Renault tegi maailma esimese avatud lähtekoodiga massturustatava sõiduki

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
renault-twizy-m09eph1-cargo-design-002.jpg.ximg_.l_full_m.smart_.jpg

Renault Group ja koostööpartnerid tutvustasid CES 2017 messil uut avatud autopõhist tooteplatvormi, mis lubab idufirmadel luua ettevõtte elektriautodest täiesti uusi versioone.

Tegu on Renault Twizy põhjal välja arendatud tooteplatvormi, mis annab ettevõtte sõnul idufirmadele,laboritele, teadlastele jaleiutajatelevõimaluse kopeerida ja muuta olemasolevat tarkvara ning luua elektriautodest täiesti uusi versioone.

Koostöös OSVechile’iga valminud avatud lähtekoodiga sõidukiplatvorm annab võimalused uuteks disainitöödeks ja uute insenerilahenduste leiutamiseks.

Koos oma teise koostööpartneriga, ARM-iga, on Renault’l kavas avada arendajatele Twizy tark- ja riistvaraarhitektuur, et tekiks uued võimalused lahenduste väljatöötamiseks juhiabisüsteemide, isesõitvate autode või sõidukite internetti ühendamise valdkonnas.

Pilot ja Renault tutvustasid kaelektroluminestsetlaadimiskaablit elektriautodele. Seenäitab aku täituvust ja elektri liikumist. Mida tühjem on aku, seda kiirem on kaablil nähtav elektri liikumine. Kui aku hakkab täis saama, siis elektroluminestseeruva valguse liikumine kaablil aeglustub. Kui auto aku on täis laetud, lülitab kaabel end täiesti välja.

Renault’ nutikad sokid

Lisaks tutvustasid Renault ja Sensoria sokke, mille abil on võimalik parandada juhi jalgade tööd.

Sokid salvestavad jalgade töö rakendusse, mis samal ajal salvestab ka sõiduki andmeid, seal hulgaskiirust, pidurdamist jakiirendust. Informatsioon annab sõitjale võimaluse analüüsida oma saavutusi autosõidul.

Foto: Renault

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.