleme viimaste kuude jooksul sotsiaalmeedias kanda kinnitanud ja tagasiside on olnud üle ootuste positiivne – inimesed ootavad, et seda mängu mängida,” ütles ta.

Reinupi sõnul on võiduvõimalus olemas, kuid selles saab lõplikul veenduda alles võistluse lõppedes. “Kuna tegemist on sõltumatute stuudiote mängudega, siis on üpris põnev see, et mõni nendest väiksematest tegijatest võib olla kõigile, ka nendest kordi suurematele tiimidele, aasta üllataja,” ütles ta.

Ta lisas, et kuna võitja selgub kohapealse rahvahääletuse tulemusena, siis võib võita mõne hästi välja töötatud ning keerulise mängu asemel hoopis mõni lihtsakoelisem tiitel.

Teiste nomineeritud mängudega on võimalik tutvuda siin. Võitja selgub 16.-18. märtsil toimuva konverentsi raames.

Üllatav avaldaja

Lisaks esimese Eesti ettevõttena SXSW võistlusele pääsemisele, on ZA/UMi mäng ka esimene, mis avaldatakse populaarse mängude levitaja Humble Bundle’i poolt.

Humble Bundle on astumas sammu edasi ning on loonud oma initsiatiivi mängude turule toomiseks. Esimese seitsme mängu seas, millega Humble Bundle turule tuleb, on ka eestlaste loodud mäng.

“ZA/UM soovis enim endale kogenud ja laia haardega turunduspartnerit, kellega koos mäng välja tuua ning tagada see, et see õigete mängijateni jõuaks. Muidugi on ka au olla nende esimese viie mängu seas kellega suurfirma maailmale oma uut sammu teadvustab,” ütles Reinup.

Humble Bundle’i mängude avaldamise initsiatiivi juht John Polson kommenteeris: “Kõik meie avaldatud mängud kannavad endaga “Humble Bundle presenteerib” loosungit, mis fännidele tähendab kvaliteedimärki ning ühtlasi kvaliteetset kureerimist, mida firma minevikku arvestades oskavad fännid juba oodata. Mängude välja andmise iga aspekti arvesse võttes ning seda et mängude arendajad saavad ise valida oma koostöövormi, teeb meist kaasaegse ning kohanemisvõimelise partneri ja väljaandja.”

Humble Bundle on varasemalt tegelenud mängude müümisega ning nende avaldamine on ettevõtte jaoks uus käik. Sellest tulenevalt ei ole veel võimalik öelda, kas ZA/UMi mängu näol on tegemist kõige laiema potentsiaalse leviulatusega Eesti mänguga, kuid siiski on märkimisväärne, et Eesti ettevõte on suutnud ärata huvi maailma suurnimede seas.

Innustav ka teistele

“Usume, et hea eeskuju võiks olla inspireeriv teistele tegijatele suurliigas mängimiseks. Paljud arendavad Eestis mänge, kuid me ei kuule neist enne kui neid juba müüki pannakse,” ütles Reinup. “Teiste mänguarendajatega rääkimine, tehnoloogiaga tutvumine ning välismaise pressiga kohtumine annab võimaluse mänguturu paremaks arusaamiseks ning just seda võimaldab erinevatel üritustel osalemine.”

Mängu taga on peidus pea 20 inimest

“No Truce With The Furies” näol on mänguga, mis toetub Robert Kurvitza välja töötatud ideele, millest pärineb ka Eestis ilmunud romaan “Püha ja õudne lõhn”. Kurvitza loole on loonud kunstilise stiili Aleksander Rostov. Meeskonnas on kokku pea 20 inimest, mis teeb ZA/UM stuudiost teistega võrreldes üsna suure sõltumatu stuudio.

“Enamusel rollimängudel on kellegagi võitlemise võimalus – astuda võitlusesse teise võluri või tegelasega tulevikust. Meie mängu puhul sellist klassikalist võimalust pole. „No Truce With The Furies“ on maailma esimene modernse maailma ehitamise projekt. Modernses maailmas, mida kirjandusteadlane Jaak Tomber on nimetanud “fantastiliseks realismiks” lahendatakse kõik konfliktid kirjanduskeskselt – dialoogis ja lugu otsustab kõik!” ütles Reinup.

“Mängus “No Truce With The Furies” oled sa võmm, kes asub lahendama juhtumit linnas nimega Revachol,” ütles ta.

Mäng jõuab müügile selle aasta lõpus. Rohkem infot leiab ettevõtte kodulehelt.