Coopi toidukappide test: miks me kartsime, et meile sügavkülmutatud piima saadetakse?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Coop avab homsest pakikapid, mis lubavad veebipoest toidukraami välja valida ning siis koduteel need pakikapist kiirelt peale korjata. Geenius otsustas võimalust proovida ning otsustas õhtusöögi valmistamiseks veidi kaupa tellida.

Kuid esmalt tuli otsustada, mida tellida, et pakikappe testida. Erinevalt tavalisest pakiautomaadist, kus kõik kapid on täpselt samasugused ning ainsaks erinevuseks on nende suurus, ei saa toidukaupade puhul samamoodi talitada. Erinevad tooted nõuavad erinevaid temperatuure ning jäätist ning ananassi ei saa lihtsalt samast kapiuksest sisse suruda.

Seepärast ongi Coopi automaatides erinevad tsoonid, millest osad on kui külmkapid ja teised kui sügavkülmad. Seega otsustasime vaadata, kas suudame ajada kaupluse segadusse ning saada kapist kätte sügavkülmutatud piima või sulanud jäätise.

Seega otsustasime tellida neli erinevat toodet: kanafileed, et näha, kas meile antakse juba kergelt roiskuv pakk; piima, et näha, kas see sügavkülmutatakse; mangot, et näha, kas meile antakse kõige koledam ja plekilisem, mis laost leida oli; ning jäätise, et näha, kas saame paki sulanud koort.

Pidime pettuma, piim oli lihtsalt veidi jahe

Tellimus tuleb esitada Coopi veebipoes just samamoodi, nagu kulleriga koju tellides. Täpselt sama on ka hind ehk tarne eest tuleb maksta viis eurot ning kui tellida enam kui 25 euro eest kaupa, siis tuuakse see toidukappi tasuta.

Kui valikud poest tehtud, saab valida ühe kuuest hetkel Tallinnasse paigaldatud automaadist ning määrata kahetunnise akna, mille jooksul kaupa kapis hoitakse.

Kapid on asetatud suuremate magistraalide äärde, seega peaks teoorias olema võimalik töölt koju sõites teha minutiline peatus, asjad kapist peale võtta ja edasi sõita. Kuna testija koduteel ühtegi kappi polnud, siis tellisime toidukraami Endla lähistel olevasse Neste bensiinijaama, kuhu suur sinine ustega sein püstitatud on.

Kui toidukraam kappi kohale jõudis, saabus sõnum, et sellele võib nüüd järele minna. Kahjuks polnud sõnumis kirjas kapi täpset aadressi, seega tuli tükk aega nuputada, millisesse kappi nüüd kraam tellitud sai. Läks õnneks ning suutsime õige kapi siiski üles leida.

Tuluke näitab, milline uks avada.

Kapi juurde jõudes tuleb puuteekraanile sisse toksida SMSis olnud PIN-kood, misjärel kuvatakse ekraanil, millistes kappides tellitud kaubad on. Samuti aitab õige kapi üles leida iga ukse juures olev tuluke, mis süttib vaid siis, kui tegu on kapiga, mille peaksid avama.

Pärast PIN-koodi sisestamist teatas süsteem, et peaksime avama kaks kappi, mis viitas kohe sellele, et vähemalt jäätis on pandud sügavkülma.

Kui õiged uksed avatud ning kotid välja tiritud, sai hakata uurima, mida meile kesklaost siis tegelikult saadeti.

Selgub, et me ei saa siinkohal kurta sügavkülmutatud piima või halvaks läinud kana üle. Jäätis oli pandud sügavkülma ning kõik muu oli tavalises jahekapis. Nii piim kui ka kana olid pika säilivusajaga, ainsana võib õiendada mango üle, mis oli kivikõva. Samas, vähemalt oli see värske.

Miks ma pean maksma ise töö tegemise eest?

Kuigi kappide kasutamine on lihtne ning kui kodutee peale jääb mõni kapp, siis võiks neid kasutada küll, siis närib hinge see, et kappide kasutamine maksab sama palju kui kojutarne.

Ärilisest aspektist on see arusaadav: peab ju kuller lõpuks tegema täpselt sama tööd, mis kojutarne puhul ehk minema võtma kauba peale ja viima selle kohta X. Samas, inimlikust aspektist on olukord totter, kuna lõpuks peab klient ise rohkem tööd tegema ja selle eest sama palju maksma kui siis, kui ta poleks ise lillegi liigutanud.

Sama põhimõte kehtib decaf-kohvi puhul: selle valmistamine on tootja jaoks küll kallim, kuid müüakse seda ikka tavalise hinnaga, kuna inimene ei taha maksta rohkem (või siinjuhul sama palju), kui ta saab midagi vähem.

Kuid see selleks. Tellides nädala jagu toidukraami on transport tasuta ning eelmine argument enam ei päde. Pädeb endiselt aga see, et enamike inimeste jaoks ei ole kappide kasutamisel mõtet ning tegu on vähemasti hetkel, mil kappe on vaid kuus, paraja nišitootega, mis on suunatud neile käputäiele inimestele, kelle koduteele mõni kapp jääb.

Aga siiski. Kui hind hinge ei näri ja see kapp koduteele jääb, siis on nende kasutamine mõistlik. Saab eestlaslikult vältida inimestega suhtlemist ning ei pea koju minnes pesema minekuga ootama, kuna iga hetk võib kuller uksekella helistada.

Teistel klientidel on aga ilmselt mõttekam edasi kasutada tavalist kojutarnet, vähemalt seni, kuni kappe juurde tekib.

Esimesed kuus toidukappi asuvad:

  • Kadakas (Neste tankla Kadaka tee 60)
  • Sikupillis (Alexela tankla Tartu mnt 87b)
  • Uues Maailmas (Neste tankla Suur-Ameerika 49/Koidu 47)
  • Veerennis (Alexela tankla Vana-Lõuna 30)
  • Haaberstis (Neste tankla Paldiski mnt 98)
  • Pelgulinnas (Neste tankla Sõle 25a)

Tavakliendid saavad kappe kasutada homsest.

Märksõnad: ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.