Taxify ja Uberi autojuhid korraldasid Nigeerias meeleavalduse: ei hinnalangusele

Nigeeria suurimas linnas Lagoses on tänavatele tulnud Taxify ning Uberi autojuhid, et avaldada meelt hiljutiste hinnalanguste ja muutunud kasutustingimuste vastu. Juhid on tänavatel, kuna on vastu hiljuti läbi viidud muudatusele, mis langetas sõitude hinda 40% võrra. Samuti on autojuhid vastu sellele, et Uber võtab tellimuste pealt 25% suurust teenustasu. Lisaks ei olda rahul kindlustustingimustega ning sellele, … Jätkub

Mis on alternatiivsed rakendused riikides, kus Uber on keelatud?

Reisides on kõige olulisem see, et sihtkohta üldse kohale jõuad. Seejärel on aga oluline ka mingil viisil sihtkohas ringi liikuda. Kuna suurtes linnades on ka vahemaad pikad, siis on mugavaim variant ilmselt takso kasuks otsustada. Universaalne lahendus kipub sellisel juhul olema Uber, kelle transpordirakendus on saadaval juba paljudes riikides. Samas on viimasel ajal hakanud Uberit … Jätkub

Kohtujurist soovitab Uberi määratleda transpordifirmana

Euroopa Kohtu kohtujurist Maciej Szpunar soovitas sõidujagamisteenust pakkuva Uberi klassifitseerida transpordifirmaks, mis tähendaks, et firmale, selle juhtidele ning autodele kehtiksid samad reeglid, mis näiteks taksofirmadele. Tegemist on soovitusega käimasolevas kohtuvaidluses, kas Uber peaks olema puhtalt digitaalne platvorm või käsitletaks seda transpordifirmana. Soovitus ei ole siduv, kuid ajalooliselt on Euroopa Kohus enamasti kuulanud kohtujuristi nõu. Soovitust … Jätkub

Hinnavõrdlus: kumb on odavam, Taxify või Uber?

Taxify andis täna teada, et langetab Tallinnas privaatjuhtide sõiduhindasid, seega on sobiv vaadata, milline on hinnaerinevus nüüd Uberi ja Taxify vahel. Taxify lubab, et sõit lennujaama eest Viru keskusesse läheb uute hindadega maksma 2,9 – 3,5 eurot ehk keskmiselt 3,2 eurot. Uberi hinnaarvutaja pakub sama teekonna läbimise ennustatavaks maksumuseks 3 – 4 eurot ehk keskmiselt … Jätkub

Kuidas saab nii olla, et Uber teeb 3 miljardit kahjumit ja kõik on hirmus õnnelikud?

Kui hiljuti tuli uudis, et Uberi kahjum eelmisel aastal oli ligi 3 miljardit dollarit, oli see paljudele tõestuseks selle kohta, mida nad kogu aeg on arvanud: idufirmad on puhas haip ja õhumüümine. Teised aga ütlesid, nagu nad kogu aeg on öelnud, et idufirmad ei peagi kasumit tootma. Kutsusime sellesse “Restardi” saatesse külla majandusasjatundja Kristjan Lepiku, kes … Jätkub

Netflixi kõige suurem konkurent on uni!

See on nüüd mälumänguküsimus – kes või mis on Netflixi suurim konkurent? Ei ole Youtube, ei ole telekanalid, ei ole isegi mitte mobiilimängud. Netflixi tegevjuht Reed Hastings ütles hoopis, et uni. Inimese vajadus silmad sulgeda ja energiat genereerida on Netflixi suurim vaenlane, kirjutab The Guardian. „Teate ju ise, kui te vaatate mõnd huvitavat sarja, satute … Jätkub

Uber pidas iPhone’ide üle arvet ka pärast seda, kui rakendus oli seadmest eemaldatud

The New York Timesi andmetel ähvardas Apple’i tegevjuht Tim Cook 2015. aastal Uberi rakenduse App Store’ist eemaldada, kuna Uber pidas kasutajate üle arvet ka siis, kui rakendus oli telefonist eemaldatud. Tegevuse käigus, mida kutsutakse fingerprintimiseks, salvestas Uber erinevate iPhone’ide identifitseerimisnumbrid ja pidas nende üle arvet ka siis, kui Uberi rakendus telefonist eemaldati või kui seadmele tehti tehaseseadete taastamine. … Jätkub

