Uus ekspordiprojekt aitab 60 Eesti startupi välisturgudele viia

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
startup.jpg

Rocket Sales on värskelt käivitatud Eesti startupide müügisokuste arendamise programm, mis järgneva 2,5 aasta jooksul annab 60 Eesti startupile tööriistad välisturgudel müügitegevuse alustamiseks, teatas Startup Estonia.

Rocket Salesi on ellu kutsunud Startup Estonia ja seda viivad läbi Baltimaade juhtiv konsulatsiooniettevõte Civitta ning Ida-Euroopa edukamaid kiirendeid Startup Wise Guys. Esimene koolitustsükkel 20 startupiga käivitus septembri alguses.

Globaalse ettevõtlusmonitooringu 2014. aasta Eesti raporti kohaselt takistavad Eesti startupide edulugudeks arenemist tihtipeale välisturgudel müügi alustamise kogemuse puudumine, rahvusvaheliste kontaktide võrgustiku puudumine, rahvusvahelise turunduse kogemuse puudumine ja samuti nõrk omavaheline koostöö.

Civitta ja Startup Wise Guys-i vedamisel viiakse 2016-2018. aastal läbi Rocket Salesi nime kandev startupide müügioskuste arendamise programm. Maailmatasemel koolitajate ja mentorite abil koostavad programmis osalevad startupid individuaalsed tegevuskavad välisturule sisenemise strateegia ja turundusplaaniga. Programmi eesmärk on aidata startupidel need tegevuskavad realiseerida ühe aasta jooksul – sisenedes edukalt sihtturgudele, suurendades netokäivet ja omavahelist koostööd. Koolitajateks ja mentoriteks on rahvusvahelised valdkonna praktikud Tristan Kromer, Dan Toma, Max Gurvits ning Christina Forsgård.

Programmi esimene voor läks käima 4.-5. septembril müügiteemalise koolitusega, mida vedas eest 10-aastase rahvusvahelise startup-ettevõtetega töötamise kogemusega Dan Toma."Programmis osalevate ettevõtjate näol on tegemist väga nutikate ja pühendunud indiviididega, kes on väga innukad õppima ja uusi võtteid rakendama,"kommenteeris Toma pärast esimest sessiooni, "Kuna tegemist on väga edasijõudnud startupidega, siis on koolitajate ülesanne tagada üksteiselt õppimine."

Programmis osalevad 20 Eesti startupi: DreamStars, EstateGuru, Shipitwise, Barking, Autlo, Dermtest, Huntloc, coModule, Investly, Greenhouse, Insly, GoWorkaBit, Rebelroam, Leansite, Clipman, Autolevi, RateChain, Marina Ahoy, Avizu Technologies ja Sportlyzer.

Autolevi tegevjuht ja asutaja Tauri Kärson kommenteeris programmis osalemise ootuseid järgmiselt: „Autolevi kasutajate seas on hetkel Eesti, Soome ja Läti ettevõtjaid, kes rendivad välja oma firmaautosid, kui ka ettevõtteid, kes rendivad meilt esinduslikke autosid. Rocket Sales abil loodav ärikliendiprogramm annab meile tugeva konkurentsieelise ka uutel välisturgudel, kuhu oleme jõudsalt laienemas."

Kergelektrisõidukitele operatsioonisüsteemi pakkuv CoModule plaanib programmi tulemusel täiustada müügiprotsessi jakasutusele võtta uusi B2B turundusvõtteid. „Rocket Salesi programm lühendab loodetavasti oluliselt müügiprotsessi pikkust,“ kommenteeris Comodule-i üks asutajatest Kristjan Maruste.

Rocket Sales programmi kohta leiab rohkem infot kodulehelthttp://startupwiseguys.com/rocket-sales/või f6s-sthttps://www.f6s.com/rocketsales2016/about. Programmi teine voor avatakse 2017. aastal ning see keskendub B2C startupidele. Civitta Eesti on Balti regiooni juhtiv kohalikul kapitalil põhinev konsultatsiooniettevõte. Civitta teenused hõlmavad kogu organisatsiooni strateegilist juhtimisprotsessi, startup projektid on üks Civitta võtmevaldkondadest. Startup Wise Guys on B2B tarkvarakiirendi Baltimaades ja Kesk- ning Ida-Euroopas. Kiirendis on osalenud 52 ettevõtet, mis teeb SWGst siinse piirkonna suurima investori.Programmi kutsus ellu Startup Estonia ja programmi rahastatakse Euroopa Regionaalarengu Fondi vahenditest.​

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.