Pühadevahelisel ajal tabas mobiil-ID süsteemi laiaulatuslik tõrge, mille tõttu ei olnud võimalik sellega anda digiallkirju ega e-teenustesse sisse logida.
Sertifitseerimiskeskuse (SK) juht Kalev Pihl selgitas, ettõrge tekkis seoses ootamatult kasvavate lukustustega logimisel. "SK teenustes on aga kõik transaktsioonid tugevalt seotud võimega logida – kui logida ei õnnestu, siis ka tehingut ei saa teostada. Vea põhjus ei olnud ei ressursside puudumine ega ebatavaline koormus, vaid tarkvaraline ootamatu käitumine. Miks sellised lukustused aga ilmnesid, ei ole meile ka tänaseks veel 100% selge, kuigi mõned hüpoteesid on. Aga kuna sümptom oli tuvastatud, siis oskasime üht teist ette võtta ja 31.12. suutsime muudetud keskkonnaga teenust edukalt pakkuda oluliselt suuremate tehingu mahtudega," selgitas Pihl, mis enne aastavahetust toimus.
Pärast eelmise nädala katkestust avaldasid paljud mobiil-ID kasutajad, et süsteem tõrgub sagedasti ja erinevates e-teenustes. Pihl ei möönnud, et mobiil-ID üldiselt ebakindlalt töötaks.
"Mobiil-ID on tõesti väga paljude osapooltega skeem ja katkestuse kliendi silmis saab põhjustada e-teenus, SK või operaator. Üldistust teha, et mobiil-ID kui selline nüüd väga ebakindlalt oleks töötama hakanud, minu teada küll millegi põhjal teha ei saa," lisas ta.