Eestlaste elektrirolleri Stigoga saab tunda end superstaarina

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
stigo_geenius_ronald_liive.jpg

Kolm aastat tagasi teatasid mitmed meediaväljaanded, et peagi on maailma vallutamas eestlaste arendatud elektriroller Stigo. Tegelikult on juttu olnud sellest varemgi, sest juba kuus aastat tagasi oli Eesti elektriroller tänavatele tungimas. Aga kaua tehtud kaunikesena jõuavad esimesed Stigo elektrirollerid jõuavad müügile alles täna. 

Ja meie jaoks tähendab see seda, et võtsime selle erapooletusse testimisse. 

Väike aga väle

Enne Stigo testimist olin sellest varem juba korduvalt kuulnud ning mulle tuli üllatusena, et toode ei ole veel müügil. Esimest korda Stigo selga istununa olin väikse mootori väleduses üllatunud. Ma ei olnud valmis selleks, et elektrimootor tuleb minu vedamisega sedavõrd lihtsalt toime. 

Kiirendusmoment on võrreldav teiste elektrisõidukitega, kus on see samuti väga nobe. Kuigi tootja sõnul on Stigo maksimumkiirus 25km/h, siis mina sain kõige rohkem kätte 23km/h. Kiiruse osas tuleb arvestada mitme faktoriga, sõitja raskusega, aku täituvusega, teeolude ning tuulega. Olgu ka mainitud, et kiirus on piiratud Euroopa Liidus kehtiva regulatsiooni tõttu, mis ei luba sellise elektrisõidukiga sõita kiiremalt kui 25km/h.

See, et roller ei suutnud minu testis näidikul kuvada kiirust 25 km/h, ei ole minu jaoks negatiivne. Küll aga saab negatiivseks pidada seda, et kiirusenäidikul näidatakse kiirust vaid sel hetkel, mil käepidemest antakse hoogu juurde. See tähendab, et kui roller veereb mäest alla ei ole sõitjal oma kiirusest õrna aimugi. 

Pilkupüüdev disain

Kiire pilk Stigol annab kohe aimu sellest, et tegu ei ole klassikalise rolleriga, millega meeldib teismelistel suvel rallida. Matti Õunapuu poolt disainitud roller on nägus ning kokkuvoldituna mahub ta väiksesse lifti või kapinurka. Aastate jooksul on Stigo disain pälvinud mitmeid erinevaid kõrgelt hinnatud auhindu.  

Disaini osas saab kiita selle lihtsust ning kiiret kokkuvoltimist, mis võtab aega vaid loetud sekundid. Stigo kaalub ligikaudu 13,5kg ja kokkuvoldituna võtab põrandapinnast vaid 45x40cm. Kokkuvoldituna meenutab ta golfikotti või mõnd lapsevankrit.

Tallinna tänavatel sõites sain end Stigo abil tunda tõelise superstaarina. Autojuhtide ning jalakäijate pilgud pöördusid pidevalt minule… olgu, tegelikult küll sellele huvitavale sõiduvahendile. Paar julgemat tulid Stigo kohta küsimusi esitama. 

Mõeldud suurlinnadesse

On ilmselge, et sedavõrd väike sõiduvahend ei ole mõeldud suurte vahemaade läbimiseks – tootja sõnul saabki ühe laadimisega läbida maksimaalselt 30 kilomeetrit, kui tegu on kahe akuga mudeliga. Sellise sõiduulatuse juures on ta ideaalne kaaslane suurlinnades, kus enamik inimesi sõidab tööpäevaks äärelinnast kohale metroo või rongiga. Tänu kokkuvoltimisvõimalusele mahub Stigo rongi ära ilma, et see kellelegi jalgu jääks.

Et sõiduulatust testida, otsustasin reedesel päeval, mil kalendrisse ei olnud palju kohtumisi planeeritud, terve päeva hakkama saada vaid Stigoga. Minu käsutuses oli ühe akuga ehk ligi 15 km sõiduulatusega masin.

Hommikune sõit Nõmmelt Pelgulinna läks sujuvalt. Ligikaudu 7 km sõidu vältel ei turtsunud roller kordagi. Mõned tunnid hiljem sõitsin edasi Geeniuse toimetusse, kohalejõudnuna olin Stigo abil läbinud juba ligikaudu 12km. 

Asi läks huvitavamaks pärast toimetusest lahkumist. Pärnu maantee sillal oli märgata, et jõudu jääb väheks ning roller ei taha mind sealt üles vedada. Otsustasin, et sõidan edasi seni kuni rolleril pole enam üldse jõudu. See hetk saabus politsei- ja piirivalveameti põhja prefektuuri hoone juures, see tähendab, et sõiduulatus jäi ligikaudu lubatu piiresse.

 

Lõbus kaaslane

Kokkuvõtvalt julgen väita, et Stigo on oma raha igati väärt. Kui ma elaksin Keilas ja peaksin käima Tallinnas tööl, siis eelistaksin ma kindlasti kooslust rong+Stigo. Rongiga pääseb kiirelt ning soodsalt Balti jaama, kust saab sihtpunkti edasi Stigoga. Isegi kui on kartus, et aku saab tühjaks siis võib ju selle seljakotti jätta. 

 

Parandatud 10:50 16.05.2016: täiendatud artiklit infoga testis oleva sõiduki akude ja sõiduulatuse kohta. Artikli esialgne versioon väitis ekslikult, et testis oli kahe akuga roller, mille sõiduulatus oleks pidanud olema 30 kilomeetrit. Tegelikult oli testis 15 km sõiduulatusega sõiduk. 

Fotod: Ronald Liive

Jah, osta,

kui sa tunned puudust väiksest ja nobedast elektrisõidukist, millega saad linnas väikseid vahemaid läbida ilma ummikutes passimata.

Stigo elektriroller

Tippkiirus 25 km/h
Kaal13,5 kg
Kokkuvoldituna võtab ruumi 45×40 cm
Mootor250W 
Aku36V Liitium-ion (valikus ühe ja kahe akuga mudel)
Sõiduulatuskuni 30 km
Laadiminekaasas akulaadija, millega saab rollerit laadida tavalisest seinapistikust
Hindalates 1990€
Müügile-poes ja valitud edasimüüjate juures

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.