Äkki saaks ka sina 600 eurot? Eestlaste veebiteenus HelpFlight aitab ärajäänud lennu eest seaduslikku valuraha nõuda

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
canceled.jpg

Euroopa Liit on töötanud välja rea õigusi, et tagada lennureisijate õiglane kohtlemine. Määrusega on pandud kirja lennureisijate õigused lennu tühistamise, hilinemise ja ülebroneerimise korral, näiteks võib reisija saada lennufirmalt kuni 600 eurotkompensatsiooni.

Kuna aga oma õiguste tagaajamine on stressiolukorras keeruline ja kõik õigused ei pruugi meeldegi tulla, on eestlased teinudselleks uue veebiteenuse. HelpFlightaitabkompensatsiooni taotlemise protsessi teha reisija jaoks lihtsamaks ning mugavamaks.

Keskkonna loonud meeskond lubab, et vaid paari sammuga saab klient oma lennuinfo esitada ning edasise paberimajanduse võtavad nad enda kanda. Esmase vastuse kompensatsiooni saamise võimalusest saab kahe tööpäeva jooksul.

Statistika kohaselt tühistatakse või lükatakse üle kolme tunni edasi aastas ca 100 000 Euroopa Liidu lennujaamadest väljuvatest lendudest. Seega oleksrahalist kompensatsioonivastavalt määrusele võimalik taotleda igal aastal ca 11 miljonil lennureisijal. Senine praktika näitab, et keskmiselt makstakse aastas kompensatsioon välja vaid 230 000 lennureisijaleehk umbes kahele protsendile neist, kellel sellele õigus on.

Teenustasu ainult siis, kui raha laekub

Juhul, kui kliendil on õigus kompensatsiooniks, küsibHelpFlightoma abi eest30% teenustasu, mis arvestatakse kompensatsioonist maha. Kui raha ei õnnestu lennufirmadelt kätte saada, siis kateenustasu maksma ei pea.

Esimene testversioon keskkonnast läks üles eelmisel kuul ning praegu on lennufirmadele esitatud juba mitu kompensatsiooni-nõuet. Teenuse loomisega on seotud Meelis Vill, Ardi Hundt, Kristjan Kask, Elisa Männisalu ning Kuldar Kalvik.

Vill rääkis, et tundis selliseteenuse järgi puudust juba kolm aastat tagasi, mil tema tagasilend Hispaaniast tühistati. Kuigi ta sai lennujaamas lennufirma kulul süüa ning lennujaama läheduses ööbida, ei mainitud talle kompensatsiooni saamise võimalust.

Iseseisva uurimise järel leidis ta, et tal on õigus saada rahalist kompensatsiooni ning pärast kuuekuulist suhtlust lennufirma ning paberimajandusega tegelemist laekuski tema kontole lubatud rahasumma.

Foto: Sean O'Neill (Flickr/CC)

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.