Millest kirjutada sisuturundusartiklit?

Kui oled otsustanud, et aeg on oma ettevõttele või organisatsioonile blogipostitust või sisuturundusartiklit kirjutama hakata, tuleb üldjuhul mõelda ka sellele, millest kirjutada. 

Esimese hooga võib ehk tunduda, et hea artikkel võiks sisaldada absoluutselt kõike ettevõtte ajaloost kuni toodete ja väärtusteni, et lugejale kohe edasi anda kõik see, mis sinu meelest on oluline.

Tegelikult on aga nii, et mitu erineval teemal artiklit paeluvad tähelepanu paremini kui üks ülipikk kirjatöö.

Millest kirjutada?

Kirjutada võiks inimestele huvipakkuvast. Selleks et teada saada, mis lugejaid võiks huvitada, ava mõni ajaleht ja vaata, mida sa ise hea meelega loeksid. Ehk on selleks huvipakkuv uudis või pikem intervjuu mõne eduka noorega? Teinekord on tore lugeda eksperimenti või erinevate toodete võrdlust. 

Lugejatele meeldivad ka tarbijalood, mis annavad head nõu. Näiteks “Viis lihtsat toitu, mida saab teha kukeseentest”. Mõnikord on aga mõnus lugeda reportaaži sellest, kuidas möödub kalurite päev merel. Mis sest, et firma tegeleb toidukaupadega võib-olla hoopis kaudsemalt ega keskendu ainult kukeseente või kala müügile. 

Nüüd mõtle oma toote või teenuse peale. Millises vormis artiklisse võiks lugu sinu ettevõttest sobida? 

Võib-olla oled äsja teinud oma klientide hulgas uuringu — sellest saaks kirjutada uudise. Võib-olla oled märganud, et sinu toodet hooldatakse valesti. Seega tuleb kirjutada nõuandev artikkel sellest, kuidas toodet õigesti hooldada. 

Võib-olla on firma üliandekas IT-spetsialist just keskkooli lõpetanud või on hoopis vanaisa pensionile jäädes uue ameti selgeks õppinud? Neist saaks kirjutada põneva portreeloo.

Sisuturundusartikli eesmärgiks peaks olema pakkuda lugejale mingit väärtust, olgu selleks huvitavate uuringute kajastamine, nõu jagamine või hoopis põnev olemuslugu mõnest firma tegemisest, eksperimendist või töötajast.

Järgnevalt vaatamegi lähemalt mõningaid võimalikke lähenemisi. 

https://puu.sh/Gp8vb/27a9c24a4b.png
Sisuturundusartikli eesmärgiks peaks olema pakkuda lugejale mingit väärtust, olgu selleks huvitavate uuringute kajastamine, nõu jagamine või hoopis põnev olemuslugu mõnest firma tegemisest, eksperimendist või töötajast.
Hari lugejat

Tõenäoliselt on sul juba olemas lojaalne klientuur. Vii nende hulgas läbi uuring ning vormista saadud andmetest huvitava sisuga uudis. Vaata näiteks lugu “Ligi kolmandikul eestlastest on kahjulikud telerivaatamise harjumused” Samsungi blogist.  

Ka pole kivisse raiutud, et pead tingimata rääkima ainult oma tooteid või teenuseid puudutavatel teemadel. Kui tead või vähemalt arvad, et sinu ettevõttes tehakse midagi teistest paremini, näiteks värbamise või kommunikatsiooni poole peal, siis miks mitte ka sellest rääkida?

Just sellise lähenemise on võtnud näiteks Elisa, kes jagab blogis oma kogemusi ja nõuandeid nii värbamise, kodukontorist töötamise kui ka paljudel teistel tööprotsesside ja ettevõtte juhtimisega seotud teemadel.

Sisu, mis läheb lugejale korda

Kui oleme kaks kuud närviliselt koduseinte vahel veetnud, ei huvita kedagi enam Coca-Cola reklaam, mis näitab õnnelikke inimesi tihedalt üksteisele kõrval istumas ja pruuni jooki nautimas. 

Kuid tekst praegusest Coca-Cola kampaaniast — “Me saime hakkama. Oleme avatumad kui kunagi varem. Me elasime raske aja koos üle.” — ei kiida firma toodet ega meelita kedagi Cocat ostma, vaid paneb meid kõiki hoopis mõtlema. 

Näe, Coca-Cola ei tahagi järjekordselt müüa — ta tõesti hoolib minust ja saab aru, mis olukorras me oleme. Niiviisi tekib positiivne ja teistest eristav ühendus sinu brändi ja tarbija vahel. Vähemalt teoorias.

Lahuta lugeja meelt

Loomulikult on väga ahvatlev kohe iseenda tugevusi kiitma hakata. Ent sisuturundusloos ei mõju selline lähenemine kuigi usaldusväärselt.

On parem, kui kiitus tuleb kellegi teise suust. Samas pead hoolikalt valima, kellel palud selle kiidulaulu kirjutada. Kui pakud lugu kohvimasinatest mõnele tuntud blogijale, kes on avalikult teatanud, et ta kohvi ei joogi, oled oma raha sama hästi kui maha visanud. Jutt kohvimasina headusest ei mõju selle inimese sulest usutavalt.

