Mis on alternatiivsed rakendused riikides, kus Uber on keelatud?

Reisides on kõige olulisem see, et sihtkohta üldse kohale jõuad. Seejärel on aga oluline ka mingil viisil sihtkohas ringi liikuda. Kuna suurtes linnades on ka vahemaad pikad, siis on mugavaim variant ilmselt takso kasuks otsustada. Universaalne lahendus kipub sellisel juhul olema Uber, kelle transpordirakendus on saadaval juba paljudes riikides. Samas on viimasel ajal hakanud Uberit … Jätkub

Hinnavõrdlus: kumb on odavam, Taxify või Uber?

Taxify andis täna teada, et langetab Tallinnas privaatjuhtide sõiduhindasid, seega on sobiv vaadata, milline on hinnaerinevus nüüd Uberi ja Taxify vahel. Taxify lubab, et sõit lennujaama eest Viru keskusesse läheb uute hindadega maksma 2,9 – 3,5 eurot ehk keskmiselt 3,2 eurot. Uberi hinnaarvutaja pakub sama teekonna läbimise ennustatavaks maksumuseks 3 – 4 eurot ehk keskmiselt … Jätkub

Mis aitab koomik Louis Zezerani reisil? Flappy Bird ja Google Maps

Reisimine eri paikadesse võib olla vahel ka ütlemata lihtne, eriti näiteks siis, kui võtad sama retke ette juba mitmekümnendat korda. Nii arvab Louis Zezeran, üks Comedy Estonia eestvedajatest ja alustajatest. Viimati naasis Louis reisilt oma kodumaale Austraaliasse. “Käisin esimest korda üle nelja aasta Austraalias. Veetsin seal kolm nädalat ja tagasiteel olin nädal aega Tokyos, kus ma jahtisin erinevaid … Jätkub

Uber pidas iPhone’ide üle arvet ka pärast seda, kui rakendus oli seadmest eemaldatud

The New York Timesi andmetel ähvardas Apple’i tegevjuht Tim Cook 2015. aastal Uberi rakenduse App Store’ist eemaldada, kuna Uber pidas kasutajate üle arvet ka siis, kui rakendus oli telefonist eemaldatud. Tegevuse käigus, mida kutsutakse fingerprintimiseks, salvestas Uber erinevate iPhone’ide identifitseerimisnumbrid ja pidas nende üle arvet ka siis, kui Uberi rakendus telefonist eemaldati või kui seadmele tehti tehaseseadete taastamine. … Jätkub

Uberi järgmine skandaal: konkurentide järgi ebaausalt luuramine

Uber on sattunud järjekordse skandaali keskmesse, mis puudutab konkurendi Lyfti töötajate järgi luuramist USAs. Kui väide saab kinnitust, võib Uberit ees oodata ametlik süüdistus, kirjutab portaal The Information. Projekt nimega “Hell” ehk põrgu nägi ette tarkvara kasutamist, mis lõi võlts Lyfti kontosid, määras neile kunstlikult asukoha ning jälgis, kus Lyfti autojuhid parasjagu on. Selle abil … Jätkub

Taxify peab plaani Londonisse laieneda

Eestis populaarne kokkuleppeveo rakendus Taxify plaanib laieneda ka Londonisse, kuid millal ja kas kindlalt, ei ole veel teada. Oma veebilehele postitatud kuulutuses annab ettevõte teada, et soovib palgata toimingute spetsialisti, kelle ülesandeks on Taxify Londonis tööle panna, mõeldes välja selle, kui palju autosid tänavatele vaja on, ja leides selleks vajaliku arvu autojuhte. Taxify kaasasutaja Martin Villigi sõnul … Jätkub

Taxify: võtame Taanis Uberi turuosa endale

Nädala alguses teatas Uber, et lahkub Taanist seal muutunud taksoseaduse tõttu. Taxify kaasasutaja Martin Villigi sõnul ei ole nemad veel alla andnud ja otsivad endiselt võimalusi Taani turule sisenemiseks. “Kui aasta lõpus tuli Taani uus valitsus, siis olid nemad alguses sõidujagajate suhtes väga positiivselt meelestatud. Kuid viimastel kuudel on tulnud neil teha poliitilisi kompromisse konservatiivsemate … Jätkub

Trall Uberi seaduse ümber: Uberile meeldib, Taxify peab tagurlikuks, taksojuhtide liitu laua taha ei kutsutud

