EAS toob kümnete tuhandete eurode eest maailma youtubereid Eestisse sauna ja pannkooke sööma

Projekti raames külastasid Eestit youtuberid "WΔY ΔWΔY". Foto: Kuvatõmmis/YouTube

Ettevõtluse arendamise sihtasutus (EAS) alates aprillist kutsunud Eestisse külla 27 sotsiaalmeediastaari kõikjalt maailmast, kelle tegemisi vaatab erinevates kanalites kokku kuni 1,3 miljonit inimest. Kokku on staaride reisikulude katteks ja projekti juhtimiseks kulunud 45 000 eurot.

Eestisse kutsutud suure jälgijaskonnaga sotsiaalmeedia staarid saavad ööbimiseks Tallinna kesklinnas asuva korteri, restoranide külastamiseks vautšereid ning auto koos kütusega. Kõige eelnimetatu eest tasub EAS.

Britt Dave Cad käis Tallinnas ja saartel, ühtlasi tegi ka video Eesti toitude proovimisest, mis on praeguseks saanud 95 000 kuvamist.

Abielupaar Josh ja Ashley Brown reisivad mööda maailma ja peavad blogi ja sotsiaalmeediakanaleid Waywaymag nime all. Nad tegid Eestis käimisest mitu videot, näiteks see Eesti toitude proovimise ja esmamuljete video sai üle 11 000 vaatamise.

Peale youtuberite on kutsutute seas veel hulk blogijaid, fotograafe ja teisi sotsiaalmeedia jätkajaid.

Mõjusam, kui suure väljaande ajakirjaniku artikkel

“Projekti eesmärk on jõuda suure jälgijaskonnaga mõjukate sotsiaalmeediakasutajate (influencerid, st sealhulgas youtuberid, instagrammijad, blogijad jne) lugude kaudu vahetult sihtturgude (Soome, Rootsi, Norra, Läti, Venemaa, Saksamaa, Ühendkuningriik, Ameerika Ühendriigid, Jaapan ja Hiina) reisijateni ning tõsta nende teadlikkust Eesti kui reisisihi võimalustest, sealhulgas ka linnast väljaspool ning meelitada reisijaid siia reisima,” ütles EASi pressiesindaja Mariann Sudakov.

“Selleks kutsume projekti raames Eestisse meie sihtturgudelt mõjukaid sotsiaalmeediakasutajaid, et nad annaksid oma jälgijatele sotsiaalmeedia kanalite vahendusel edasi oma reisikogemusi ja muljeid, mida Eestit külastades kogevad,” lisas ta.

Projekti käivitamiseks sai EAS inspiratsiooni soomlaste Helsinki Secret Residence projektist. Soomlaste projekti ülesehitus on sarnane eestlaste omaga, erinevus on vaid selles, et soomlased pakuvad staaridele ka päevast Tallinna-visiiti.

“Klassikalise meediakajastuse kõrval on oluline otsida uusi võimalusi reisijate teavitamiseks ning nooremasse sihtrühma kuuluvad mõjukad sotsiaalmeediakasutajad on üks variant selleks. Nende loodav sisu võib noorema sihtrühma hulgas olla sama mõjus kui mõne suure rahvusvahelise väljaande ajakirjaniku poolt kirjutatud lugu,” selgitas Sudakov.

“Samuti on noorte meediatarbimine erinev vanemast sihtrühmast ning seetõttu on oluline teha koostööd selliste mõjukate sotsiaalmeedia kasutajatega. Ka on nende kajastused muutumas üha mõjusamaks, sest sihtkohti soovitakse tundma õppida rohkem tavareisijate vahetute muljete kaudu,”