Sisuturundusest

Mis vahe on heal sisuturundusel ja parajal käkerdisel?

Pealtnäha oskavad sisuturundada kõik, kes suudavad mõned lõigud ritta panna. Mis see siis ära ole: mul on toode/teenus/onupoeg, millest kõik teadma peaks. Panen kirja, miks see hea on ja miks lugeja peaks just minu pakutu valima.

Nii lihtne see siiski pole.

On suur vahe sellel, mida üritab teha hea sisuturundus, nigel sisuturundus ja keskpärane sisuturunduslaadne toode, mille võiks pigem paiguta flaieri-copy kategooriasse. Mis neil vahet on?

On see üldse sisuturundus?

Sisuturunduse mõistet loobitakse tänapäeval laialt ringi ning paljud tahavad sisuturunduse alla paigutada kõike, kus on mingist tootest artikli vormis räägitud. Selline lähenemine võib küll teatud juhtudel asjalik olla, näiteks kui on vaja ladu teleritest tühjaks müüa ja oluline on vaid sõnum inimesteni viia, kuid see ei ole tegelikkuses sisuturundus, pigem on see teksti vormis reklaam.

Hea viis sellisele artiklile mõelda on panna end kujundaja rolli. Kas sa suudaksid täpselt sama tulemuse luua paari bänneriga? Kui nii, siis on tegemist tekst-reklaamiga.

Selline artikkel võib küll mõned müügid tuua, kuid sel puudub suurem väärtus.

Sellist lähenemist on mõttekam kasutada osana suuremast kampaaniast. Tekstreklaamide tootmine ei ole kuigi keeruline, niisamuti saab nende abil jõuda inimesteni, kes on bännerid kinni keeranud ja viskavad kõik postkasti jõudnud kliendilehed esimese hooga prügikasti.

Saab minna paremaks

Kui tahta aga midagi paremat kui tekstreklaamid, siis tuleb ka veidi rohkem vaeva näha. See on ka koht, kus tuleb läbi mõelda, kas sisuturundus on üleüldse midagi, mis sinu ettevõtte väärtuste, strateegiate ja eesmärkidega kokku läheb.

Esimene samm hea sisuturunduse suunas on endale, ülemusele, tema koerale ja teksti teostajale selgeks teha, sellise artikli mõte ei ole inimestele pakkumist kurgust alla suruda. Sellise artikli mõte ei ole ennast taevani kiita. Sellise artikli mõte ei ole mõõta, kas iga selle loomisele kulutatud euro tõi ka kohe hüppe käibereal. Kui see ei ole asi, millega su ettevõte nõustuda saab, siis tasub kaaluda teisi turundusvorme.

Hea sisuturundus on lugeja jaoks õpetlik, abistav, toetav ja suunav. Kui artikli loomise lõpp-produktiks on tekst, kus lugejale ei jää muljet, et teda on üritatud ajupesta, oled õigel teel. (ääremärkus: mujal maailmas on sisuturunduse siht tihti positsioneeritud teistmoodi, selle artikli kontekstis räägime sellest, mida Eestis sisuturunduseks kutsutakse)

Hea sisuturundus ei ürita inimesele pakkumist kurgust alla suruda, vaid pakub talle abi ja ekspertide õpetusi.

See ei tähenda muidugi seda, et sisuturundustekste toodetaks vaid seetõttu, et ettevõttel on turunduseelarves raha üle ja võiks ju miskit teha. Pigem vastupidi, see võib olla üks kõige kuluefektiivsemaid lahendusi müükide suurendamiseks ja klientide onboardimiseks. Tuleb vaid meeles pidada, mida sa soovid saavutada.

Hea sisuturundusartikkel üritab panna inimest mõtlema millegi peale, mis on sinu ettevõttega seotud. Oletame, et sina oled turundusjuht firmas, mis tegeleb akende müügiga. Kuidas võiks sisuturundus siin kasuks tulla?

Kui minna tekstreklaami teed, siis tuleks valmis vorpida artikkel, kus räägid, et sinu ettevõttel on parimad hinnad ja kõik konkurendid on ühed parajad kobakäpad. See võib müüke küll tuua, kuid sa ei saavuta maksimaalset tulemust.

Hoopis parem lähenemine oleks alustada kaugemalt. Näiteks võiks kirjutada artikli sellest, kui palju vanad aknad aastas küttearvet suurendavad, teha juurde väike kalkulatsioon, mis näitab, kui palju uued aknad aitaks seda arvet vähendada, ja rääkida ka sellest, mis juhul ei tasuks lugejal akende vahetamise peale mõelda.

Eriti hea oleks, kui artiklis jagaks infot ettevõttes 25 aastat töötanud meistrimees Ivo, kes on näinud rohkem aknaid kui ükski teine eestlane.

Miks nii?

Põhjus on lihtne. Esiteks positsioneerid sa oma aknafirma kui ettevõtte, mis tahab päriselt inimesi aidata, mitte neile iga hinna eest uusi aknaid müüa. Teise olulise punktina positsioneerid sa ennast läbi Ivo kui ettevõtet, kus töötavad oma ala vaieldamatud eksperdid, keda saab usaldada ja kelle käest nõu küsida. Kolmas ning kõige olulisem — sa paned inimesed mõtlema millegi üle, millele nad enne ei pruukinud üleüldse mõeldagi.

Kui varem ei pruukinud artikli lugeja uute akende soetamist kaaluda, siis pärast selle artikli sirvimist tabab ta end üsna kindlalt mõttelt, et millal tema kodus viimati aknaid vahetati. Kui sellest oli jupp aega möödas, siis võiks äkki pakkumist uurida. Kellelt? No muidugi, Ivolt, sellelt mehelt, kes talle kogu aknamaailma just arusaadavalt lahti seletas ja kelle puhul on selge, et ta ütleb ausalt, kui mul tegelikult uusi aknaid vaja pole.

Selliste artiklite positiivsetest külgedest võiks kirjutama jäädagi, sest me pole veel isegi puudutanud SEO eeliseid, parema pealkirja eeliseid ning pikemaajalist mõju, need jäävad järgmiste postituste teemaks.

Seni tasub aga meeles pidada: mida kasulikum oled sina potentsiaalsele kliendile, seda suurem on ka tõenäosus, et tema on kasulik sulle.

Sellest, mida sisuturundus endast kujutab, kirjutasime pikemalt ka siin, seega kui soovid tutvuda selle reklaamivormi ajalooga ja hea sisuturunduse eeliseid veelgi paremini mõista, siis loe seda kindlasti.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.