Reisinipid: Karoli Hindriks pole endiselt akupanka ostnud ning see maksab kurjalt kätte

Pole saladus, et ettevõtlusega tegeledes tuleb reise ette hulgaliselt. Eesti iduettevõtte Jobbatical asutaja Karoli Hindriks reisib aga pea iga nädal. Uurisime järgi, millised nutiseadmed ja äpid selle juures hädavajalikud on. Virtuaalsed boonuspunktid otse äppi Reisimise planeerimisel on äppidel ja nutiseadmetel ääretult oluline roll. Hotelli ning lennupiletite broneerimiseks kasutab Hindriks Hipmunk teenust või Expediat. “Expedial on … Jätkub

Eksperdid peavad tõenäoliseks, et Uber ostab Taxify

Eestis toimivate kokkuleppevedude või rahvapäraselt taksoäppide kaks suurimat tegijat on eestlaste Taxify ning ameeriklaste Uber, mis peale Eesti konkureerivad õlg-õla kõrval veel mitmel turul. Kuulujutud, et Uber tahab Taxify osta, on ringelnud tükk aega ja Geeniusele laekunud vihjete järgi võiks tehing olla tõenäoline pärast seda, mil riigikogu kiidab heaks ühistranspordiseaduse muutmise eelnõu ehk nn Uberi eelnõu. Toimetus ei leidnud sellise … Jätkub

Uberi järgmine skandaal: konkurentide järgi ebaausalt luuramine

Uber on sattunud järjekordse skandaali keskmesse, mis puudutab konkurendi Lyfti töötajate järgi luuramist USAs. Kui väide saab kinnitust, võib Uberit ees oodata ametlik süüdistus, kirjutab portaal The Information. Projekt nimega “Hell” ehk põrgu nägi ette tarkvara kasutamist, mis lõi võlts Lyfti kontosid, määras neile kunstlikult asukoha ning jälgis, kus Lyfti autojuhid parasjagu on. Selle abil … Jätkub

Uber peab terves Itaalias tegevuse lõpetama

Rooma kohus otsustas, et Uberi tegevus on tekitanud Itaalias ebavõrdse turuolukorra, ning seetõttu ei tohi Uber enam 10 päeva pärast Itaalias oma teenuseid pakkuda, kirjutab Reuters. Kohtuotsuse kohaselt on Uberil kümme päeva, et teenuse reklaamimine ning pakkumine terves Itaalias lõpetada või otsus edasi kaevata. Kui Uber jätkab ka pärast kümne päeva möödumist riigis tegevust, tuleb iga tegutsetud … Jätkub

Martin Villig jõuab välismaal õigesse kohta sõidurakenduste ning Google Mapsi abil

Taxify kaasasutaja Martin Villigi reisivaramusse kuulub kindlasti nutitelefon ja kohe kindlasti ka Google Maps, kuid sealt pole puudu ka sõidujagamisrakendused. “Kuna mulle tihti meeldib autoga ringi reisida kusagil väikestes kohtades, siis Google Maps on seal kõige olulisem, et mitte ära eksida. Sageli on hotelliomanikud üllatunud, et ma sõidan autoga otse hoovi, enamus külastajaid helistavad ja … Jätkub

Taxify: võtame Taanis Uberi turuosa endale

Nädala alguses teatas Uber, et lahkub Taanist seal muutunud taksoseaduse tõttu. Taxify kaasasutaja Martin Villigi sõnul ei ole nemad veel alla andnud ja otsivad endiselt võimalusi Taani turule sisenemiseks. “Kui aasta lõpus tuli Taani uus valitsus, siis olid nemad alguses sõidujagajate suhtes väga positiivselt meelestatud. Kuid viimastel kuudel on tulnud neil teha poliitilisi kompromisse konservatiivsemate … Jätkub

Uber peatas liiklusõnnetuse tõttu isesõitvate autode testimise

Uber peatas oma isesõitvate autode katsetamise, kuna üks sõidukitest sattus Arizona osariigis liiklusõnnetusse. Õnnetus toimus, kui isesõitvas režiimis Uberi sõidukile sõitis otsa teine auto, mis ei andnud Uberi sõidukile nõuetekohaselt teed. Õnnetuse tulemusena rullus Uberi käsutuses olnud Volvo küljele. Ettevõtte sõnul ei olnud autos reisijaid ning keegi tõsiselt viga ei saanud. Siiski peatas Uber ajutiselt … Jätkub