Millest siis ikkagi kirjutada? Muidugi on oluline pakkuda lugejale kasulikku infot, rääkida talle millestki põnevast ja inimene oma sisuga kaasa haarata. Vahel sobib selleks hästi ka lustakam lähenemine ja lugejale meelelahutuse pakkumine. Paljud meist istuvadki arvuti taha, et lugeda midagi uskumatut või saada hea kõhutäis naerda.

 

Kuigi ma ise autoga ei sõida, siis sellised lood kohe kutsuvad lugema ja toovad naeratuse näole. Eks palju sõltub ka kirjutajast.

Kogu kokku ja pane kirja naljakad juhtumised oma valdkonnas, suurimad käkid ja apsud. Klient ei hakka sellepärast sinusse halvasti suhtuma — ta hoopis näeb, et ka sinu ettevõttes töötavad inimesed, kellega juhtub igasuguseid asju. Naerev tarbija tahab tihti nalja ka jagada ning nii läheb su sisu üle veebi liikuma. 

Ava lugejale maailma, millest ta seni teadlik polnud

Mõtle nii, et sinu käsutuses on info, millest teistel halli aimugi pole. Kui sa nüüd arvad, et mis ühel bensukaketil ikka nii salajast ja põnevat on, siis mõtle üks kord veel. Nimelt teavad just nemad, miks ei taha eestlased süüa lahtist hot dog’i. See on info, mida seni teati vaid firmasiseselt, kuid on väga-väga põnev lugemine ka suurele üldsusele. 

Üks sellise sisuturunduse näiteid on Tuleviku linna blogi, kus räägitakse kõiksugustel eri teemadel, mis seostuvad linnade tulevikuga. Näiteks kirjutatakse ühes loos, kuidas sipelgate jäljendamine võib aidata liiklusummikuid vähendada.

Millest mitte kirjutada?

Tihti on ettevõttel kõige suurem huvi tutvustada lugejale mõnda uut, just turule jõudnud toodet. Sellised artiklid aga tunduvad lugejale tihti liiga spetsiifilised ja nii ongi: kui inimene parasjagu uut fotoaparaati osta ei soovi, ei tunne ta loo vastu huvi ja otsib lugemiseks hoopis midagi muud. 

Seega tasub leida põnevam lähenemine ja kirjutada lugu, mida hakkaks lugema ka see inimene, kes veel toodet osta ei taha, aga näiteks huvitub fotograafiast või loodusest. Selleks võib anda uue fotoaparaadi kasutada mõnele loodusfotograafile, saata ta päevaks metsa karu pildistama ja lasta tal pärast kirjutada, kuidas tal läks ja mida ta tegi. 

Välja tuleb lugu, mis pakub ühtaegu huvi nii hobi- kui profifotograafidele, aga ka loodus- ja loomasõpradele. Ettevõte saab rääkida uue aparaadi tugevustest ja tekitada sel moel lugejas asja vastu huvi. 

Samuti tasuks vältida ettevõttega seotud “uudiste” kajastamist, mis tegelikult on olulised ainult ettevõtte töötajatele või isegi pelgalt juhatuse liikmetele. Muidugi, kui firma asub osutama täiesti uut teenust või laieneb uutesse piirkondadesse, tasub sellest ka potentsiaalsetele klientidele teada anda.

Järgnevalt veel paar asja, millele tasuks enne kirjutama hakkamist pisut mõelda.

Ära piina lugejat

Väga ametlik, keerulisi mõisteid täis tuubitud tekst peletab eemale ka kõige suurema huvilise. Niisiis väldi keerulist keelekasutust. Millest ma räägin? 

Mõtle lepingute ja dokumentide peale. Kui su artikkel kõlbaks doktoritööks või kõlab nagu seaduseelnõu, siis ei soovi seda keegi lugeda. Mõtle ka sellele, et su artikli võivad avada nii koolilapsed kui pensionärid. 

Proovi kirjutada nii, et see, millest kõneled, oleks igaühele arusaadav. Kuidas seda teha? Mana silme ette oma sõber, kes töötab hoopis teisel tegevusalal, ja kujuta ette, et seletad talle, mida su töö endast kujutab. Arvatavasti üritad seda teha ikka nii, et sõber päris haigutama ei hakkaks. Sedasi tasuks suhtuda ka lugejasse. 

Muidugi on ka siin erandeid — kui sinu tegevus puudutab valdkonna spetsialiste, siis võiks ka lõviosa sisust olla neile suunatud. 

Ära kergita iseenda saba

Loomulikult on väga ahvatlev kohe iseenda tugevusi kiitma hakata. Ent sisuturundusloos ei mõju selline lähenemine kuigi usaldusväärselt. 

On parem, kui kiitus tuleb kellegi teise suust. Samas pead hoolikalt valima, kellel palud selle kiidulaulu kirjutada. Kui pakud lugu kohvimasinatest mõnele tuntud blogijale, kes on avalikult teatanud, et ta kohvi ei joogi, oled oma raha sama hästi kui maha visanud. Jutt kohvimasina headusest ei mõju selle inimese sulest usutavalt.

Nagu näha on võimalusi, millest kirjutada, palju. Tihtipeale tasub katsetada erinevaid lähenemisi, et teada saada, mis lugejais kõige rohkem huvi äratab ja mis just sinu firma puhul toimib.

Ja pea meeles, et kõikidele inimestele ei saagi meeltmööda olla. Sageli on hoopis olulisem, et sinu sisu näeksid õiged inimesed, mitte võimalikult palju inimesi. Aga sellest pikemalt juba mõni teine kord …

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.