Näosaate võitja Kalle Sepp eelistab turistiäpile head kohalikku sõpra

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Sel nädalal jagab Geeniuse reisirubriigis nippe värskelt Eesti ühest populaarseimast telesaatest võitjana väljunud laulja ja artist Kalle Sepp.

Citymapper päästab päeva

Kui reisiäppide kogumikest võib leida kõike, alates lennukis igavust peletavatest mängudest, lõpetades täisväärtuslike ja kvaliteetsete virtuaalsete reisijuhtidega, siis Kalle Sepp keskendub reisides praktilistele ja lihtsatele rakendustele.

"Ma kasutan selliseid äppe, mis lihtsustavad näiteks liiklemist võõras linnas. Üks, mida ma viimasel ajal Londonis olen kasutanud, on Citymapper. Ta ühendab sulle ära ka kogu linna transpordi. Toksid lihtsalt aadressi sisse ja ta annab sulle kogu info sellest, kuhu sa pead jalutama, millise bussi peale minema, kust saab metroosse ja nii edasi,"ütles ta.

"New Yorgis oli ka väga vahva äpp, mis koondas kõik metrood endasse. Ja mäletan, et jube lihtne äpp. Kõik käis väga lihtsalt. See rakendus oli isegi parem kui London Undergroundi rakendus, millest väga hästi aru ei saanud,“ lisas ta. Uberit või taksosid ´Kalle üldiselt ei kasuta, kuna teistes linnades võivad säärased teenused sootuks kallimaks osutuda.

Kallele meeldib hoopis jalutada, kui on aega ning sihtkoht on haardeulatuses.

Ta üritab ka pidevalt jälgida, et sihtkohas oleks mõni hea sõber või tuttav ees ootamas, kellelt ringi liikumise puhul nõu küsida. "Kui ma New Yorki läksin, oli ka seal üks sõber ees, kes andis juhised kätte, kuhu minna ja mida teha. Üksi kusagile suurde linna

minnes ei oska justkui midagi peale hakata."

Starbucksist broneeritud viimase minuti hotell osutus peavõiduks

Üks esimesi äppe, mida Sepp hotellidega seonduvalt nimetab, on Booking.com. "See suvi käisime Berliinis. Meil ei olnud hotellikinni pandud. Istusimeesimesse Starbucksi maha ja hakkasime Booking.com’i kaudu hotelli otsima. Leidsime kohe väga soodsa ja väga hea asupaigaga oleva hotelli. Läksime kohale ja kõik oli korras. Käisime Friedrichstadt-Palastis vaatamas ühte etendust ja hotell asuski täpselt viie minuti jalutuskäigu kaugusel,"räägib Sepp, kuidas Booking.com toimib vahel ka viimase minuti hotelli leidjana suurepäraselt hästi.

Samas nendib ta, et reitinguid ta väga tihti hotelle valides ei jälgi. "Pigem vaatad, kus ta asub ja mis hinnaklass on. Ja reitingut saad tegelikult ka piltide järgi ju hinnata," selgitas ta.

Wifi ja akupank

Eelmainitud Citymapperi puhul kiidab Sepp ka võimalust laadida kaardid ning info otse telefoni, nii et ei pea koguaeg rändlusinternetti kasutama. Välismaal olles püüabki ta leida wifi võrke, mille abilinternetti pääseda.

"Mingi hetk oli mul üks vana iPhone, mis sai koguaeg tühjaks poole päeva pealt, siis oli mul kaasas jah, akupank. Aga muidu ma eriti vidinaid ei kasuta, saan telefoniga hakkama. Ma tavaliselt ei võta isegi läpakat reisile kaasa,"kommenteerib ta erinevat reisiks vajalikku lisavarustust.

"Tavaliselt kui ma käin, siis pigem lähen teatrisse või laulutunde võtma Londonisse, et turismireise pole ka väga palju võtnud. Pigem mingi asja pärast," lisas ta.

Foto: Scanpix/PM/Eero Vabamägi

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.