Riigikogu majanduskomisjoni liikme Kalle Pallingu sõnul on sõidujagamine inimeste poolt aktiivselt kasutatava teenusena levinud üle maailma väga kiiresti ning seadusandlus peab innovatsiooni ja ühiskondlike ootustega sammu pidama. Politsei- ja piirivalveamet leidis jaanuari keskel lõpetatud väärteomeneltuses, et Uberi vahendusel reisijaid vedanud juht tegutses ebaseaduslikult.
Peaminister Taavi Rõivas ütles eile Twitteri vahendusel, et Uberi ja Taxify teenused peab seadustama.
Selleks, et ajaga kaasas käia, tuleb luua õiguslik lahendus @Uber_Estonia ja @taxifyapp sõidujagamise teenuste lubamiseks. Klient võidab.
— Taavi Rõivas (@TaaviRoivas) February 10, 2016
Pallingukinnitusel on koostöös majandusministeeriumiga juba ette valmistatud seaduseelnõu sõidujagamise Eesti seadusesse toomiseks. Parlamendiliikmete koostöös pingutatakse selle nimel, et eelnõu saaks anda menetlusse juba lähiajal.
Nõudlust pole mõtet maha suruda
„Jagamismajandust veab tugev tarbijate nõudlus ning seda pole võimalik ega ka mõistlik regulatiivselt maha suruda. Eestil on hoopis võimalik tõestada ennast jätkuvalt Euroopa innovatsiooniliidrina kui kaasajastame oma seadusandluse esimesel võimalusel,“ lausus Palling.
Tema sõnul on vana Euroopa kinni debatis selle üle, kas digitaalsed teenused kuuluvad olemasoleva seadusandluse alla või mitte. „See on vale debatt ega aita Euroopa majandust, samal ajal kui ülejäänud maailm liigub digitaalse majandusega kiiresti edasi. Eesti saab näidata eeskuju, luues seadusandluse, mis sobib kaasaega, mitte ei proovi suruda kaasaega vanamoodsasse seadusandlusesse,“ lisas ta.
Pallingu sõnul on heaks näiteks Eesti edumeelsusest Uberi ja maksuameti koostöö, millest on Euroopal palju õppida.„Kui hoiame oma õigusliku keskkonna sellisena, mis võtab arvesse uue majanduse võimalusi, siis on see keskkond, milles sünnivad ka uued Skype`id ja Transferwise`id.“
Foto:Nabeel Syed