Eesti idufirma paneb leheartiklite lugemise tasu mobiiliarvele

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Ekspressi ja Postimehe meediagrupid on kasutusele võtnud idufirma Zlick.it teenuse, millega lugejad saavad soovitud artikli lugemise eest veebis teha mikromakse. Artikli lugemise tasu liidetakse automaatselt nende mobiiliarvele. Mõned lugejad on aga avastanud, et saavad lugeda artikleid ka võõra mobiilinumbri arvel.

Tarbijad kurdavad, et skeem on segane

Üks Geeniuse lugeja kirjutas, et tema ei saa artiklimaksete puhul aru, kellega ta maksmiseks lepingu sõlminud on. “Mis mind tarbijana häirib on see, et puudub kinnitus, et tehing nüüd toimub. Puudub kontroll, et see just minu kui arve tasuja tahteavaldus oli,” kurtis üks lugeja.

Teine inimene avastas, et ta saab “Osta artikkel” nupule vajutades artikleid lugeda, kuigi polnud oma arust üldsegi teenusega liitunud. Kui ta leidis Zlick.it-i iseteeninduse, näitas see talle võõrast telefoninumbrit, mille arvele tema ostetud artiklid lähevad.

Lugeja tuvastatakse automaatselt

Zlick.it-i tegevjuht Erki Koldits rääkis Geeniusele, kuidas firma tehnoloogia toimib. Kui veebiuudist lugeda SIM-kaardiga seadmest, näiteks telefonist või andmesidega tahvelarvutist, siis Tele2 ja Elisa võrgus piisab makse sooritamiseks ainult ühest vajutusest makse nupule.

“Telia puhul ja wifi võrgus (või ka arvutis – toim) esimest ostu tehes on vaja läbi teha lihtne SMS tuvastamise protseduur,” rääkis Koldits.

Koldits rõhutas, et kuna makse tegemine on väga lihtne ja kasutajale mugav, siis on mõned väljaandjad otsustanud pakkuda ka lihtsat makse tühistamise võimalust. “Näiteks Ekspress Grupi väljaannetes on iga artikli lõpus nupp “soovin raha tagasi” ja sinna vajutades saab korra kuus tehingu tühistada. Ülevaate oma ostude kohta saab iga klient vaadata leheküljelt my.zlick.it,” kinnitas Koldits.

Probleem, kui inimene ostab ühe klikiga artikleid, aga nende arve läheb teisele telefoninumbrile, võib tulla 4G ruuteri kasutamisest. “Kui ta on wifi võrgus mõne 4G ruuteri taga, siis tuvastatakse automaatselt see ruuteri telefoni number ja seda talle ka näidatakse,” selgitas Koldits.

Tema sõnul on kõige targem üle kontrollida my.zlick.it lehelt automaatselt tuvastatud number.

Kui aga telefoninumbri omanik leiab, et tema arvele on tekkinud mitte tema ostetud artiklid, peaks ta firmaga ühendust võtma. “Kõige parem on, kui [klient] pöördub otse meie poole info@zlick.it ja me vaatame järgi. Vajadusel saame piirata antud ruuteri numbri peal ostude tegemise ja teha ostude tühistamised.

Üha rohkem väljaandeid kasutab ühe kliki makset

“Zlicki klientideks on hetkel mitmed Eesti väljaanded: Eesti Päevaleht, Maaleht, Eesti Ekspress, Pärnu Postimees, KuldneBörs, Trenniajakiri ja mitmed teised. Selle aasta jooksul lisanduvad veel mitmed tuntud väljaanded,” selgitas Koldits. “Iga väljaanne saab ise kujundada endale sobiva makseprotsessi, makse reeglid ja teated.”

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.