Eesti idufirma Indoor.Ninja teeb liftid nutikaks ja paneb ise sõitma

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
indoorninja.jpg

Soomes on üks tehnoloogiafirma, kellel on üle maailma meeletult kasutajaid. See on KONE, mille liftidega sõidab kahe päeva jooksul keskmiselt 6 miljardit inimest ehk pea terve maailma populatsioon. Ainus häda on, et KONE pole eriti kõrgtehnoloogiline firma. Üks Eesti idufirma tahab aga liftid internetti ühendada ja nutikaks teha.

“Probleem on tegelikult väga ilmne. Meie suures kontorihoones on fuajees turvamees, kes ei tee sisuliselt midagi. Iga võõras võib majja tulla, liftiga suvalisele korrusele sõita ja ringi käia,” kirjeldab Indoor.Ninja (jah, neil on kasamanimeline veebiaadress http://indoor.ninja) tehnoloogiajuht Peep Paum probleemi, mida nad lahendada kavatsevad.

Esimene samm on tegelikult lifti reaalselt internetti ühendamine, mille võtab ette liftitootja Kone ise. Alles siis tuleb mängu Indoor.ninja lahendus.

Nimelt on iga lifti juures fuajees tahvelarvuti, kus jookseb äpp kõikide majas olevate firmadega. Majja tulev külaline valib tahvlist firma ja töötaja nime, kellele ta külla tuleb. Nimele vajutades hakkab üleval, näiteks 6. korrusel olevas kontoris vastava töötaja telefonis sama äpp helisema. Vastamisel käivitub videokõne: töötaja näeb, kes talle külla tuleb ja tellib lifti ära. Külalise ees fuajees avanevad liftiuksed, ta astub sisse ja lift läheb automaatselt 6. korrusele.

Kokku teeb Indoor.Ninja lahendus mitut asja. Esiteks toimub videokõne vormis kohtumine töötaja ja külalise vahel, ära jääb ebaefektiivne vahemees turvamehe või majavalvuri näol. Teiseks ei pea külaline majas ekslema ja ei saagi minna omapäi kondama, sest lift viib inimese täpselt õigesse kohta. Selgeks boonuseks on ka see, et majja tulev külaline ei pea ise mingit äppi otsima või paigaldama, vaid teeb lihtsalt fuajees oleval tahvelarvutil paar puudutust.

Kui kõik ei lähe plaanitult, on äpis ka paar varumehhanismi. Kui näiteks vastavat töötajat pole majas või ta ei vasta, suunatakse külalise kõne kolleegile, kellel on nn sekretäri roll.

Paumi sõnul kavatseb Indoor.Ninja panna esimese prototüübi tallinnas Tallinnas uue aasta alguses koostöös Konega. Helsinkis sel nädalal toimunud tehnoloogiamessil Slush tutvustaski Eesti firma oma lahendust koos KONEga.

“Juba mitmed kinnisvarahaldurid on lahenduse vastu huvi tundnud, sest selle kasutamine eeldab vaid seda, liftitootja ühendab oma lifti internetti, ja tahvelarvutit,” ütles Paum.

Ja lõpuks on äpil veel üks boonus: kui õhtul kontorist koju lähed, saad juba laua taga olles lifti oma korrusele tellida. Kümme sekundit ootamist vähem.

Ajakirjaniku reisikulud Helsingisse kandis Soome välisministeerium.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.