Riigkogu majanduskomisjoni hinnangul on kokkuleppevedu reguleeriva seaduse eelnõu nii kaugel, mis rahuldab kõiki osapooli. Seevastu Taxify leiab, et eelnõu on taksojuhtide poole kaldus. Ühistranspordi seaduse muutmise eelnõu sätestaks, et taksoteenustele ja kokkuleppeteenusele ette nähtud miinimumtingimused võrdsustatakse ehk kõigil peaks olema tegevusluba, sõidukikaart ja teenindajakaart, kirjutas ERR. Lisaks tohiksid kokkuleppeveoteenust osutada vaid need inimesed, kes on sõiduki … Jätkub

Riigikogu majanduskomisjoni liikmed, kes kokkuleppevedusid reguleerivad, neid ise ei kasuta

Riigikogus on juba pikemat aega töös eelnõu, mis peaks Eestis paika panema taksodest moodsamate transporditeenuste korraldamise – nii sõidujagamise kui ka kokkuleppeveod. Eelnõud ja selle parandusettepanekuid menetleva majanduskomisjoni esimees Aivar Kokk tõdes, et kõige positiivsemalt arutelud hetkel ei kulge. “Tegeletakse. Ma loodan, et märtsikuu lõpuks suudetakse ka kuhugile jõuda.“ Lisaks parandusettepanekutele arutatakse jagamismajandust üldisemalt, kuidas selle paljusid … Jätkub

Proovisime järele, kuidas Wisemile koondab nüüd nii auto-, bussi- kui ka rongisõidud

Sõidujagamisrakendus Wisemile teatas, et sellest saab nüüd tänu koostööle maanteeameti, Elroni ja T-Piletiga lisaks sõidujagamisele osta ka rongi- ja bussipileteid. Wisemile tahab sellise liigutusega muuta kogu transpordiks vajaliku info kättesaadavaks ühest kohast. Seega saab Wisemile’i abiga linnade vahel sõite jagada, reisida uksest ukseni, osta rongi- ja bussipileteid ning tellida ka taksot. Idee seisneb selles, et … Jätkub

Taxify langetab alates homsest Tallinnas hindu

Sõidujagamisteenus Taxify langetab alates homsest Tallinnas erajuhtide teenuse hinda madaltundidel kümne protsendi võrra, et motiveerida rohkem kliente sellel perioodil Taxifyd kasutama. Täpsemalt on uue hinnakirja järgi stardihind 1,70 eurot, kilomeetrihind 0,36 eurot ja 10 senti minutihind. Praegu on teenuses hindadeks 1,90 eurot stardi ning 40 senti kilomeetri eest ehk tegu on 10 protsendise langusega. Minutihind on sama. … Jätkub

Eesti jagamismajanduse lend: ettevõtted on kasvanud kuni 80% aastas, võrreldes ülejäänute kuni 5% kasvuga

Eestis on viimase kolme aasta jooksul jagamismajanduse käive kasvanud 7,5 korda. Seejuures ulatus näiteks seitsme teenusepakkujaga transpordisektoris käive 2015. aastal pea 323 000 euroni, majutuse- ja reisikorralduse valdkonnas oli samal aastal platvormide käive aga lausa 2,5 miljonit eurot ning teenusepakkujaid oli turul mitmeid, nende hulgas ka Booking.com ning AirBNB. Eesti jagamismajanduse arengut tutvustab majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tellitud ning Technopolis Group Eesti … Jätkub

Eesti kooliõpilased ehitavad äppi, millega vanemad saavad kordamööda laste kooliveo ära jagada

Eesti koolinoored tahavad märtsis käivitada sõidujagamisrakenduse, mille abil saaks vanemad lihtsamini oma lapsi kooli saata, mis ühtlasi vähendaks tipptundidel ummikuid. “Rakendust kasutades saavad lapsevanemad üksteist üles otsida ja omavahel koostööd tehes luua graafiku, kus jaotatakse ära laste kooli viimise kohustus,” selgitas õpilasfirma Laps Kooli tegevjuht ning Tallinna Lilleküla Gümnaasiumi õpilane Sander Kukk (avafotol vasakult teine). “Sedasi ei pea … Jätkub

