Eesti firma teeb digitaalset mängupoodi ja tahab Steami monopoli kukutada

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Selline peaks välja nägema Ultra mängupood.

Eestis registreeritud firma Ultra Corporation OÜ tahab veel sel aastal välja tulla enda digitaalse mängupoega Ultra, mis plaanib kukutada Steami (ja Apple’i ja Google’i) monopoli. Vahendiks selle vastu on võtta müügi pealt drastiliselt vähem vaheltkasu.

Probleem, mida Ultra lahendada soovib, on reaalselt olemas ja viimasel ajal üsna palju tähelepanu saanud. Digitaalsed poed, nagu Steam, Apple Store ja Google Play võtavad mängude ja mängusiseste ostude eest 30% vaheltkasu, mida paljud mänguarendajad näevad ebaõiglasena.

“Pole mingit põhjust, miks tuleks võtta nii suurt vaheltkasu,” ütles Nicolas Gilot. “Edukat poodi saab teha ka ilma selleta, nii et võim oleks jälle arendajate ja mängurite käes.”

Arendus tuleb ka Eestisse

Firmal on kontorid Pariisis ja Tallinnas. Eestisse on firma registreeritud seetõttu, et siin on võimalik suhteliselt lihtsalt ICO läbi viia, kuna politseist saab muretult taotleda virtuaalvääringutega seotud tegevusloa. Praegu seda veel tehtud ei ole.

Ultra tegevjuht Nicolas J. Gilot sõnas Geeniusele, et plaanid Eestiga pole seotud üksnes ICO-ga.

“Meil on Eestis praegu üks töötaja, aga me tahame Eestisse tuua ka klienditoe ja osaliselt ka arenduse. Meil inimesed praegu tegelevad sellega. Plaanid Eestiga on meil oluliselt suuremad,” sõnas ta.

Ultra Corporation OÜ-l oli  2018. aasta teise kvartali seisuga käibeks 0 eurot ja kirjas üks töötaja. Firma juhatuse liikmes on Nicolas J. Gilot.

Arendajad teeniksid rohkem

Vahendajate liiga kõrgete vahekasude vastu hiljuti astus Epic Games enda ülipopulaarse mänguga “Fortnite”, mis ei tulnud müügile ei Steami ega Google Play’sse. Apple Store’i puhul neil aga valikut ei olnud ja seal on nad olemas.

Bloombergi andmetel lubab Ultra teenida mänguarendajatel 21% rohkem tulu mängude müügist kui teistel platvormidel.

Lisaks oleks seal võimalik erinevalt teistest platvormidest kasutajatel ka kasutatud mänge edasi müüa, mille puhul saaksid ka arendajad sellest oma osa.

Kõik need populaarsed terminid

Ultra kasutab oma tegevuses populaarseid termineid nagu blockchain ja Smart Contracts. Arveldamine poes toimuks token’itega, mille genereerimise üritus peaks toimuma selle aasta neljandas kvartalis.

Kasutajatel on võimalik token‘eid ka Ultra keskkonnas teenida, näiteks vaadates reklaame või kirjutades mängude kohta arvustusi.

Token’ite vajadust põhjendab firma sellega, et nii on võimalik mänguarendajatel kohe raha kätte saada pärast iga mängu müüki, mitte ei tule ootama jääda seda hetke, millal platvorm sulle rahaülekande teeb.

Selle aasta lõpuks plaanitakse avada arvutimängude pood, 2019. aasta lõpus aga on plaan sellest teha ka mobiilne versioon, mis oleks konkurent Apple’i ja Google’i poodidele.

Kas see võib ka reaalselt õnnestuda?

Eelmisel nädalal 15aastaseks saanud Steam ei ole põhjuseta maailma üks populaarsemaid mängupoode (peamiselt Hiina turul tegutsev Tencent on sellest juba suurem), sest seda on loogiline ja lihtne kasutada. Mängijad on sellise lähenemisega harjunud ja eeldavad seda kõikidelt poodidelt.

Erinevaid digitaalseid poode on sadades, kui mitte tuhandetes, ning siiani poed, kus arveldada tuleb token’ites, ei ole õnnestunud, kuna see on segane ja keerulisem, kui osta mänge dollarite või eurode eest.

Mänguarendajad võivad nuriseda, et Steam võtab suurt vaheltkasu müügilt, kuid samas on mujalt nende mänge väga raske üles leida, kui sind seal ei ole.

Seda on siiani saanud endale lubada ainult videomängude tipparendajad ja levitajad, nagu eelnimetatud Epic Games “Fortnite’iga”, aga ka näiteks Activision, Bethesda, Microsoft ja Ubisoft pakuvad enda arvutimänge tihti eksklusiivselt üksnes enda poest.

Ultra plaan endale kasutajate juurdemeelitamiseks meenutab püramiidskeemi.

Nende mängud on ülimalt populaarsed ja seetõttu on neil võimalik mänge enda poest müüa. Ultra suurimaks probleemiks saab olema mängijateni jõudmine, sest ilmselt vähemtuntumad levitajad seda võimalust ära kasutavad, ilma et nad samal ajal loobuksid Steamist ja muudest platvormidest, kus nende mängud on müügil.

Bloombergile antud anonüümses kommentaaris mainitakse, et kui pood selle aasta lõpus käivitub, siis on seal on 150-200 mängu. Võib üsna kindel olla, et suured mängutootjad oma mänge sinna ei too, sest neil on juba oma digitaalsed mängupoed olemas.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.