Hagiavalduse kohaselt sõlmisid pooled 11. mail 2015 teenuste osutamiseks lepingu, mille alusel osutas AlterMedia Autolevile internetiturunduse teenuseid. Lepingu alusel pidi AlterMedia Autolevi jaoks looma erinevates internetikeskkondades kasutajakontod reklaamteenuse osutamiseks. AlterMedia on aga keeldunud Google AdWordsi ja Facebooki kontode juurdepääsuandmete väljastamisest.
Autolevi seisukoht on, et pooltevaheline leping on käsundusleping ning lepingu alusel hageja huvides loodud hüved ja kasutatud elektroonilise juurdepääsuga kontod kuuluvad Autolevile ning neil on õigus turundajalt nõuda nende andmete üleandmist. Turundaja kohustus tuleneb lepingust ning võlaõigusseadusest. Lepingu kohaselt lähevad ka kõik teenuse osutamisel loodavate teoste autori varalised õigused pärast asjakohase teose loomist hõlmava teenuse eest esitatava arve tasumist üle tellijale.
Teos on tehniliselt seotud kasutajakontoga, mistõttu teosele ligipääsemiseks tuleb üle anda kasutajakontode andmed. Konto sidumisel turundaja krediitkaardiga ei ole tähtsust, sest tellija on kõik konto haldamisega seotud kulud tasunud.
AlterMedia leidis, et neil puudub lepingust tulenev kohustus väljastada teenuse osutamiseks loodud kontode sisselogimise andmeid. Teenused, mille osutamise tulemusena võivad teoste autori varalised õigused tekkida, on lepingu kehtivuse ajal reklaamikampaaniate loomine ning nende analüüs raporti vormis. Reklaamide haldamiseks loodud kontod on neile kuuluvad tehnilised töövahendid. Vaidlusalused kontod ei ole kvalifitseeritavad eraldiseisva teosena, selleks saab olla vaid kontol olev info. Kontode vahendusel saadav teave on hageja omand.
Kuna kontodega on seotud ka ärisaladus, ei pea AlterMedia võimalikuks kontode valduse üleandmist. Väljaandmiskohustus saab laieneda vaid hageja heaks loodud reklaamidele, tehtud analüüsidele ning koostatud raportitele, kuna need moodustasid töö sisu. AlterMedia on kliendile kuuluva teabe raportites esitanud ning lõi kasutajakontod endale. Lisaks tõendab kontode kuulumist kostjale ka otsese valduse olemasolu (kasutajaõigused ja paroolid) ning konto seotus kostja krediitkaardiga (teenuste eest tasuti turundaja krediitkaardiga).
Kliendile konto ligipääsu andmine on alternatiiviks, kui kliendile raportit ei esitata. Vastavalt paid media teenuste ülesehitusele ja loogikale jagatakse kontole ligipääsu eelkõige olukorras, kus konto on kliendi loodud ja õiguste saajaks on agentuur. Juhul, kui konto loob agentuur, piirduvad agentuuri kohustused teenuse läbipaistvuse tagamisega. Mitteaktiivne konto ei takista hagejal enda nimel uue konto loomist ning lepingu raames saadud info kasutamist selle alt loodavate reklaamide tarbeks. Konto väärtuse määrab selle seadistus, mitte loomise hetk, st uus konto on võimalik seadistada eelmisest efektiivsemaks.
Maakohus: kontod tuleb üle anda
Harju Maakohus rahuldas 28. septembri 2016 otsusega hagi ja kohustas turundajat andma hagejale üle kontod.