Teine inimene avastas, et ta saab “Osta artikkel” nupule vajutades artikleid lugeda, kuigi polnud oma arust üldsegi teenusega liitunud. Kui ta leidis Zlick.it-i iseteeninduse, näitas see talle võõrast telefoninumbrit, mille arvele tema ostetud artiklid lähevad.
Lugeja tuvastatakse automaatselt
Zlick.it-i tegevjuht Erki Koldits rääkis Geeniusele, kuidas firma tehnoloogia toimib. Kui veebiuudist lugeda SIM-kaardiga seadmest, näiteks telefonist või andmesidega tahvelarvutist, siis Tele2 ja Elisa võrgus piisab makse sooritamiseks ainult ühest vajutusest makse nupule.
“Telia puhul ja wifi võrgus (või ka arvutis – toim) esimest ostu tehes on vaja läbi teha lihtne SMS tuvastamise protseduur,” rääkis Koldits.
Koldits rõhutas, et kuna makse tegemine on väga lihtne ja kasutajale mugav, siis on mõned väljaandjad otsustanud pakkuda ka lihtsat makse tühistamise võimalust. “Näiteks Ekspress Grupi väljaannetes on iga artikli lõpus nupp “soovin raha tagasi” ja sinna vajutades saab korra kuus tehingu tühistada. Ülevaate oma ostude kohta saab iga klient vaadata leheküljelt my.zlick.it,” kinnitas Koldits.
Probleem, kui inimene ostab ühe klikiga artikleid, aga nende arve läheb teisele telefoninumbrile, võib tulla 4G ruuteri kasutamisest. “Kui ta on wifi võrgus mõne 4G ruuteri taga, siis tuvastatakse automaatselt see ruuteri telefoni number ja seda talle ka näidatakse,” selgitas Koldits.
Tema sõnul on kõige targem üle kontrollida my.zlick.it lehelt automaatselt tuvastatud number.