8 head ideed siseministrile, kuidas kiiruskaameratega veel raha koguda

Kiiruskaameraid võiks siseministri jaoks palju loovamalt rakendada. Fotod: Eero Vabamägi/Mailiis Ollino/Scanpix. Montaaž: Geenius

Siseminister Andres Anvelt käis eile välja idee, et kiiruskaamerate abil võiks vaadata ka seda, kas keegi roolis nutitelefoni näpib. Seda, kuidas see asi päriselt töötaks, minister öelda ei osanud, kuna tehniliste lahenduste väljatöötamine oleks Bätmäni rida.

Aga Geeniuse toimetus nõustub ministriga: mis need kaamerad seal tee ääres jõude seisavad. Paneme nad parem tööle.

Siin on Geeniuse toimetuse 8 soovitust, mille jaoks võiks kiiruskaameraid veel ära kasutada.

Kas turvavöö on tagaistujatel ka kinni?

Kui Anvelt juba juhi turvavööd kaameraga jälgida tahab, tuleks üle vaadata kõik autosalongis istujad. Kaamera võib seda eristada nii salongis istujate kehaasendi või turvavööde seisundi järgi.

Mis lahti, see ära

Juba autokoolis õpetatakse, et autos tuleb asjad turvaliselt ära paigutada. Kui kaamera peaks aga silmama lahtist keeglikuuli või veel hullem, suisa kurikat, siis saaks ju kohe sähvaka teha ja juhti manitseda.

Põhjendamatult aeglane sõit

Kõige hullemad ei olegi kihutavad juhid. Palju hullemad on need, kes kaamera ees ikkagi äkiliselt pidurdavad. Meie ütleme, et aitab! Kui kiirus on liiga madal, siis kaamera tehku trahvi. Sõidad 80-ga ja sul on viis autot sabas? Miks sa pole tee äärde võtnud? Äkki aitab trahv?

Jooksev rehvikontroll

Talve hakul on häda, et inimesed sõidavad ikka veel suverehvidega. Kevade hakul on häda, et inimesed künnavad naastudega teed üles. Mis oleks, kui teeks neile selle eest trahvi? Paneme kiiruskaamerad vaatama, millised rehvid autol all on ja kui asi ei klapi, siis on trahvikiri peagi postkastis ootamas. Tehniliselt täiesti võimalik, kui kasutada piisavalt hea eraldusvõimega kaameraid.

Kas kehtiv ülevaatus on?

Kui me juba numbrimärgist pilti teeme, siis võiks üle vaadata ka selle, et autol oleks kehtiv kindlustus ja tehniline ülevaatus tehtud. See ei kõla isegi ulmeliselt, vaid selle võiks hommepäev sisse lülitada.

Aga möödasõites võib kaameraga ikkagi ära hinnata ikkagi auto tehnilise seisukorra: kas esiklaasis on mõrasid, kas tuled töötavad ja kõik muu on nii nagu peab. Kui midagi on valesti, siis saadame juhi ülevaatusele või teeme trahvi.

Hoiame ära järgmise dieselgate’i

Tehnilist seisundit kontrollides võiks kohe üle vaadata ka selle, kas möödasõitva auto heitgaasi näidud on normis. Kui auto tagant on näha välja paiskumas liiga palju mürkgaase, võib trahvi teha autojuhi asemel ka tootjale. Summad võivad seejuures olla oluliselt suuremad.

Purjus juhtidele automaatselt trahv

Kui juba asja kallal olla, siis võiks kaamera külge lisada ka võimaluse tuvastada purjus juhte. Kui meie teadlased suudavad spektromeetriga uurida kaugete planeetide elukõlbulikkust, peaks olema käkitegu möödasõitva auto salongiõhust tuvastada alkoholiaurud.

Asi võiks töötada ka väsinud juhtide tuvastamisega. Kaamera võiks tuvastada kinnivajuvaid silmalauge või ekslevat pilku.

Mis inimesed seal autos on?

Viimaks: kõikjal kasutatakse näotuvastust. Paneme selle kiiruskaamerates ka tööle. Las kaamera klõpsib kõik möödasõitjad lindile ja kui keegi osutub neist tagaotsitavaks, siis saab ta kätte!