Kust see tuleb?
Nagu kõikide tõeliselt edukate toodete puhul, pole ka Jutupliiatsi taga originaalne või algupärane idee. Parimad asjad sünnivad siis, kui kellegi väljamõeldud tehnoloogia käib läbi mitu tootearenduse ringi ja jõuab lollikindlana turule.
“Tehnoloogia on välja töötatud Aasias ja patenteeritud ning Aasia poolelt teeme koostööd samade partneritega nagu Ravensburger, lihtsalt tegevuspiirkonnad on erinevad,” selgitab Madis-Marius Vahtre, kes tegeleb vidinat Eestis pakkuva firmas Dilesy tehnoloogia arendusega.
Just Ravensburger on võtmesõna, miks Jutupliiatsi lollikindlaks teeb. Suur Saksamaa mängutootja on samal põhimõttel toimiva seadmega väga edukas, seal on selle nimi Tiptoi. Firma on müünud seda miljonites.
Millal see ennast ammendab?
Jutupliiatsi tegijate sõnul on seadme võlu selles, et pakub interaktiivset ja tehnilist mänguasja, mis lapsi paelub, aga ei sisalda ekraani vahtimist. Lisaks kogu hariduslik osa. Ainus küsimus tekib, et kui kiiresti mõne raamatu või mängu kuulamine end ammendab?
Vastus sõltub valikus olevatest raamatutest. Vahtre sõnul tegeleb Eesti firma raamatute ja mängude helindamisega nii uut sisu luues kui ka olemasolevatele trükistele helikihti lisades. “Meie enda tootearenduse plaan sisaldab erinevaid teemagruppe (näiteks “mina ja keskkond”, “matemaatika”, “keel ja kõne”, “sotsiaalsed oskused”) katvate raamatute ja mängude loomise lastele vanuses 2-9 aastat,” räägib Vahtre. Peale eesti keelt emakeelena rääkivate laste on Jutupliiatsil plaani pakkuda ka vahendeid, et võõrkeelseid lapsi eesti keele ja kultuurikeskkonda lõimida. Järgmisena on plaanis tuua turule Jänkujussi tähe- ja numbriraamatud ja raamatuid ning õppevahendeid sisaldav tooteseeria koostöös Tartu ülikooli ja teiste ettevõtetega.