Jüri Ratas: e-residentsus on tervitatav projekt, seda võiks laiendada merendusse

Koalitsioonikõnelusi juhtiv Keskerakonna esimees Jüri Ratas avaldas Geeniusele pisut oma seisukohti e-hääletamise ja teiste Eesti digimajandust puudutavate teemade osas, mille kohta avalikkusel seni infot polnud. E-hääletuse osas on oluline nende turvalisus Kuigi Ratase poolt juhitud erakond on varasemalt olnud tulihingeline e-hääletuse vastane, on võimalik järgmine peaminister seisukohal, et e-hääletamise periood peab kattuma elukohajärgses jaoskonnas eelhääletamise päevadega.  Praktikas tähendaks … Jätkub

Nutitelefonide maailmas hävinud BlackBerry siseneb autotööstusesse

Varasemalt põhiliselt telefonide tootmise poolest tuntud BlackBerry on sõlminud lepingu autotootjaga Ford, et aidata viimasel toota esimesed masskasutusse tulevad isesõitvad autod. Täpsemini suunab BlackBerry Fordi tiimi enda insenere, et varustada toodetud autod BlackBerry tarkvaraga. Muuhulgas lisatakse autodele BlackBerry QNX Neutrino operatsioonisüsteem ning audio-töötlus tarkvara. Lisaks Fordi isesõitvate autode arenemisele tähendab uudis ka seda, et BlackBerry on … Jätkub

Politsei menetleb äpiga sõidujagajaid, keda ootab kuni 600-eurone trahv

Politsei on praeguseks alustanud väärteomenetlust üle poolesaja nii era- kui juriidilisest isikust Uberi ja Taxify kaudu veoteenust osutava juhi osas. Kui rikkumine on tõendatud, võib juhte oodata kuni 600-eurone rahatrahv. Eelmisel nädalal esitasid autoettevõtjate liit ja taksoettevõtjate liit politseile avalduse, kus olid suve jooksul kogutud andmed Uberi ja Taxify sõidujagajaist juhtide kohta, kirjutas Postimees. Nüüdseks on politsei … Jätkub

Taxify ei tahtnud kurti autojuhti lasta kliente vedama, kuid mõtles siis ümber

Geeniusega võttis hiljuti ühendust murelik autojuht Kert Kalvik, kes tahtis eestlaste loodud sõidujagamisteenusega Taxify autojuhtimisega lisaraha teenida, kuid firma keeldus talle võimalust andmast. Kalviku loo teeb tavapärasest erinevaks fakt, et ta on kurt.  Tänavu suvel otsustas Kalvik, et hakkab põhitöö kõrvalt teenima lisaraha, millega aitab ülal pidada oma perekonda, kus kasvab novembris oma esimest sünnipäeva tähistav Tom. … Jätkub

Uber on nüüd populaarseim taksorakendus 108 riigis üle maailma

Maailmas tiheneb konkurents erinevate taksorakenduste vahel. Siiski valitseb seda maailma selgelt Uber, olles nüüd populaarseim taksorakendus 108 riigis üle maailma. Sellise statistikaga tuli välja uuringufirma SimilarWeb, mis on jälginud taksorakenduste populaarsust ja kasutamist 171 riigi kodanike Android seadmete peal. Firma poolt koostatud statistikast selgubki, et Uber on kõige enam kasutatud taksorakendus Põhja-Ameerikas ning suures osas Euroopas, Aafrikas ja … Jätkub

Taxify võttis Budapestis Uberi töö üle

Eesti taksorakendus Taxify võttis Ungari pealinnas Budapestis üle transpordituru sõidujagamisgigandilt Uber, mille tegevuse võimud ära keelasid. Seadusest tingituna pidi Uber Ungari turult lahkuma ning see jättis tühja koha, mida kasutab ära Taxify. "Taxify on kaalunud Budapesti turule tulekut juba 2014. aastal, kuid selleks parim võimalus on praegu, täpselt peale Uberi lahkumist," ütles Taxify kohalik juht Dániel Cziráki … Jätkub

Taxify: toetame oma juhte, aga kuidas täpselt, otsustame siis, kui olukord selleni jõuab

Taxify toetab oma juhte ning aitab neid, juhul kui taksojuhtide reidi tulemusena peaks nende autojuhid trahve saama, ütles Taxify kaasasutaja Martin Villig Geeniusele. Villigu sõnul tuleb esmalt näha, mis juhtub, kuid taksojuhid on avaldused võimeorganitele esitanud. "Taxify ootab esmalt ära järelvalveorganite otsused ja seejärel otsustab järgmised sammud," ütles Villig.  "Eelmisel aastal toimunud kahe sarnase juhtumi uurimine lõppes meile … Jätkub