Rubriigi toob sinuni  Sponsor

5 põhjust, miks trenni tehes tuleks kasutada just spordiklappe, mitte tavalisi

Paljud inimesed kuulavad muusikat ja raadiosaateid just trenni tegemise ajal. Elektroonikatootjad on selle jaoks mõelnud välja spetsiaalsed kõrvaklapid ehk spordiklapid. Mis need on ja kas nad erinevad millegi poolest ka tavaklappidest, et trenni minnes just neid eelistama peaks?

Suurus

Kuna sporti tehes liigud sa aktiivselt ringi, on tavalistel kõrvaklappidel oht kõrvast suuremate saltode ja jooksusammude puhul välja kukkuda. Selleks, et seda ei juhtuks, peavad klapid olema piisavalt väikesed, et mahtuda täpselt kõrva sisse.

Selleks on paljudel spordiklappidel kaasas erinevad kummist otsad, nii et saad valida õige ja vajalikus suuruses klapiotsiku, mis kõrva läheks. Tavalistest kõrvaklappidest tuntud üle kõrva käivad klapid ei  ole siin kuigi praktilised, kuna nendega joosta on suhteliselt ebamugav.

Kinnitus

Kui traditsioonilised kõrvaklapid ripuvad lihtsalt kahe juhtme otsas, siis spordiklappidel on tihtipeale eraldi kinnitus, millega klapid stabiliseerida. Selleks on näiteks konks, millega kõrvaklapid kõrva taha kinnitada või pael, millega klapid ümber pea tõmmata.

Sõltuvalt treeningu tüübist on vahel vajadus korralikult kinnitatud klappide järele: sa ei tahaks ju keset stabiilset jooksurütmi peatuda, et otsida taskust välja tilpneva juhtme otsas järele lohisevaid klappe.

Ühenduvus

Korralike spordiklappide soetamisel tuleks mõelda ka sellele, mismoodi klapid su meediamängijaga suhtlevad. Kui tavalised spordiklapid kasutavad endiselt juhtmeid, siis mugavam lahendus on panustada juhtmevabasse, ehk Bluetooth-lahendusse.

Kui kasutad Bluetoothi, on sul võimalik asetada telefon näiteks jõusaali treeningmasinale ning vaadata sealt mõnd telesarja. Samuti ei pea õues joostes või võimeldes muretsema, et rippuv juhe jääb käe taha kinni või segab riietumist.

Niiskuskindlus

Aktiivselt trenni tehes inimene higistab ja seda sõltuvalt treeningust suhteliselt palju. Higi aga sisaldab lisaks veele ka hulgaliselt soolasid ning teisi jääkaineid, mis sinu kõrvaklappidega kuigi sõbralikult suhelda ei soovi.

Klapid, mis ei ole vee- või higikindlad, võivad ühel hetkel lihtsalt töötamast lakata. Selleks tuleb kindlaks teha oma välja valitud klappide veekindlusaste, mida tavaliselt tähistatakse tähisega IPX ja numbriga 0-8. Mida suurem number, seda vee- ja higikindlam on seade.

Tasemed ja veekindlus on aga järgnevad:

  • IPX0: seade ei ole üldse veekindel
  • IPX1: seade kannatab mõnd veetilka, kuid ei ole endiselt sobiv treeninguks
  • IPX2: suudab taluda mõningast vett, kuid mitte piisavalt, et taluda higi ja seega ka treeningut
  • IPX3: seade talub mõningast veega pritsimist kindla nurga all, kuid mitte pikema aja jooksul
  • IPX4: higi-, aga mitte veekindel. Seade sobib trenni tegemiseks ja higi seda ei hävita
  • IPX5: seade suudab taluda vett suvalisest suunast, näiteks vihma
  • IPX6: seade suudab taluda tugevat veesurvet suvalisest suunast, näiteks dušši
  • IPX7: seade talub vees olemist kuni ühe meetri sügavusel kuni 30 minutit
  • IPX8: seade talub vett sügavamal kui üks meeter. Tavaliselt kannavad sellist tähist ujumiseksmõeldud kõrvaklapid

Kui vaadata erinevaid Sony Centeris müügil olevaid spordiklappe, selgub, et kõigil neist on vähemalt IPX4 tasemega veekindlus.

Mürakindlus

See on koht, kus sul tuleb hinnata, millist trenni sa kõige enam oma kõrvaklappidega teed. Kuna spordiklapid on tihtipeale sügaval kõrva sees, takistavad nad väliste helide jõudmist ka sinu kõrva. See on hea, kui treenid jõusaalis – klapid blokeerivad ära sinu ümber toimuva helide virvarri ja lasevad sul rahus oma treeningule ja kuulatavale sisule keskenduda.

Samas, kui eelistad käia klappidega õues jooksmas, tuleks valida kõrvaklapid, mis heli läbi lasevad, et kuuleksid enda ümber toimuvat ning võimalikke hoiatusi teiste jooksjate poolt, auto- või rongisignaali ja miks ka mitte mõne jutusaate taustaks linnulaulu.

Sony Centeri spordikõrvaklappide valiku ja heade hindadega saad tutvuda siin.

Vaata kõiki selle rubriigi artikleid