Cleveroni sahavõistluse korraldaja: nii paljusid osalejaid me ei oodanud

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Esimene Cleveroni korraldatud tootearendusvõistlus Cleveron Challenge kujunes ootamatult populaarseks. Firma ootas osalema 4-5 tiimi, kuid lõpuks esitas oma arendusplaani nutika lumesaha loomiseks 17 meeskonda.

Sel laupäeval toimub Cleveroni Viljandi kontoris parimate tiimide valimine, kus võistkonnad tutvustavad oma ideed 2-5 minuti jooksul ning žüriiliikmed saavad küsida lisaküsimusi.

“Anname kõikidele võimaluse esitatud ideed kaitsta. Selekteerime tiimid, kes on võistlusele pühendunud ning on enesekindlad, et tulevad finaali lumesahaga,” selgitas võistlus eest vedanud projektijuht Reelika Maranik.

Lühike etteteatamisaeg osalejaid ei kõigutanud

Maranik märkis, et häid äriideid on maailmas palju, aga julgete ideede realiseerimiseks on vaja väga julgeid ja nutikaid inimesi. “Arvestades, et tiimid said võistlusest alles septembri algul teada, on tore tõdeda, et eestlane tuleb uute ideedega kiirelt kaasa ning robootika valdkonna spetsialiste on Eestis palju,” lisas ta.

“Tootearendust ei saa teha nii, et idee analüüsiks antakse aasta enne ette – fail fast, fail better, always succeed! Esialgne projektiplaan jõuab prototüübi arenduse käigus veel mitu korda muutuda, kuid kiirus on konkurentsieelis,” lausus Maranik.

Kuidas ülikoolid võistlusesse suhtusid?

“Üldiselt kenasti, kuid oli ka üllatusi,” kirjeldas Maranik ülikoolide suhtumist võistlusesse. “Kõige positiivsemalt suhtusid võistlusesse TalTechi tootearenduse, mehhatroonika ja Mektory õppejõud, kes kutsusid mind erinevate kursuste ja huvigruppidega rääkima ning ei tõmmanud plakateid pärast esimesi päevi maha.”

“Mõne ülikooli õppejõud kippus infolevikut takistama ning keelduti tudengitele võistluse tutvustamisest, kuna tudengitel on õppeaasta algul palju tegemist. Plakatite ülespaneku olid nad samuti kogemata ära unustanud, kuni saime need lõpuks koos üles pandud,” lisas ta.

Maranik märkis, et üldiselt heidetakse ettevõtetele ette, et ülikoolidega ei tehta praktilist koostööd ning nüüd, kui oldi pakutud tudengitele head tingimused tootearenduseks, siis paneb Maraniku sõnul koostööst kõrvale hiilimine imestama. “Õnneks on digiturunduses võimalik sihtgrupini väga efektiivselt jõuda ning osavõtjate seas on Eesti kõikide ülikoolide esindajaid,” lisas ta.

Lugeja roll parima välja valimisel

Pärast võistlusel osalejate valimist hakkab eestlasel olema suur roll parimate väljaselgitamisel. Tiimid hakkavad ise turundusmaterjale tootma, mille põhjal saab tarbija ise veenduda, milline tiim on nende lemmik.

Nädal enne finaali, 8. detsembril, hakatakse lugema ideedele Geeniuse Facebookid antud meeldimisi, et selgitada välja lõpptarbija eelistus, millise tiimi sahka osta soovitakse. “Tasub Geenius.ee Cleveron Challenge artiklitel silm peal hoida,” lausus Maranik.

Võistluse raames pidid meeskonnad välja töötama autonoomse lumesaha. Parima idee autorid saavad auhinnaks 10 000 eurot.

Märksõnad:

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.