Kui mu telefon kukub maha, siis kas see on hooletus ja teisi korduvaid küsimusi mobiilikindlustuse kohta

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Kaks nädalat tagasi tõi Eesti idufirma INZMO turule uue mobiilikindlustuse, mis esimest korda Eestis võimaldab inimestel kindlustada ka oma kasutatud telefone. Lisaks sellele on INZMO kindlustus väga kasutajasõbralik: katkiläinud telefoni asemele toob kuller kiiresti asendustelefoni ning su vana telefon kas tehakse korda või asendatakse samaväärsega, mille samuti kuller tasuta kohale toob. Ning kõik see maksab vaid mõne euro kuus.

Esimesed nädalad on näidanud, et inimeste huvi selle teenuse vastu on suur, aga samas oleme saanud ka hulga küsimusi kindlustuse tingimuste ja muu säärase kohta, millele nüüd siin vastamegi.

Tuletame ka meelde, et veel vähest aega kehtib meie tutvustuspakkumine Geeniuse lugejatele: iga telefonikindlustaja saab meie juures 10 eurot krediiti, mida kohe sama kindlustuse juures kasutada saab. See tähendab, et ükskõik, kas sa maksad kuu- või aastakaupa, saad krediiti ikka kasutada ning kokkuvõttes läheb sul telefoni kindlustamine aasta jooksul tänu sooduspakkumisele veel kuni viiendiku võrra odavamaks.

Krediidi saamiseks pole vaja teha muud, kui tõmmata telefoni INZMO äpp (Android siin, iOS siin), end ära registreerida, oma telefoni andmed sisestada (Androidi puhul tehakse automaatne tuvastus) ning pärast nupule “Suundu maksma” vajutamist sisestada promokood GEENIUS10. See annab sulle automaatselt 10 eurot krediiti kõigi INZMO teenuste kasutamiseks. Täpsema info leiad siit.

 

Tingimustes on kirjas, et hooletusest tingitud kahjud ei kuulu hüvitamisele. Kas näiteks telefoni maha või vette kukkumine kuulub hooletuse alla ja hüvitist ei saa?

Hooletusel ja õnnetusel on vahe. Jah, seda on raske väga selgepiiriliselt seletada, aga toome paar näidet. Hooletu on jätta telefon baaris lauale ning ise WCsse minna – kui ära varastatakse, siis seda ei hüvitata. Kui võtad käekotist rahakotti välja ja telefon haagib külge ning kukub maha, on tegemist õnnetusega ja kahju hüvitatakse. Ekraanikahjustuse kohta võiks üldistatult öelda, kriimustused ei ole juhtumiks, aga ekraani mõra korral on tegemist hüvitatava kahjuga ning ekraan vahetatakse välja, et vältida ka tulevasi tolmu või niiskusekahjusid. Iga juhtum on siin pisut erinev. Püüame kliendile vastu tulla nii palju, kui saame.

Kui mu telefon on kellegi teise käes ja siis maha kukub, näiteks lapse või sõbra, kas siis on ta ikka kaitstud?

Jah, on ikka kaitstud, kui see kindlustusjuhtum ei lähe vastuolusse meie muude tingimustega.

Kas kaitse kehtib ka siis, kui ma välismaal olen?

Kaitse kehtib kõikjal üle maailma.

Reisikindlustuse puhul on tihti nii, et reisil teatud spordiga tegelemine ei kuulu tavakindlustuse alla. Kas teil on ka piiranguid, näiteks kui ma telefoniga purjetama lähen vms?

Otseselt ei ole, vaid lähtume tervest mõistusest. Kui sa näiteks lähed telefoniga purjetama ja telefon kukub vette, siis on see kindlustusjuhtum, sest purjetama minnes ei eelda keegi ju, et sa vette satud. Samas, kui sa lähed näiteks surfama, siis on mõistuspärane eeldada, et sa saad märjaks ja telefon koos sinuga, nii et sellisel juhul me seda kindlustusjuhtumiks ei loe. Aga jällegi, kui sa oled enne seda telefoni veekindlasse kotti pannud ehk ise hoolitsenud selle eest, et su telefon ikka terveks jääks ning hiljem selgub, et see kott läks sportides katki, siis on tegemist kindlustusjuhtumiga. Samuti hüvitatakse telefon, mis on näiteks jalgrattaga sõites taskus ja saab higi tõttu niiskuskahjustuse või läheb katki.

Kui mu telefon ära varastatakse, siis kas ma pean politseisse minema?

Jah, meil on vaja mingit dokumenti, mis tõestab, et sa oled varguse asjus politsei poole pöördunud. Eestis võib see olla näiteks sinu poolt digitaalselt esitatud avaldus politseile, välismaal olles võid saada politseilt vastava dokumendi või teha oma avaldusest politseile ka lihtsalt foto.

Kuidas telefoni kindlustamise protsess välja näeb?

Protsess on lihtne ning ei tohiks võtta rohkem kui paar minutit. Esmalt on vaja alla laadida INZMO äpp sama telefoniga, mida on soov kindlustada. Konto loomine on ühekordne protsess ja vajalik selleks, et meil oleks su andmed olemas. Seejärel tuleb sisestada telefoni tootja ja mudeli info ning telefoni IMEI-kood. Android telefonide puhul on see info juba eeltäidetud ja muuta ei saa. Siis saab pakkumise üle vaadata (hind ja omavastutus ning muud tingimused) ja pärast makseks pangakaardiandmete sisestamist ongi valmis. Sealt peaksid lisama ka GEENIUS10 sooduskoodi ning saad kohe 10 eurot krediiti.

