Suurpangad tervitavad seadusemuudatust, mis lubab konto avada ilma kontorisse minemata

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
1lt20jun15a34.jpg

Riigikogu võttis vastu seadusmuudatuse, mis lubab kodanikel ja e-residentidel pangakontot avada ilma kontorisse minemata. Pankade sõnul tuleb aga enne täpsemate lahenduste välja töötamist oodata ära riigipoolsed tehnilised nõueded.

LHV jaepangudse juhi Andres Kitteri sõnul saab täpsematest tehnilistest lahendustest rääkida pärast seda, kui rahandusministeerium ontehnilisednõuded uuele süsteemileära kirjeldanud.

"Kuid töö kaugtuvastuse pakkumiseks juba käib. Kuna tegemist on meie jaoks ikkagi tavapärase kliendi registreerimisega ja tegevused sarnanevad juba senisele praktikale ning muutub ainult kanal, siis inimesi me otseselt selle pärast juurde võtma ei pea,"ütles Kitter.

KaSwedbanki pressiesindaja Mart Siilivaski sõnul peavad nadkõigepealt ootama ära rahandusministeeriumi määrused infotehnoloogiliste vahendite abil konto avamiseks.

"Need hakkavad reguleerima nõudeid tehnilisele lahendusele, protseduurireeglitele ja teenindusprotsessile," rääkis Siilivask."Pärast nende vastuvõtmist ja analüüsi saame lõplikult hinnata oma tegevuskava ja ajaplaani."

SEB kommunikatsioonijuhi Evelin Allase sõnul on turul olemas isiku tuvastamiseks erinevaid tehnilisi lahendusi pakkuvaid teenusepakkujad, kuid alati on võimalus pangal ka ise lahendus välja töötada.

Nordea pressiesindaja Jane-Liina Liivi sõnul pakub Nordeajuba praegu olemasolevatele klientidele veebikohtumiste võimalust. "Kaugtuvastamineehk veebikohtumiste platvorm on meil juba olemas, olemasolevate klientidega me juba viime neid läbi.Samuti saame veebikohtumise teel sõlmida digiallkirja toel kõiki lepinguid,"ütles Liiv.

"Kliendil on vajalik külastada täna füüsiliselt pangakontorit vaid esmaseks kliendisuhte avamiseks, online-kanalite kaudu esmakontot avada Nordea pangas hetkel veel ei saa. Selle õiguspäraseks ja edukaks elluviimiseks kaasame mitmeid inimesi erinevatest valdkondadest," lisas Liiv.

Pangad on positiivselt meelestatud

Kitteri sõnul suhtub LHV uudsesse lahendusse aga positiivselt. "Suhtume kaugtuvastuse võimalusse väga positiivselt ja meil on väga hea meel, et selline muudatus on jõudnud seadustesse,"ütles Kitter.

Samuti on Kitteri sõnul lahendus LHV hinnangul piisavalt turvaline.

Siilivaski sõnul on pankade äri keskmes usaldus, seega ei tee nad mingeid kompromisse kliendi tundmise osas. Ta rääkis, et selle saavutamiseks on paika pandud näost-näkku kriteerium, mis tähendab, et klient tulebärisuhte alguses näost näkku tuvastada.

"Ka peame me mõistma tema ettevõtte ärihuve, tegelikke kasusaajaid, raha allikaid ja siin tegutseva pangana muidugi ka seoseid Eestiga,"ütles Siilivask.

Turvalisust kommenteerides ütles Siilivask, et neile teadaolevalt ei ole kavas kliendi tuvastamise reeglite lõdvendamist ning säilivad nii kliendi näost näkku tuvastamise reeglid tänasel moel, kuid lisandub ka turvaline võimalus teha seda elektroonilist kanalit kasutades, mis on turvaline.

"Tegemist on tehnoloogilise arendusega, mis koos Eesti riigi poolt juba ID-kaardi või e-residendi tunnistuse väljaandmisel tehtud isiku tausta põhjaliku kontrolliga on igati mõistlik ja tänasega samaväärse turvalisuse tasemega lahendus,"ütles Siilivask.

Allase sõnul on nad koostöös pangaliiduga olnud seadusloome protsessi juures ning esitanud omapoolsed ettepanekud pangasuhte loomise protsessi nõuete kohta. "Näeme, et isiku tuvastamine tehnoloogia abil võimaldab muuta isikusamasuse tuvastamise mõnes aspektis veelgi turvalisemaks, näiteks kasutades biomeetrilist tuvastust," ütles Allas.

Foto: Scanpix

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.