Prototroni edulugu: Comodule teeb rattamaailma nutikaks

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Eesti idufirma Comodule muudab kergsõidukid nutikaks ning kauakestvamaks, kuna ettevõtte tehnoloogiaga varustatud sõidukit on oluliselt keerulisem varastada. Sarnaselt mitmetele teistele ettevõtetele on ka Comodule läbinud Prototroni konkurssi.

Comodule arendab asjade interneti tehnoloogiat elektriratastele ja elektrirolleritele. Ettevõtte pakutud lahendus koosneb nii riistvarast, pilverserverist kui ka mobiiliäpist. Sõidukitootjad saavad oma tooted varustada Comodule’i seadmetega, seeläbi need digitaliseerides ning kliendile paremaks muutes.

Digitaliseerimine teeb liikumisest andmed

Mida see digitaliseerimine ikkagi tähendab? Kui muidu veereb kaherattaline sõiduriist lihtsalt tänaval, siis Comodule’i tehnoloogia abil on võimalik kogu selle liikumise kohta salvestada andmeid ja neid serveris analüüsida. Kogutud andmetele on mitmeid erinevaid kasutusvõimalusi. Näiteks saab nende põhjal lahendada garantiiküsimusi või muuta ka tootearendust efektiivsemaks.

Lisaks sellele saab ettevõtte loodud tehnoloogia abil uuendada sõidukite tarkvara või jälgida seda, kus mõni ratas parasjagu asub, mis on kasulik mitmetel erinevatel juhtudel. Näiteks võib lahendust ära kasutada kullerfirma, et näha, kus kullerid parasjagu on ning kuhu nad liiguvad, et tööd paremini planeerida ning veenduda, et töö ka tegelikult tehtud saab.

Rattaomanik teab alati, kus sõiduvahend asub

Samas on see kasulik aga ka tavalisele rattaomanikule, kuna varguse korral on võimalik sõiduk üles leida. Selleks tuleb avada vaid mobiilirakendus ning uurida, kus sõiduk on ning mida sellega parasjagu tehakse.

Comodule on end ise võrrelnud Boschiga, kelle tehnoloogiaid kasutatakse ohtralt autotööstuses, kuid lõpptarbija nende olemasolust teada ei pruugi. Need on olemas ning aitavad kasutuskogemust taustal paremaks muuta.

Põhjuseid, miks kergsõidukeid “digitaalsemaks” muuta, on palju. Näiteks muutub seeläbi rataste kasutamine populaarsemaks, kuna neid julgetakse rohkem osta: pole kartust, et need ära varastatakse. Samuti aitab see luua uusi ärimudeleid nagu jagamismajandus ja kullerteenused ning võimaldab tagada paremat teenust ja kvaliteeti.

Comodule äpist näeb näiteks seda, kui kaugele elktrijalgrattaga veel sõita saab.

Edu läbi Prototroni

Sarnaselt mitmetele teistele ettevõtetele aitas ka Comodule’it Prototron. Ettevõtte kaasasutaja ning tegevjuhi Kristjan Maruste sõnul oli sel ka sütitav roll. “Enne Prototroni oli idee. Pärast oli äriplaan, visioon ja raha tegutsema hakkamiseks. Prototronil oli meie teel väga oluline sütitav roll,” kirjeldas ta protsessi, kuidas Prototroni abil ettevõtmisele hoog sisse lükati.

Maruste sõnul oli tagasiside, mida nemad oma ideele said: “Your business plan is childish and ludicrous but you guys rock – Teie äriplaan on lapsik ning hullumeelne, kuid te olete ägedad,” rääkis Maruste. “Seega ei ole oluline, kuhu sa tänaseks oma mõtte ellu viimisega jõudnud oled, vaid see, kui palju sa oled motiveeritud seda ellu viima. Kindlasti proovida, on ainult võita,” ütles Maruste soovituseks kõikidele huvilistele, kel veel Prototroni tee ees seisab.

Prototron pakub praegu 10 000 eurot rahastust, aega kandideerida on kuni 1. juunini.

Märksõnad: ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.