Disainiekspert: Swedbanki uus internetipank nõuab kohati kasutajalt 100% rohkem klikke

Swedbank tuli eile välja uue mobiilisõbraliku disainiga ning kasutajakogemuse eksperdi Jaanus Kase sõnul ei ole just kõik muutunud paremaks.

“Iga muutus põhjustab alati segadust. Hulk segadust tuleneb alati sellest, et midagi on teistmoodi, mitte sellest, et midagi objektiivselt valesti või halvem on. Siiski isiklikust vaatenurgast on mõned tegevused läinud ebamugavamaks,” märkis Kase, kes töötab Pipedrive’is disainijuhina.

“Konkreetse näitena juurdepääs kiirmenüüs olevatele linkidele, mis vanas versioonis olid alati nähtaval ja piisas ühest klikist. Nüüd tuleb teha kaks klikki ehk 100% rohkem. Kasutaja seisukohast on see kindlasti tagasiminek.”

Siiski tõi Kase välja ka positiivset, märkides ära selle, et uus disain toimib eri laiusega ekraanidel, seal hulgas mobiiliseadmetel, mis on kindlasti eeskujuks teistele sarnastele teenusekeskkondadele.

Suuremat üldistust selle kohta, kas kokkuvõttes on rohkem edasi- või tagasiminekuid, ta hetkel ei tee. “Kõige laiemas plaanis saab disainimuutuse mõju hinnata selle kaudu, kuidas see ettevõtte ärieesmärke täidab, ja seda saab öelda ainult Swedbank,” ütles ta.