Riigikogu majanduskomisjoni liikmed, kes kokkuleppevedusid reguleerivad, neid ise ei kasuta

Riigikogus on juba pikemat aega töös eelnõu, mis peaks Eestis paika panema taksodest moodsamate transporditeenuste korraldamise – nii sõidujagamise kui ka kokkuleppeveod. Eelnõud ja selle parandusettepanekuid menetleva majanduskomisjoni esimees Aivar Kokk tõdes, et kõige positiivsemalt arutelud hetkel ei kulge. “Tegeletakse. Ma loodan, et märtsikuu lõpuks suudetakse ka kuhugile jõuda.“ Lisaks parandusettepanekutele arutatakse jagamismajandust üldisemalt, kuidas selle paljusid … Jätkub

Rõivas ja Palling kutsusid Elon Muski ja teisi isejuhtivate autode tootjaid Eestisse

Riigikogu aseesimees Taavi Rõivas ja liige Kalle Palling saatsid kirja Elon Muskile ja teistele isejuhtivaid autosid arendavatele ettevõtetele, milles nad kutsuvad firmasid Eestisse. “Eesti eelisteks on seadusloome kiirus ja paindlikkus, 5G rakendamine Telia ja Ericssoni poolt 2018. aastal. Tugev akadeemiline ja küberkaitse kompetents ning igapäeva praktika, samuti üleriigiline elektriautode laadimisvõrk – leiame, et see on väga tugev … Jätkub

Uber jälle kriitikatules: salaprojektiga näidati järelvalveametnikele “kummitusautosid”

The New York Times kirjutas, et kokkuleppeveo ettevõte Uber kasutab eraldi rakendust, millega blokeeritakse firma tegevust kontrollivatel asutustel autosid tellida. Niinimetatud Greyballi projekti rakendab Uber linnades, kus pole saanud kohalikelt võimudelt veel luba tegutsemiseks, ent firma pakub oma teenust ikka. Selle raames palgatakse inimene, kes hakkab jälgima “vaenulike” klientide tegevust. Osa sellest tööst on takistada neil Uberi … Jätkub

Eesti äpp tahab olla justkui turvapatrullide Uber

Kui harilikult tähendab turvafirma teenustega liitumine suurt kuutasu ning kindlaid piiranguid, siis Eesti ettevõtte CrabSec üritab seda muuta, toimides turul justkui turvapatrullide Uber. Uurisime järgi, mida CrabSec endast tegelikult kujutab ja asja idee on suures plaanis lihtne. Selle asemel, et turvafirma sõidab välja automaatselt, saab klient patrulli oma koju saata just siis, kui selleks vajadus on. … Jätkub

Google’i Waymo läheb Uberi vastu isesõitvate autode tehnoloogia pärast kohtusse

Esimene suurem kohtuvaidlus seoses isesõitvate autode tehnoloogiaga on käes. Google’i autonoomsete sõidukute tehnoloogiaga tegelev tütarfirma Waymo kaebas kohtusse Uberi ning sõidujagamisteenuse tütarfirma Otto, kuna viimased olevat varastanud Waymo salajast sensoritehnoloogiat. Täpsemini puudutab kohtuvaidlus Waymo toodetavat LiDAR sensorit ning sellega seonduva salastatud informatsiooni varastamist. “Uberi LiDAR tehnoloogia on tegelikult Waymo LiDAR tehnoloogia,” seisab Waymo kaebuses kohtule. … Jätkub

Uberi töötaja: kontoris käis ahistamine, pidev võimuvõitlus ja hädades süüdistati teda

Endine Uberi insener Susan Fowler kirjutas oma blogis, et firma peakontoris käib pidev võimuvõitlus ning naistöötajatesse hästi ei suhtuta. Fowleri sõnul muutusid asjad veidraks juba esimesel tööpäeval, kui ta ülemus üritas teda voodisse meelitada. Kui Fowler sellest aga personaliosakonda teavitas, sai ta vastuseks, et parim, mis tehakse, on hoiatuse andmine. Töötaja sõnul on arendusosakonnas juhtide omavahelised suhted justkui menusarjas “Troonide Mäng”, kus … Jätkub