Eestiski opereeriv lennufirma käskis klientidel isiklikke andmeid Twitterisse postitada

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
British Airways logod lennukite sabadel. Foto: Hannah McKay

British Airways (BA) sattus sel nädalal klientide ning turvaeksperdite huviorbiiti, kui valvas doktorant Mustafa Al-Bassam märkas lennufirma kummalist käitumist Twitteris.

BA Twitteri kontot haldavad töötajad teatasid nende poole pöördunud klientidele, et nad saavad küsimustele vastata alles pärast klientide isiklike andmete nägemist.

Twitteri postitustes toodi välja, et isiklike andmete postitamine on vajalik seoses Euroopa Liidus hiljuti jõustunud isikuandmete kaitse üldmäärusega (GDPR).

Kuus tundi hiljem muutis lennufirma taktikat

BA nõudis klientidelt ees- ja perekonnanime, passinumbri, passi kehtivuse kuupäeva, maksevahendi nelja viimas numbri, koduse aadressi ja postiindeksi ning e-maili aadressi postitamist Twitterisse.

Alles kuus tundi pärast BA tegevuse algust leidis lennufirma, et viidatud andmete avalikult postitamine ei ole hea mõte. Lennufirma jätkas isiklike andmete kogumist, kuid palus klientidelt, et nad saadaksid need neile otsesõnumiga.

BA edastas andmed kolmandatele osapooltele

Kuigi BA viitab GDPR määrusele ei ole klientide andmete kogumine Twitteri vahendusel kuidagi määrusega kooskõlas. GDPRi kohaselt ei tohi ettevõtted koguda klientide andmeid ning neid edasi müüa ilma nõusolekut saamata.

Al-Bassam avastas Twitteris toimuva seetõttu, et ta ei saanud BA veebilehe kaudu lennule registreerida. Põhjus peitus selles, et ta kasutas veebilehitsejal reklaamiblokeerijat. Lähemalt uurimisel selgus, et BA kasutas veebilehel küpsiseid, mis edastas klientide isiklikke andmeid kolmandatele osapooltele. See tähendab, et lennufirma koduleht on vastuolus GDPR määrusega, millele nad Twitteris suurt tähelepanu pöörasid.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.