Eestlased vaatasid sel aastal kaks korda rohkem YouTube’i kui eelmisel aastal

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Videosisu tarbimine näitab kasvutrende, seda ka Eestis ning selgub, et ühe operaatori juures on kasutajate poolne videote vaatamine aastaga suisa kahekordistunud.

Elisa tooteturunduse osakonna juhi Mailiis Ploomanni sõnul kulub keskmiselt võrguressurssi YouTube’i peale igas kuus 1,5 miljonit gigabaiti ning keskmine kasutus on kasvanud aastaga pea kahekordseks.

Kui veel näiteks eelmise aasta novembris vaatas keskmine YouTube’i vaataja videoid umbes 3,6 gigabaidi jagu, siis on see nüüd kasvanud 7 gigabaidini. “Päevade lõikes kasutus väga ei erine, seega võib üldistatult selle kalendripäevade vahel laiali jagada,” sõnas ta.

Ploomann lisas, et YouTube on videostriimide vaatamisel olnud klientide seas läbi aegade kõige populaarsem kanal. Kaks kolmandikku kõikidest Elisa mobiilse interneti kasutajatest vaatavad vähemalt korra kuus mõnda YouTube’i videot.

Viimastel kuudel on aga YouTube jaganud esimest-teist kohta Facebooki videostriimidega, kuid need on tulnud pigem lisaks ehk Facebooki striimid pole vähendanud YouTube’i vaatamiste arvu.

Voogedastusteenuste võidukäik

Tele2 tootedirektor Katrin Aroni sõnul ei saa nad igapäevaselt eristada, millistele teenustele on andmemahtu kasutatud. “Oleme selle kohta teinud mitmeid uuringuid ning valdav osa andmekasutusest moodustavad voogedastusteenused,” lausus ta.

Ligi 80% andmemahust kulub Youtube’i Netflixi, Spotify või Deezeri striimimisele.

“Võib ennustada, et see osakaal kasvab, sest ka tavapärased meediaväljaanded, nagu Postimees, Delfi, aga ka Facebook, kasutavad üha rohkem videosisu ja kuna pakettide andmemahud on kasvanud ning kui vanasti lülitasid inimesed striimimiseks sisse WiFi, siis nüüd tehakse seda oluliselt vähem,” lisas ta.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.