Briti kindlustusfirma hakkab kindlustuse maksumust määrama Facebooki abil

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
1ma04oct16a1.jpg

Briti üks suurimaid kindlustuspakkujaid Admiral Insurance hakkab uute autojuhtide riskitaset analüüsima vaadates nende Facebooki postitusi ning suhtlusi teiste kasutajatega, vahendab The Guardian.

Admiral hakkaks kindlustusostja loal uurima nende käitumist Facebookis. Admirali algoritm hakkab otsima postituste ning meeldimiste seost erineva riskikäitumisega. Näiteks, kui potentsiaalne klient kasutab konkreetseid lühikesi lauseid, tundub mõõdukas ning hästiorganiseeritud, siis on tema kindlustusmaksumus odavam.

Kui klient aga kasutab ohtralt hüüumärke, ei ole organiseeritud ning tundub pealiskaudne, siis tuleb tal kindlustuse saamise eest rohkem maksta.

Admirali kindlustuse esindajate sõnul kellegi kindlustuse hind ei tõuseks, vaid lahendus lubaks osade uute klientide puhul hinda langetada. Kui klient ei soovi, et Admiral nende Facebooki käitumist analüüsiks, siis seda ei tehta ning nad saavad kindlustuse endale osta baashinnaga.

Programm on mõeldud uutele autojuhtidele, kes ei ole veel kindlustuse jaoks tuttavad ning kelle käitumisest teedel ei ole andmeid. Teoorias võib uus lähenemine aidata iga aasta kindlustuse pealt kokku hoida mitusada eurot.

Lahendus pidi kättesaadavaks muutuma küll sel nädalal, kuid Admiral töötab endiselt Facebookiga välja parimat lahendust, seega muutub see kättesaadavaks lähiajal.

Foto: PM/Scanpix/Margus Ansu

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.