Võrdleme, kes on rohkem kindlustatud: kas sõidujagamist või taksoteenust kasutav klient

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
1si19apr16e19.jpg

Sõidujagamisteenuste vastased on korduvalt väitnud, et tänu spetsiaalse liikluskindlustuse puudumisele ei ole Uberi, Taxify ja muude samalaadsete äppide kasutajad võrdses seisus taksoteenust kasutavate inimestega. Võrdlesime, milline kindlustus liiklusavarii puhul sõidujagaja autos või taksos kehtib.

Taxify sõitudel lisakaitset pole

Alustame kodumaisest Taxifyst, mille Eesti tegevjuhi Henrik Raave sõnul ei ole neil ühtki kompensatsiooni- ega toetusmeedet Taxify platvormi vahendusel tehtavate sõitude ja nende käigus toimuda võivate avariide katteks.

See tähendab, et Taxify teenust kasutav isik on samas seisus nendega, kes satuvad avariisse nn tavalise sõiduautoga.

Taxify teatel ei ole ükski teenuse abiga sõitev sõidujagaja avariisse sattunud.

Ameeriklaste Uber pakub täiskaitset

Ameeriklaste Uberiga on lood aga märksa paremad. Uber Eesti tegevjuhi Enn Metsari sõnul on kõik Uberi sõidud lisaks tavalisele liikluskindlustusele kindlustatud ka Uberi globaalse poliisiga, mis kehtib iga sõidu vältel ning katab vajadusel reisija ja teiste võimalike osapoolte kahjud.

“Sinna hulka kuuluvad nii võimalikud tervisekahjud, ravikulud kui varalised kahjud. Uberi täiendav kindlustus on kehtinud kõikidel sõitudel Eestis alates 15. maist 2015, kui Uberi platvorm Eestis avati,” sõnas Metsar.

Kuna Eestis ei ole ükski Uberi juht avariisse sattunud, siis ei ole praktikas läinud poliisi vaja ning seetõttu ei oska Metsar selle täpsemaid tingimusi ning rahasummasid avalikustada.

Ent ka takso on võrdväärne tavakasutuses oleva sõidukiga

Võiks sõidujagamisvastaste põhjal arvata, et taksosõitude puhul kehtib siis parem kindlustuskaitse. Ent võta näpust, seda muidugi pole.

IIZI turundus- ja müügijuhi Maria Pleesi sõnul ei eristata kahjujuhtumi korral taksot tavakasutuses olevast sõidukist. “Tegemist on ikkagi tavapärase liikluskindlustuse seadusest tuleneva kahju hüvitamisega,” sõnas Plees.

IIZI turundusjuhi sõnul ei ole taksoteenust kasutava kliendi jaoks vahet, kas autol on tavaline liikluskindlustus või on juht seda sõlmides ära märkinud, et sõidukit kasutatakse taksoteenuse osutamiseks, väljamaksed kindlustuse poolt jäävad mõlemal puhul samaks.

Taksokasutuses olevate sõidukite kindlustus on erinev lihtsalt seepärast, et need autod sõidavad rohkem ja nende tõenäosus avariisse sattud on kõrgem, viitas PZU kindlustusseltsi esindaja. Sellest tulenevalt on taksode risk kõrgem ja neile on mõeldud erinev kindlustus. Taksosõitja või kaasliiklejate seisukohalt see aga erinev pole.

Foto: Sander Ilvest/PM/Scanpix

Märksõnad: ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.