Aga kust te teate, et mu telefon juba enne kindlustuse tegemist maha ei kukkunud ja katki ei läinud? Kas see protsess on teil läbi mõeldud?

Protsessid on loomulikult läbi mõeldud. Kasutatud asjade kindlustamisel on alati risk, et on ebaausaid kindlustusvõtjaid. Meie kasutatav suur Šveitsi kindlustusselts Helvetia on sellega kindlasti arvestanud, see on osa kindlustusmaailmast. INZMO poolt aga soovitame oma nutitelefon ära kindlustada, mitte pärast kahetseda. Päris kindlasti ei soovita me kellelgi kindlustuslepinguid nö katsetama hakata. Usume ja eeldame, et meie praegused ja tulevased kliendid on ausad nii nagu loodame, et usaldate meid.

Mis saab siis, kui mu telefon on korra juba remondis käinud ja tal on näiteks ekraan vahetatud? Kas saan seda ikka teie juures kindlustada?

Selle kohta piirangud puuduvad. Kindlustamise hetkel peab telefon olema töökorras. Seega saab lepingut sõlmida.

Hetkel on teil valikus viis tuntumat brändi, aga telefonide maailm on palju laiem. Miks on kindlustatavate telefonide nimekiri nii lühike?

Nõus, telefonide nimekirja pikendamisega teeme tööd edasi. Küll aga kaugelt suurem enamus Eestis müüdud telefonidest on kaetud. Tingimuste järgi saab kindlustada kuni kolmeaastaseid telefone, mis seab ka mudelite valikule piirangu.

Mul ei tasu telefoni kindlustada, kui pean maksma 40 eurot kindlustuse eest ja 50 eurot kahju puhul omavastutust.

Kindlustust on vaja eelkõige inimestel, kes soovivad vältida olukorda, kus ootamatult on vaja kulutada suurem summa õnnetuse tagajärgede likvideerimiseks. See kehtib ühtviisi nutitelefoni, auto või ka maja kohta. Teisiti öeldes, kui sulle ei valmista probleemi mistahes päeval ettehoiatamata näiteks 300 eurot välja käia, et oma kasutuskõlbmatu telefoni asemele uus osta, siis pole kindlustus sulle. Kindlustusega ajatad oma rahalise koormuse (lepingu sõlmimisel maksad makse või tasud kuumaksed) ning väldid suuremate summade ootamatu kulutamise (omavastutus on korraga 50, mitte 300 eurot).

Kindlustuse valik sõltub ka sinu riskitunnetusest. Kui oled läbi elanud mitmeid telefoni purunemisi või varastamisi, siis on tõenäoline, et sul juhtub seda veel. Samas, kui sul pole mitte kunagi ühtegi telefoniga seotud õnnetust juhtunud, siis iga päevaga kasvab tõenäosus, et see võib juhtuda just täna. Suures pildis on tõenäosus pigem stabiilne – nutitelefoniga juhtub iga tuhande inimese kohta sarnane hulk õnnetusi igas ajaühikus. Kui mõtestad endale lahti, miks sa massist erined ja õnnetusi vähem juhtub (näiteks hoiad telefoni nööriga kaelas, et see maha ei kukuks), siis on ilmselt vähetõenäoline, et sul kunagi ühtegi õnnetust juhtub ja kindlustus pole loogiline valik. Teistel juhtudel … äkki siiski?

Nutitelefonikindlustus annab lisaks kahju hüvitamisele ka reaalse abi asendustelefoni ja sujuva kahjukäsitlemise protsessi näol. Kui kindlustust pole, siis pead otsima mööda linna sobivat remondifirmat, heal juhul saad sealt asendustelefoni (tõenäolisemalt mitte), sa ei tea remondifirma töö kvaliteedi kohta midagi. Potentsiaalselt kulutad kogu selle teema peale mitmeid tunde oma päevadest ning oled suure tõenäosusega kuni nädal aega ilma telefonita. INZMO kahjukäsitluse käigus ei pea sa kuskile minema – kuller toimetab telefonide transpordi, enda telefoni remonti saatmisel saad asendustelefoni, INZMO tagab, et remont tehakse hea tasemega ettevõttes – kokkuvõttes kulutad selle teema peale maksimaalselt tunni oma väärtuslikku aega ja null närvikulu.

Normaalne kodukindlustus pole eriti kallim ja kindlustatud on kõik esemed. Milleks mulle INZMO mobiilikindlustus?

Kodukindlustus on paljude asjadega abiks. Küll tasub uurida kodukindlustuse omavastutust, sest kohati võib see olla mobiilikindlustusest oluliselt suurem. Uuri ka, kas kaitstud on ainult kodus juhtuvad kahjud või ka mujal ning üks või mitu juhtumit. Samuti võtab kodukindlustuse kaudu asjaajamine üldiselt kauem aega ehk olemas peaks olema ka varutelefon (mobiilikindlustusega saab kulleriga kiiresti asendustelefoni). Kui telefoni hoolikalt hoitakse ning olemas on varutelefon, siis peaks kodukindlustus piisavalt muretu nutitelefoni kasutamise tagama.

Märksõnad: ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.