EAS jättis Taxify ja Uberi oma hankest kõrvale, Taxify hinnangul maksavad nad teenuse eest lõpuks kõvasti üle

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
1mm28dec16o06.jpg

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus(EAS) jättis oma hiljuti välja kuulutatud taksohankest kõrvale Taxify ning Uberi, mis Taxify hinnangul tähendab, et EAS maksab lõpuks teenuse eest kolmandiku võrra rohkem kui peaks.

EASi takso- ning transfeeriteenuse hanke tingimuste järgi ei tohi seal osaleda ei Taxify ega Uber, vaid ainult tavalised taksofirmad.

Hankedokumentides on püstitatud nõuded, millele peavad ettevõtted vastama, et neil oleks võimalus hange võita. Tingimuste kohaselt peab ettevõtetelolema:

  • Kehtiv taksoveo litsents ning kõik teenust osutavad juhid peavad omama taksoteenuse osutamise õigust,
  • Äratuntava välimusega taksod,
  • Elektroonilise krediitkaardi võimekus ning võimekus aktsepteerida kuponge,
  • Korrektse välimuse ja ühtse vormiriietusega juhid.

EASi pressiesindaja Emilie Toomela sõnul on nad hanke välja kuulutamisel lähtunud ühistranspordiseaduse 8. peatükist, mis garanteerib teenuse ühtsed tingimused ning sätestab muuhulgas ka taksoveoloa olemasolu.

“Tegemist on avaliku sektori asutuste tavapraktikaga, kuna sihiks on saada ühtse kvaliteediga taksoteenust. Oleme teadlikud, et Uber ja Taxify pakuvad head teenust, kuid kahjuks ei kata hanke väljakuulutamise ajal nende teenus kõiki meile olulisi tingimusi,”ütles Toomela.

Oluliste tingimuste all peab Toomela silmas näiteks võimalust sõidukit ette tellida kindlateks kuupäevadeks ning haldusmehhanismi, mis võimaldab seadistada töötajate kasutusõigusi vastavalt sõidusagedusele ja -eesmärgile.

Taxify Eesti osa juhi Steve Truumetsa sõnul osalevad riigiasutuste hangetel peamiselt teenusepakkujad, kelle teenus on turu keskmisest 30-40 protsentikallim.

“Oleme veendunud, et ülalmainitud nõuded ei mõjuta teenuse sisulist kvaliteeti ning ei põhjenda 30 protsentikallima teenuse ostmist. Taxify Business teenus pakub ärikliendile palju suuremat paindlikkust,sõite saab tellida ja tasuda mobiilirakendusest või veebi kaudu. Taksohankes on aga nõutud tasumine eraldi magnetkaartide ja ühekordsete kaartidega,”rääkisTruumets.

“Riigiasutused ei suuda oma nõudeid diferentseerida ja seetõttu ostavadki keskmiselt kallimat teenust,”ütles ta.

Truumetsa sõnul ei osale Taxify riigihangetel täna protsessi keerukuse ja erinõuete tõttu, milleks on taksoveoloa olemasolu puudumine kokkuleppevedajatel ning äratuntav välimus autodel ja ühtne välimus juhtidel.

Truumets tõi välja arvutuskäigu aastase kulu jaoks juhul, kui asutus teeb 200sõitu kuus. Selle kohaselt maksabpremium-taksofirma puhul keskmine sõit 9 eurot ning2400 sõidu puhul teeb see koguhinnaks 21 600eurot aastas.

Taxify ja teiste soodsamate teenusepakkujate keskmine sõit maksab 5-6 eurot, mis teeks2400 sõidu puhul hinnaks14 400 eurot aastas ning hinnavõit oleks Taxify arvutuste kohaselt 30-35 protsenti.

EAS on ise ka Taxify tegevust toetanud,aastatel 2013-2014 sai Taxify toetust EASi starditoetuse programmist.

Foto: PM/Scanpix/Mihkel Maripuu

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.