Eestis tehakse käsitsi valitud liikmetega sotsiaalvõrgustikku idufirma tegijatele

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Mais toimunud tehnoloogiakonverentsi Latitude59 uudistelaviini vahel selgus, et hulk investoreid on pannud 2,3 miljonit dollarit Eesti ettevõtmisse Lift99, mis tahab sellega ehitada uut platvormi, kus idufirmade loojad oma kogemusi jagada saaks.

“Mida me ehitame on platvorm, kus founderid saavad oma kogemusi jagada teiste founderitega,” rääkis Lift99 asutaja Ragnar Sass. Äri jaguneb praegu kaheks, millest väiksem, aga käegakatsutavam pool on Tallinnas olev Lift99 hub ehk töötamise ja ühisürituste keskus. Umbes samasuguse keskuse plaanib Lift99 avada ka järgmisel aastal Ukrainas.

Võrgustikku pääseb ainult läbi tiheda sõela

Hoopis olulisem on Sassi sõnul tarkvaraline platvorm, mille kallal töö käib ja milleks firma investeeringu saigi. “Sisuliselt on see käsitsi valitud liikmetega sotsiaalvõrgustik ettevõtjatele, et nad saaksid oma kogemusi jagada.”

Kui võtta sellised tuntud näited nagu LinkedIn ja AngelList, siis Lift99 tahab need ristata ja seeläbi pakkuda idufirmade asutajatele võimalust leida kasulikke kontakte. Võrgustikku ei saa igaüks. “Meie lubadus on, et me valime kõik liikmed pärast põhjalikke intervjuusid ja analüüsi,” rääkis Sass. Tänu sellele kasvab võrgustiku “väärtus” ehk igaüks teab, et võimalikud kontaktid on talle kasulikud.

Iga võrgustiku liige saab märkida üles oma erialad või tugevused – skills nagu ütleb Sass – ja samuti märkida, millal tal on näiteks sel kuul teiste aitamiseks. “Sa võid julgelt panna oma ajad üles teades, et inimesed, kes su ajale konkureerivad, on väärtuslikud inimesed, kellega tasub rääkida.”

“Kui me võtame näiteks Ahti Heinla, siis tema on üks väga hea näide, kellele mõeldes me seda hakkasime ehitama. Tal on väga piiratud aeg, aga ta leiab ikka vähemalt üks tund kuus, et kedagi aidata. Küsimus on selles, et kuidas leida inimesed, kes seda kõige rohkem väärivad. Ja et see pole geograafiliselt piiratud, vaid ükskõik kus maailmas.”

Heinla ongi üks investoritest, kes Lift99-sse investeeris. Kokku oli 2,5 miljoni dollarise investeeringu taga veel Jaapani internetiettevõtja ja mitmesse Eesti idufirmasse investeerinud Taizo Son, Passion Capital, Stefan Glaenzer, United Angels, Agrello ja Adam Omar Shanti.

Tavalisest Excelist üks samm edasi

Mõnes mõttes on see, mida Lift99 teeb, moodsam versioon klassikalisest Exceli tabelist. “Paljudel VC-del (riskikapitalistidel – toim) ongi reaalselt Excel founderite nimedega ja iga nime taga inimese oskused. Kui siis tuleb mõni ettevõtja ja ütleb “mul on mure sellega, kuidas teha sisuturundust”, siis investor läheb ja otsib oma Excelist talle eksperdi. Meie ehitame platvormi, mis ulatub üle VC-de. Pole vahet, kus riigis sa oled,” rääkis Sass.

Tema sõnul on aitab Lift99 laiemalt kaasa sellele, et Euroopas luua võrreldav ettevõtjate võrgustik nagu toimib USA läänerannikul. “Praegu on idufirmade asutajad Euroopas laiali, aga kui me nad kokku toome, siis on see suurem jõud. See eristabki meid Silicon Valley’st, kus 100 miili raadiuses on iga ala eksperte. Euroopa on multi-kultuurne, ökosüsteemid on eraldi. Meie tuvastame siinsed eksperdid, kaasame nad oma platvormile, võimaldame neil suhelda ja viime nad nii kokku.”

“Meie visioon on ehitada platvorm, mis suudab prognoosida ja öelda ettevõtjale, et “need inimesed, kellest üks asub Bukarestis, teine Minskis ja kolmas Berliinis, peaks olema sulle väga huvitavad”,” kirjeldas Sass.

Märksõnad:

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.