45 000 Facebooki kasutajat jättis Ungari firmale ühetärnise hinde pärast “häkkeri” arreteerimist

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Rohkem kui 45 000 kasutajat on jätnud Ungari ühistranspordifirmale Budapesti Közlekedési Központ ühetärnise hinnangu Facebookis, pärast seda kui firma andis üles turvaanalüütiku, kes leidis vea nende piletimüügisüsteemist. 18-aastane turvaanalüütik arreteeriti ja viga jäeti parandamata, mis tõi kaasa ka kasutajate tohutu pahameele.

Noormees avastas, et ta saab piletisüsteemi ligi läbi arendustööriistade, vajutades lihtsalt F12 enda baruseris, mis lubasid tal muuhulgas muuta piletihindu madalamaks. Kuna serveripoolset valideerimist polnud, siis süsteem ka aktsepteeris uue madalama hinna.

Ta teatas veast firmale, kes omakorda otsustas noormehe premeerimise asemel ta häkkimise eest üles anda. Noormees arreteeri keset ööd, hoolimata sellest, et ta tegelikult piletit odavama hinna eest ära ei ostnud.

Transpordifirma korraldas pressiürituse, mille käigus anti teada, et tabatud on häkker ja et nende süsteemid on väga turvalised. Pärast seda on Twitteris tähelepanu juhitud ka süsteemi teistele haavatavustele.

Pärast seda on avalikkuse BKK sattunud avalikkuse pahameele alla, mis on väljendunud Facebookis ühetärniliste hinnangutega, sest firma maksab enda IT-süsteemide hoolduse eest aastas üle miljoni dollari, see suudeti murda naeruväärse lihtsusega ja vea avastajat karistati ebaõiglaselt.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.