Suur lugu

Silverticket muudab piletimüügi nutikaks ja täisautomaatseks

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Silverticket on Eesti idufirma, mis loob nutikat ning täisautomaatsset piletimüügisüsteemi nii väiksematele kui ka suurtele üritustele. Geeniuse küsimustele vastas firma asutaja Reimo Rattur.

Mis on teie suur idee?

Meie eesmärk on muuta piletimüügi protsess senisest intelligentsemaks ning samas lihtsamaks kui ta täna on. Väikese ja dünaamilise ettevõttena on meil võimalus korraldajate soovidele võimalikult palju vastu tulla ning lahendada täna reaalselt eksisteerivaid probleeme. Lisakäiguna püüame kogu müügiprotsessi veebiliikluse ja ostustatistika analüüsi abil efektiivsemaks muuta.

Arendame hetkel välja hinnastamise algoritmi, mis aitaks korraldajatel maksimiseerida külastajate arvu ja/või piletite müügitulu. Lisaks töötame välja tarkvara, mille abil nii korraldaja kui ka erinevad teenusepakkujad üritusel ja selle ümbruses saaksid rohkem aimu külastajate soovidest ja eelistustest.

Suures plaanis on meie visioon võimaldada võimalikult kergesti kasutatavat ja dünaamilist piletimüügisüsteemi, mis oleks midagi enamat kui lihtsalt müügisüsteem ning mida saaks vabalt kasutada iga inimene. Tahame, et ka väike korraldaja saaks müüa oma pileteid ise toimetades ning ei peaks silmitsi seisma kaasnevate lisatasudega, täisautomaatne müügisüsteem seda ka võimaldab.

Eesmärk on pakkuda suurkorraldajatele ka reaalset rahalist võitu tänu analüütikale ning usume, et kui lahendame suurte korraldajate probleemid, leiavad ka väikesed korraldajad endile midagi kasulikku.

Millisele ürituse korraldajale on Silverticket mõeldud? Kas suure festivali või väikese küla kultuurimaja kontserdi mõõtu üritusele?

Lähtume oma arendustes pigem suuremate korraldajate soovidest, kuivõrd suur osa plaanitud funktsioonidest on suunatud eelkõige just suurematel üritustel esinevate probleemide lahendamiseks. Küll aga ei jookse eelnevalt kirjeldatud võimalused ka väikestel korraldajatel mööda külgi maha ning tänu täisautomaatsele iseteeninduskeskkonnale on ka väikestel korraldajatel mõistlike tasude eest võimalik kõiki neid võimalusi kasutada.

Kes on tegijad ja mis on nende taust?

Ettevõtet veavad kolm tegijat. Reimo Rattur asutas Silverticketi eesmärgiga arendada välja täisautomaatne ja kuluefektiivne piletimüügiplatvorm, mis põhineb detailsel andmeanalüüsil ning dünaamilisel hinnastamisel. Kert Keskpaik ühines Silverticketiga 2017. aasta lõpus ning on panustanud oma aja Silverticketi müügisüsteemi arendusse.

Kert on aktiivne investor Tallinna Börsil aastast 2000 ja aktiivseim Funderbeami investor täna, lisaks on Kert AS Arco Vara nõukogu liige. Andres Ratturi panus ettevõtmise arengusse juhatuse liikmena on olnud märkimisväärne olles ettevõtte arengu juures juba esimestest päevadest.

Andresel on enam kui 25-aastane kogemus tegutsedes kaubandus -ja majutusettevõtete tippjuhtkondades.Lisaks on meie meeskonnas kaks veebiarendajat ja -disainerit, turundusspetsialist ja klienditugi.

Keda näete oma konkurentidena?

Eesti ja Baltikumi turul näeme kindlasti konkurendina tänast siinset suurimat tegijat. Lisaks on väga teretulnud paljude väikesemate lisandujate tulemine turule, mis aitab kindlasti konkurentsisituatsiooni kohalikul turul parandada. Inimesed harjuvad pileteid üha enam soetama erinevatest, mitte ühest konkreetsest kanalist.

Meie peamiseks sihiks on Skandinaavia turg, mille maht on väga suur ning piletite hinnatase küllalt kõrge. Skandinaavia turul valitseb pigem normaalne konkurentsiolukord ning oluliseid tegijaid on rohkem, mis muudab turule sisenemise Balti turust lihtsamaks. Vastupidiselt Eesti turule on inimesed Skandinaavias harjunud soetama pileteid korraldaja kanalite kaudu erinevatest piletimüügisüsteemidest.

Kes on investorid ja kui palju nad firmasse juba raha on pannud?

Siiani on ettevõtmist rahastanud senised omanikud. Hetkel otsime lisarahastust Funderbeami kaudu, kus on huvi üles näidanud juba 57 investorit ning minimaalne kaasatava investeeringu maht hakkab täituma. Investeering on peamiselt plaanis suunata arendusprotsesside kiirendamisse.

Millega te raha hakkate teenima?

Vahendustasu teenime piletite müügitulult. Pileteid võib müüa nii Silverticketi süsteemi kaudu kui kasutada piletite müügiks Silverticketi makseintegratsiooni, mis annab korraldajale võimaluse müüa oma pileteid mõistlike kuludega ise. Viimast on seni kasutanud enamasti suuremad korraldajad, kellel on olulisel määral erisoove. Kuivõrd süsteem on täisautomaatne, siis iga lisanduva kliendiga ei kaasne meile otseseid lisakulusid.

Miks olete just teie see üks kümnest idufirmast, kes ei lähe pankrotti?

Arendame platvormi lähtudes korraldajate juba eksisteerivatest vajadustest, mis tähendab et turg on sisuliselt meie pakutava teenuse juba valideerinud.

Teisisõnu, puudub risk et pakutava teenuse järele puudub pärast selle valmimist huvi nagu paljude idufirmade puhul võib juhtuda. Lisaks on ettevõte juba täna oma tegevuses kasumlik. Pigem seisame silmitsi tavalisele ettevõttele omaste riskidega ning lisainvesteeringud aitavad planeeritut kiiremini ellu viia.

Mida teil täna kõige rohkem vaja on?

Täna on meil soov kiirendada arendusprotsesse, et pakkuda korraldajatele võimalikult kompaktset ning uuenduslikku teenust. Arendusprotsesside kiirendamiseks saavad investorid anda oma panuse Funderbeamis.

Mida te järgmise 12 kuu jooksul saavutate?

Järgmise 12 kuu jooksul on plaanis siseneda Rootsi turule. Tahame järgneva aasta jooksul vähemalt kahekordistada jooksvalt üleaastast kvartaalset müügimahtu ning avada Eestis müügipunktid ühe jaemüügiketi kauplustes..

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.