Eestis ostleb internetipoodides 2014. aastaga võrreldes 130 000 inimest rohkem

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
internet_mobile_geralt_pixabay.jpg

Uuringufirma TNS Emor sel nädalal avaldatud uuringust selgub, et viimase kahe aasta jooksul on Eestis internetis oste sooritavate inimeste arv tunduvalt kasvanud.

Kui 2014. aastal tegi internetis oste 49 protsenti elanikest, siis 2016. aastal on see näitaja tõusnud 62 protsendini.

Antud protsendid tähendavad iseenesest seda, et võrreldes 2014. aastaga on täna internetis oste sooritavaid inimesi 130 000 võrra rohkem. „Oluliselt on lisandunud just sagedasi internetiostjaid, kes teevad oste vähemalt kord kuus, võrreldes 2014. aastaga on nende kasv olnud 9% ehk 14%-lt 23%-le,“ sõnas Emori uuringuekspert Kersten Jõgi. „Kõige rohkem teevad internetist oste alla 34-aastased, eestlased ja kõrgema sissetulekuga elanikud,“ ütles Jõgi.

Jõgi sõnul on jõudsalt kasvanud e-poodidest naisteriiete tellimine, millel on ka kõige laiem ostjaskond. Rõivaid ja jalatseid ostetakse põhiliselt Aliexpressist ja Sportsdirectist, lisas jõgi. Parfüüme ja kosmeetikatooteid ostetakse seevastu põhiliselt kodumaistest e-poodidest.

Uuringu käigus küsitleti 1864 Eestimaa elanikku vanuses 15–74 aastat ning valim oli esinduslik vastavaealise elanikkonna suhtes. Uuring viidi läbi aprillis 2016 kombineeritud meetodil personaal- ja veebiintervjuudena.

Avafoto: Geralt

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.