Suur lugu

Taxify ei tahtnud kurti autojuhti lasta kliente vedama, kuid mõtles siis ümber

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
1lt13may16a11.jpg

Geeniusega võttis hiljuti ühendust murelik autojuht Kert Kalvik, kes tahtis eestlaste loodud sõidujagamisteenusega Taxify autojuhtimisega lisaraha teenida, kuid firma keeldus talle võimalust andmast. Kalviku loo teeb tavapärasest erinevaks fakt, et ta on kurt. 

Meedia huvist tingituna muutis Taxify otsust

Kalvikul ei olnud Geeniusele ühtegi tõendusmaterjali tehnilistel põhjustel võimalik esitada ja olime ta väite suhtes algselt skeptilised. Taxify esindaja kinnitas aga, et selline firma otsus tõesti oli.  "Alul tundus see kuidagi võimatu, et kuidas me kurti juhti koolitame ja kuidas ta kliente teenindab," põhjendas Taxify Eesti esindaja Henrik Raave esialgset otsust.

Pärast Geeniusega suhtlemist otsustas Taxify aga ümber ja hoolimata esmasest tagasilükkamisest on firma valmis võtma Kalviku oma süsteemi privaatjuhiks. "Natuke järele mõeldes otsustasime, et kutsume juhi tagasi ja teeme temaga kurdi juhi piloodi. Võibolla kasvab sellest midagi suuremat. Ta hakkaks sõitma ainult selles äpiversioonis, kus on olemas sihtpunkti sisestamine. Lisaks paneme me talle [äpis] logo, millest saab aru et tegu on kurdi juhiga," kirjeldas tehnilisi võimalusi Raave. 

Lisaks äpikaudu kliendi informeerimisele kaalub Taxify infolehe koostamist, kus informeeritakse klienti sellest, et autojuht on kurt. 

Ameeriklastel sõidab Tallinas juba 9 kurti

Taxify kahjuks reageerisid nad liiga hilja. Sõpradega suheldes leidis Kalvik Taxifyle kiirelt alternatiivi, milleks on Uber. Tänaseks on Kalvik olnud Uberi juht juba paar kuud. Uber Eesti tegevjuhi Enn Metsari sõnul sõidab Tallinnas ringi kokku üheksa vaegkuuljat või kurti Uberi juhti. 

"Meie jaoks on väga tähtis, et Uberi rakendus oleks võimalikult lihtne ja kasutajasõbralik nii sõitjatele kui juhtidele. Uber ei ole unustanud ka vaegkuuljaid ning seepärast on juhirakenduses vastav funktisonaalsus olemas. Tehnoloogia teeb võimalikuks selle, mis varem oli võimatu või keeruline. Meil on väga hea meel, et Uber annab ka vaegkuuljatele võimaluse lisateenistuse teenimiseks," seletas Metsar. 

Tema sõnul on üheksa juhti kokku sooritanud juba üle 1371 sõidu ning reisijate tagasiside on olnud positiivne. Uberi statistikale tuginedes ei viita miski sellele, et kurdist või vaegkuuljast sõidujagaja ei saa teenuse otsutamisega hakkama. "Juhtide keskmine hinne on 4,89 ning toetavaid kommentaare on palju," selgitas Metsar. 

Kuna Kalvik on Uberit kasutanud juba paar kuud, on ta süsteemiga harjunud ning ei kavatse Taxify peale minna üle. "Pigem jään Uberiga edasi sõitma, mulle meeldib kiire tagaside ja probleemide lahendamine kiirelt emaili teel," Kalvik.

Traditsioonilisest taksoteenusest ei leia kurti autojuhti

Eesti ühistranspordiseadus ei sea kurdile juhile piiranguid. Kuid takso juhtimisel saab takistuseks liiklusseadus ja selle alusel vastu võetud tervisenõuete määrus.

"Kuna taksojuht liigitub tervisenõuete määruse mõistes 2. tervisegruppi kuuluvaks juhiks, taksojuhi kuulmine (ka kuuldeaparaati kasutades) peab olema normaalne. Kuulmistaset hindab tervisekontrolli läbiviija. Kui isik vastab taksojuhiks ette nähtud tervisenõuetele, võib ta taksojuhiks saada. Kui aga vajalikku kuulmise taset ei ole võimalik tagada, siis taksojuhiks isik kahjuks ei saa," kirjeldas seadusandlust majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi avalike suhete osakonna juhataja Rasmus Ruuda. 

"Ma ei tahagi tavaliseks taksojuhiks hakata, mul ei ole selleks aega. Isegi kui ma kasutaks kuuldeaparaati, siis ma ei kuuleks mitte midagi. Ühtegi avariid pole mul kunagi olnud ning lähiringkonnas ei ole ma kuulnud ka teistest kurtidest, kes oleksid avarii põhjustanud," selgitas Kalvik.

 

Foto: Liis Treimann/PM/Scanpix

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.